Svarbu, Temos

Liberalas, konservatoriaus bendražygis – su Georgijaus juostele

Martynas Vainorius
2018-05-10


Po gegužės 9-ąją Klaipėdos rusakalbių bendruomenės surengto II pasaulinio karo pabaigos minėjimo renginio  miesto Tarybos narys, konservatorius Tomas Meškinis atsidūrė gana keistokoje situacijoje –  liberalas Ruslanas Schneiderat, su kuriuo jiedu vadovauja asociacijai „Vitės bendruomenė“, šiame minėjime dalyvavo pasipuošęs pastaraisiais metais Rusijos agresijos simboliu tapusia Georgijaus juostele.

„Aš turiu vidinį įsitikinimą, laisvę, todėl ją naudoju drąsiai ir nebijodamas – aš nesiekiu jokių postų, man nieko nereikia, man nereikia niekam įtikti. Georgijaus juostelė – tai išlaisvinimas ir nėra jokio kito konteksto. Dauguma istorikų, kurie žino tikrąją istorija, niekada nesakys, kam čia tą juostelę nešioji“, – teigia Ruslanas Schneiderat. Martyno Vainoriaus nuotr.

Pats R. Schneiderat šią juostelę vadina laisvės simboliu. O Tomas Meškinis, prieš porą metų su frakcijos kolegomis viešai pasmerkęs miesto Tarybos nario Viačeslavo Titovo pasirodymą su šia juostele, sako požiūrio į ją nepakeitęs, bet tikina, jog reikėtų atskirti jo bendruomeninę ir politinę veiklą.

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partijos (TSLKDP) Klaipėdos miesto skyrių sueigos pirmininkas Arūnas Barbšys sakė aptarsiantis šią situaciją su T. Meškiniu. Šios partijos prezidiumo narys, istorikas, parlamentaras Arvydas Anušauskas pabrėžia, jog šią juostelę nešiojantys žmonės esą yra ir istoriniai analfabetai, nes II pasaulinio karo metu ją naudojo nacių pusėje kovoję kazokai ir rusai. Jis mano, jog ši situacija yra ne T. Meškinio, o visos bendruomenės klausimas.

Tuo metu Liberalų sąjūdžio, kuriam priklauso R. Schneiderat, Klaipėdos skyriaus pirmininkas Saulius Budinas žada, jog toks partiečio elgesys bus svarstomas Etikos komisijoje.

Laisvės simbolis?

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad tarp susirinkusiųjų į minėtąjį minėjimą nemaža dalis buvo pasidabinę Georgijaus juostelėmis, kurios po 2014 m. kilusio ginkluoto konflikto Ukrainoje pradėtos vertinti itin dviprasmiškai, nes tada jos pradėtos naudoti kaip prorusiškai nusiteikusių gyventojų ir asmenų, siejamų su Rusijos specialiosiomis pajėgomis, ženklas.

Tokia juostele tradiciškai buvo pasipuošęs ir miesto Tarybos narys, Lietuvos rusų sąjungos atstovas Viačeslav Titov. „Atviros Klaipėdos“ žurnalistas užfiksavo, kad ją atlapuose taip pat turėjo už neapykantą, diskriminaciją kurstančio turinio lapelių „Tautieti“ ir „Šalin eurą“ platinimą ir neteisėtą ginklo laikymą pirmos instancijos teismo sprendimą jau išgirdęs Olegas Titorenko, asociacijos „Vitės bendruomenė“ valdybos pirmininkas Ruslanas Schneiderat.

„Vitės bendruomenės“ valdybos pirmininkas Ruslanas Schneiderat sakė kiekvienais metais, „nuo gimimo“ einantis į gegužės 9-osios minėjimus, nes užaugo Liepų gatvėje. Martyno Vainoriaus nuotr.

Paklaustas, kodėl jis nusprendė pasipuošti šia juostele, R. Schneiderat pirmiausia pasiteiravo, ar žurnalistas žino jos istoriją.

