Siūlo peržiūrėti oro taršos reglamentavimą

Politika

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas, klaipėdietis liberalas Simonas Gentvilas kreipėsi į aplinkos ministrą Kęstutį Navicką siūlydamas peržiūrėti į orą išmetamų teršalų reglamentavimą ir mokesčius už aplinkos taršą.

Anot pranešimo, parlamentaras siūlo keisti taršos tarifus, kuriais būtų proporcingai nustatomi taršos mokesčiai priklausomai nuo padarytos žalos aplinkai.

„Šiandien šimtus tonų naftos teršalų legaliai į orą išleidžiančios įmonės sumoka tiek pat taršos mokesčių, kiek vienas žvejys neleistinu laiku ir neteisėtoje vietoje pagavęs 4 lydekas“, – cituojamas S. Gentvilas.

Pasak parlamentaro, teisės aktais numatytas mokestis už aplinkos teršimą nėra efektyvus ir adekvatus aplinkai daromos žalos dydžiui. S. Gentvilo teigimu, įmonėms šią dieną už naftos produktų garus, t. y. lakiųjų organinių junginių (LOJ) kiekius moka nustatytus minimalius mokesčius, nors pagal jų kenksmingumą aplinkai apmokestinimo tarifas yra net iki 48 kartų didesnis.

„Dabar išduodamuose aplinkosauginiuose leidimuose normuojamas tik bendrasis valdomų stacionarių taršos šaltinių į aplinką leidžiamų išmesti lakiųjų organinių junginių (LOJ) kiekis, nediferencijuojant jų pagal sudėtį. Tačiau tokie ūkio subjektai skaičiuodami mokestį už aplinkos teršimą LOJ, taiko žemiausią IV apmokestinamų aplinkos oro teršalų grupei nustatytą tarifą. Tai yra 4 Eur už išmetamą toną naftos teršalų į orą“, – problematiką įvardino parlamentaras.

3 Comments

  1. Arturas Juknys

    tarsos mokestis tikrai turetu but didesnis, bet ar tai isspres problema,PVZ KLAIPEDOS NAFTA – jie bauda sumokes, bet tai bus musu pinigai. Reikia grieztai kontroliuoti tarsa ir priversti laikytis gamtosauginiu reikalavimu, net stabdant veikla kol nebus susitvarkyta su tarsa. Jiems pinigai neproblema , nebent tai butu labai dideles baudos kuriu ministerija nebegaletu toleruoti.

    Reply
  2. Audrius

    Pagaliau matau seimo nario siulymus.

    Reply
  3. Melnragė

    Pritariu. taršos tarifus būtina keisti. Nediferencijuojama į aplinką išleidžiamų lakiųjų junginių sudėtis ir mokesčiai už taršą yra juokingi. Be to, būtina įpareigoti prisiimti atsakomybę teritorijos sąvininką, kurio kieme vykdoma tarši veikla. Jis turėtų prsiimti atsakomybę už taršą teritorijoje ir už jos ribų.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

S. Gentvilas: pastatų atnaujinimas skydais leistų gerokai pagreitinti renovaciją

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas mano, kad pastatų naujinimas mediniais skydais leistų pasiekti tikslą kasmet renovuoti tūkstantį daugiabučių. Anot jo, bandomiesiems ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This