Klaipėdos taršai – ir Vyriausybės dėmesys

Miestas, Svarbu

Vyriausybė pirmadienį tarėsi, kaip reaguoti į gerokai padidėjusią oro taršą uostamiestyje.

Informacinė agentūra BNS pranešė, kad premjeras Saulius Skvernelis po pasitarimo žadėjo aplinkosaugos sistemą ateityje padaryti efektyvesnę.

Tuo metu juodų dulkių taršos šaltiniu laikoma AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija” („Klasco”) išplatino pranešimą spaudai, kuriame akcentuojama, kad ji „vienintelė iš Klaipėdos miesto bendrovių dalyvavo šiandien LR Vyriausybės organizuotame pasitarime, kuriame buvo aptariamos bendros miesto taršos problemos”.

„Klaipėdoje veikia keli šimtai pramonės įmonių, uosto krovos kompanijos, intensyvus transporto eismas. Stacionarių aplinkos oro taršos matavimo stotelių duomenimis, labiausiai Klaipėdą kietosiomis dalelėmis teršia automobiliai. Šilutės plente per 7 mėnesius oro užterštumas leistinas normas viršijo kelis kartus daugiau kaip 40 dienų, Bangų gatvėje prie Senojo turgaus – 11 dienų. Prie „Klasco” teritorijos pastatyta mobilioji stotelė fiksavo taršos padidėjimą 16 proc. virš normos vidurkio 2 dienas iš 21. Tomis pačiomis dienomis oro taršą rodė ir kitos stotelės, kurių rodikliams uostas įtakos nedaro”, – rašoma šiame pranešime.

„Suprantame Vyriausybės reakciją į gyventojų skundus ir pasistengėme išsamiai pristatyti situaciją. KLASCO yra viena didžiausių uosto kompanijų, tačiau tik viena iš kelių šimtų miesto pramonės, transporto ir krovos įmonių ir visų jų veikla daro poveikį aplinkai. Reikėtų identifikuoti visus taršos šaltinius mieste ir mažinti taršą visame mieste, o ne kritikuoti vieną bendrovę. Taip pat sutvarkyti automobilių srautui nepritaikytą infrastruktūrą ir sureguliuoti eismą, o tai ir yra pagrindinė oro taršos priežastis“, – cituojamas „Klasco” generalinis direktorius Vytautas Kaunas.

Pranešime taip pat priminama, kad „Klasco” pradėjo taikyti „pažangią ekologinę priemonę, kuri uždengia krovinius ekologiška plėvele ir neleidžia jai išdžiūti bei dulkėti”.

„Iki šiol „Klasco” naudojo šešias vandens patrankas dulkėms nusodinti, o artimiausiu laiku planuoja įsigyti dar dvi, taip pat pastatyta speciali sienutė, sulaikanti dulkių judėjimą krovos metu. „Klasco” specialia mašina valo privažiavimus ir kelius, drėkina ir valo ne tik savo teritoriją, bet ir Vitės kvartalo gatves”, – rašoma pranešime.

Tačiau sekmadienį pučiant stipriam vėjui žmonės vėl skundėsi tarša juodomis dulkėmis, o greta „Klasco”, Švyturio gatvėje gyvenanti klaipėdietė Alina Andronova pasidalino vaizdo medžiaga, kurioje matyti, kad dulka ir ištirpinta celiulioze apipurkšta krovinio krūva.

Reaguojant į pasitarimą Vyriausybėje kreipimąsi premjerui išsiuntė ir individualių namų savininkų bendrija „Smeltė”.

3 Comments

  1. Jo

    Apgailėtina šauktisVilniaus kai turėtume pasiimti uostą miestui.

    Reply
  2. Palmira Martinkienė

    O bet tačiau kad ir kaip žmonėms nepatiktų, tačiau iš dalies „Klasco” atstovas yra teisus – labiausiai miestų orą teršia AUTOMOBILIAI, tai yra nustatytas faktas ir su tuo ginčytis yra beprasmiška. Ypač žinant, jog daugumos automobiliai yra seni ir, deja, prastos kokybės. Man nesunku yra tai pripažinti, nes asmeniškai automobilio neturiu ir prie miesto taršos neprisidedu, ačiū Dievui ( „vairuoju” tik dviratį), tačiau vis tiek esu priversta kvėpuoti užterštu oru. Manęs „Klasco” nepapirko, ten išvis nieko nepažįstu, jei ką… 🙂

    Reply
    • Vykintas

      Niekas to fakto ir neginčija, kad visuose miestuose labiausiai aplinką teršia automobiliai. Bet kalba eina apie tą taršą, kurią skleidžia būtent KLASCO, o pastarosios atstovai paskutiniu metu tik ir stengiasi nukreipti temą. Nereikia kaltinti kitų ar ieškoti kitų priežasčių, jei pats eisi teršėjas ir nesuvaldai tos taršos, kurią sukelia tavo veikla. Esmių esmė turi būti ne kitų taršos priežasčių ieškojimas, o priemonės, kad KLASCO taršos neliktų. Tačiau KLASCO viešai įvardijamos taršos valdymo priemonės, deja, yra visiškai neefektyvios ir pasenusios, tą šiandien pripažino net Aplinkos viceministrė.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Maitinimo sektoriaus atstovai reikalaujama mažesnio PVM tarifo

Penktadienį Vilniuje prie Vyriausybės maitinimo sektoriaus atstovai pradėjo protestą dėl šiuo metu esančio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) dydžio. Nuo naujųjų ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

ELTA

Siūloma pratęsti draudimą retransliuoti rusiškus ir baltarusiškus TV kanalus

Vyriausybė pritaria siūlymui pratęsti draudimą retransliuoti Rusijos ir Baltarusijos kanalų programas. Šiuo metu numatyta, kad pastarasis ribojimas galioja iki 2024 ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Aplinkosauga, Svarbu

Klaipėdoje - didelė tarša kietosioms dalelėmis (atnaujinta)

Uostamiestyje, Šilutės plente esanti taršos matavimo stotelė antradienį fiksuoja daugiau nei dvigubai didesnį už leistiną kietųjų dalelių kiekį ore, o ...
2024-04-02
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This