„Mes visada esame subjektyvūs ir niekada nesame tikri dėl to, ką matome ar skaitome. Lemia, kaip žmogus iš vaikystės yra užaugęs, su kuo bendravęs, kokioje sistemoje užaugo. Aš užaugau tokioje sistemoje, kai mano močiutė buvo vokietė, o antrasis jos vyras, senelis kariškis iš Sibiro. Mano tikrą senelį ištrėmė 1945 metais į Magadaną, turėjo ištremti ir močiutę, bet antruoju jos vyru vėliau tapęs senelis padarė gerą darbą ir pasirūpino, kad ji nebūtų ištremta. Jie pragyveno 55 metus kartus, o po dešimtmečio grįžusiam tikrajam seneliui tai jau buvo nebeįdomu. Aš ir augau tokioje sistemoje. Mūsų kieme buvo rusų kariškių ligoninė. Ir nesijautė jokios agresijos, blogumo. Sausio 13-ąją aš stovėjau barikadose už lietuvius. Susipažinau su baltaruse, kuri tapo mano žmona. Stovėjau prie partijos komiteto, kur dabar yra prokuratūra, deginome laužus, o dabartiniai saugumiečiai sėdėjo tuo metu pastate ir brendžiuką gėrė. Juk ir Klaipėdoje mes lietuviai esame prūsų žemėje, kurią išpirko rusai. Mes turime būti dėkingi, kad mūsų žemes suvienijo, padidino teritoriją. Dabar juk sakoma, kad fašizmas yra blogai, o vokiečiai – gerai. Aš irgi sakau, kad komunizmas ir stalinizmas yra blogai, aš niekada nenorėčiau gyventi nei komunizme, nei stalinizme. Bet niekad neįžeidinėju rusų. O ta juostelė yra atėjusi iš Krymo, kai jis buvo išvaduotas iš turkų. Aš turiu vidinį įsitikinimą, laisvę, todėl ją naudoju drąsiai ir nebijodamas – aš nesiekiu jokių postų, man nieko nereikia, man nereikia įtikti saviškiams liberalams, kažkam kitiems įtikti“, – vėliau dėstė R. Schneiderat.

„Vitės bendruomenės“ valdybos pirmininkas akcentavo, kad nebuvo užsidėjęs kokią nors Rusijos armijos žvaigždutę ar kepurę, diržus ar sagčius, nešaukė kokių nors lozungų.

„Aš žinau, kad ši juostelė yra išsikovotos laisvės simbolis. Ji nuo turkų laikų. Čia panašiai, kai prie senosios lietuvių svastikos buvo bandoma prisikabinti ir buvo įrodyta, jog ji yra istorinė, turi daug gilesnes šaknis. Georgijaus juostelė – tai išlaisvinimas ir nėra jokio kito konteksto. Dauguma istorikų, kurie žino tikrąją istoriją, niekada nesakys, kam čia tą juostelę nešioji. Aš gerbiu visus žmones. Gimiau Lietuvoje, užaugau, esu ir būsiu tikras lietuvis, bet nenoriu būti kolonija“, – sakė pašnekovas.

„Vitės bendruomenės“ valdybos pirmininkas sakė kiekvienais metais, „nuo gimimo“ einantis į šį renginį, nes užaugo Liepų gatvėje.

„Visada sakau, kad reikia rengtis taip, kad atitiktum tai vietai, į kurią eini. Juk su metalisto drabužiais į mokyklos susirinkimą arba su šortais į laidotuves neateisi“, – sakė R. Schneiderat.

Pyktis nežada

Kai 2016 m. sausio 28 d. į Klaipėdos miesto tarybos posėdį jos narys Viačeslavas Titovas atėjo į švarko atlapą įsisegęs Georgijaus juostelę, TS LKDP frakcija, kuriai priklauso ir T. Meškinis, išplatino pareiškimą, kuriame šį jo poelgį įvardino kaip provokaciją.

„Frakcijos nariai „Georgijaus“ juostelės viešą demonstravimą tapatina su karine agresija ir Ukrainos Krymo okupavimu, o 1945 m. sausio mėn. Klaipėdos miesto „išlaisvinimą“ vertina kaip karo tarp komunistinės Sovietų Sąjungos ir fašistinės Vokietijos karo epizodą, kuris Lietuvos kraštui reiškė vieno okupanto pakeitimą kitu“, – buvo rašoma pranešime.

„Jei tokia jo nuomonė, neisim, nesimušim ir dėl to nesipyksim“, – apie „Vitės bendruomenės“ valdybos pirmininko Ruslano Schneiderat pasirinkimą ir požiūrį į jį sakė šios bendruomenės pirmininkas, konservatorius Tomas Meškinis. Martyno Vainoriaus nuotr.

TS LKDP Klaipėdos Danės skyriaus pirmininkas T. Meškinis sakė, jog jo požiūris į Georgijaus juostelę nepasikeitė, nes taip daroma „tam tikra provokacija“.

„Yra ir daugiau tokių bendruomenės narių. Pavyzdžiui, Ela Andrejeva yra valdybos narė, bet tai yra jų nuomonė, mes turime kitą. Nesame kokia partinė organizacija, gyventojų bendruomenė, esame kaip gyventojai. Čia skirtingi dalykai. Mes atstovaujame gyventojus, o ne partijas. Čia labiau Vilniui, kas Seime sėdi. Mes į miesto reikalus orientuojamės. Mes čia nekišame politinių reikalų. Kiekvienas žmogus turi savo nuomonę, aš esu tolerantiškas. Jei tokia jo nuomonė, neisim, nesimušim ir dėl to nesipyksim. Jei tavo šeimos narys yra žmogžudys, jis vis tiek yra tavo šeimos narys. Taip ir čia, mes visi esame gyventojai, bet aš nepritariu šitai pozicijai, kuri yra dalinai provokacija, ir čia dirba tam tikri žmonės, kurie nori tokios konfrontacijos. Aš esu prieš ją. Geriau praeitį pamiršti, ypač kur daug neiaškumų, karas padarė visoms pusėms žalos ir geriau kuo mažiau tokių dalykų priminti, kurie skaudūs abiem pusėms ir kiekvienas turi savo tiesas. Aš tomis temomis su jais nediskutuoju, nes iškart būtų konfliktas“, – dėstė T. Meškinis.

Žada pasikalbėti

TS LKDP Klaipėdos miesto skyrių sueigos pirmininkas Arūnas Barbšys (nuotr.) taip pat sakė nepakeitęs požiūrio į Georgijaus juostelę ir iki šiol neduodantis rankos V. Titovui.

„Georgijaus juostelių nešiojimą vertinu neigiamai. Kai šitoks poelgis, aš galvoju pasikalbėti su Tomu, kokia ten situacija, ir kas iš tikrųjų yra. Tikrai nesidžiaugiu tokiu Ruslano poelgiu. Dar neteko bendrauti su Tomu, ką jis pats galvoja, pasikalbėsime ir pasvarstysime, kokia ta situacija. Bendruomenė yra bendruomenė su jos veikla, bet mes, pavyzdžiui, Taryboje jokių bendrų darbų su Titovu neturime. Gal čia turėtų būti ne tik Tomo, bet ir bendruomenės reakcija galėtų būti – pasikalbėsime ir tada turėsime kažkokią poziciją“, – dėstė A. Barbšys.

Dabar žymi ir palaikančiuosius šovinizmą

„Ši juostelė yra skirta istorijos analfabetams. Ar tai būtų Rusija, ar Lietuva, žmonės, nešiojantys šią juostelę, turėtų žinoti, kad ji su II pasauliniu karu turi tiek bendro, kad tuo metu Georgijaus ženklus ir juosteles nešiojo ne sovietinės armijos kariai, o kitos pusės – tie žmonės, rusai, kazokai, kurie kariavo nacistinės Vokietijos pusėje. Žinoma, ta juostelė turi istoriją carinėje Rusijoje, bet mėginimas prieš gerą dešimtmetį sukergti tą senąją istoriją ir dabartinę, iškraipant II pasaulinio karo simboliką, atrodo ne keistai, o anafalbetiškai. O dabar šis simbolis yra Rusijos agresijos ir šovinizmo simbolis. Aš manau, kad tai žymi ir tuos žmonės, kurie į tą šovinizmą ir agresiją žiūri labai palankiai“, – sakė istorikas, TS LKDP partijos prezidiumo narys, parlamentaras Arvydas Anušauskas.

„Jei juos tenkina žmogus su Georgijaus juostele, reikia kalbėti apie visų bendruomenę sudarančių žmonių poziciją“, – mano parlamentaras, konservatorius Arvydas Anušauskas. Nuotrauka iš „Facebook“

Situacija Klaipėdoje, jo nuomone, yra ne Tomo Meškinio, o bendruomenės klausimas, ką jie renka.

„Jei juos tenkina žmogus su Georgijaus juostele, reikia kalbėti apie visų bendruomenę sudarančių žmonių poziciją. Tomas pats irgi gali padaryti savo pareiškimus. Jei tai būtų politinė organizacija, jis, be abejonės, turėtų atsiriboti, bet kadangi tai yra ne politinė organizacija… Mano name nesakysiu, kas gyvena, bet yra tokių keistų ir įdomių, kad ką aš žinau, kur man reikėtų išsikelti“, – besijuokdamas komentuoti situaciją baigė A. Anušauskas.

Svarstys Etikos komisijoje

Paskelbus šią publikaciją, skaitytojai iškėlė klausimą, ar pats R. Schneiderat nepriklauso kokiai partijai. Pradėjus tai aiškintis, Liberalų sąjūdžio Klaipėdos skyriaus pirmininkas Saulius Budinas „Atvirai Klaipėdai“ patvirtino, kad „Vitės bendruomenės“ valdybos pirmininkas yra ir šios valdančiosios partijos narys.

„Manau, kad toks elgesys yra nederamas ir mes jį svarstysime partijos Etikos komisijoje“, – sakė Saulius Budinas.

captcha
Įveskite aukščiau pateiktą tekstą:

2018-05-10

10 komentarai apie “Liberalas, konservatoriaus bendražygis – su Georgijaus juostele”

  1. Įdomu kokios partijos komitetą 1991 sausio 13 saugojo straipsnyje atsiminimais dalinantis pilietis ?

  2. Užteks rietis dėl juostelių.Pirmiausiai būtina vienyti jėgas prieš liberalųjį klaną su jo pakalikais ir pasistengti kuo greičiau demaskuoti rafinuotąją klaipėdietiškąją korupciją.Šalin siauras ambicijas,beliko metai…

    • Taip taip. Kai kam užtenka ir kavos. O kito ir su maišu ungurių nenupirksi 🙂 😉

  3. Tiek Meškinis,tiek Ruslanas viska daro ir bendruomeneja,tik iśkodami naudos ir visi darbai buna tik populistiniai,nenaudingu net neapsiima sprest ir padet išsprest.

  4. Klaipėdoje vyko teismas ir buvo teisiami Olegas Titoenko, Žilvinas Razminas ir Giedrius Grabauskas. Teismo ekspertai pasakė, kad agitaciniuose lapeliuose nėra kurstomas smurtas. Tada buvo nusamdytas specialistas, kuris vadovaudamasis kažkokio ruso metodika nustatė, kad yra smurto tuose lapeliuose. Kodėl teisėjas nesivadovavo teismo ekspertų išvadomis, o piliečio prisiskaičiusio rusiškų knygų – labai įdomu. Šis teismo sprendimas yra šališkas, galimai nupirktas tų, kurie įvardinti yra oligarchais. Teismo sprendimas yra subjektyvus, nes jis priimtas vadovaujantis ne aukšto rango žinovu, o kažkokiu laisvai samdomu specialistu. Georgijaus juostelės atsirado Krymo karo metu, kai Rusija karo eigoje perėmė jei nepriklausomą teritoriją. Krymo karas neįteisino, kad Krymas yra Rusijos. Todėl Georgojaus juostelė, mums, tapo okupacijos ir mirčių simboliu. Kodėl ir kas nutarė, kad visus rusus, nesvarbu kurioje šalyje jie gyventų turi vienyti Georgijaus juostelė? Ar atskirti nuo savo Tėvynės rusai turėtų ignoruoti ir reikalauti, kad būtų pakeistas juos jungiantis simbolis? Ar mes, gyvenantis šalia turime priimti rusus vienijantį ženklą, tačiau patys aišku jo neužsidėti? Klausymų daug, spręsti turime.

  5. Nei tas Meškinis, nei jo tas vatagalvis bendražygis nelabai kam įdomūs, bet kai reikia kokį rašinėlį sukurpti, tai ir šitie personažai „sueina“…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda“ priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai“. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Herkaus Manto g. 36 – 6 kab.
Klaipėda, LT-92233
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt