Viadukas – lyg nepageidaujamas kūdikis

Miestas, Svarbu

Net iki teismų privedęs Kretingos ir Šaulių gatves jungiantis pėsčiųjų viadukas per geležinkelį ir toliau lieka „Lietuvos geležinkelių” nuosavybe, nors įmonė nori jį perleisti Klaipėdos savivaldybei – ketvirtadienį miesto Taryba atsisakė priimti tokią „dovaną”, kurios eksploatavimas per metus atsieitų apie 12 tūkst. eurų.

„Google Street View” nuotr.

2010 metais už 13 mln. litų baigtą statyti pėsčiųjų viaduką AB „Lietuvos geležinkeliai“ jau ne sykį siūlė miestui perimti ir juo rūpintis. Vis dėlto miestas tokio turto kratėsi, buvo net pradėta bylinėtis, nes geležinkeliečiai pagrasino uždaryti šį viaduką. Tada Klaipėdos apylinkės teismas patenkino Savivaldybės administracijos prašymą ir uždraudė AB „Lietuvos geležinkeliai“ kaip nors riboti pėsčiųjų eismą.

Galiausiai Savivaldybės administracija parengė sprendimo projektą, pagal kurį miestas perimtų beveik 3,8 mln. eurų vertinamą turtą.

„Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetas šiam projektui vienbalsiai nepritarė. Turtas yra valstybės ir prisiimti naštą Savivaldybei – nei šis, nei tas. Galų gale tas tiltas tarnauja tam, kad miestiečiai pereitų per geležinkelį, kuris sudaro kliūtį, tad geležinkeliai ir turi jį eksploatuoti“, – sakė Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pirmininkas liberalas Audrius Vaišvila.

Jo partijos kolega, vicemeras Artūras Šulcas, priminęs „Lietuvos geležinkelių” nenorą prisidėti prie Nemuno g. 113 ir 133 namų gyventojų iškeldinimo, teigė, jog šio klausimo svarstymą reikia atidėti iki tol, kol „geležinkeliai pradės elgtis socialiai atsakingai”.

„Šitą klausimą mes svarstėme maždaug prieš pusantrų metų ir jis buvo susietas su triukšmą mažinančių sienelių pastatymu už Manto viaduko. Lyg ir buvo susitarta su vadovybe, o dabar atėjo nauji berniukai ir pradeda šnekėti, o gal nereikia, gal čia ne taip, o šitaip. O visur kitur – Radviliškyje, Kėdainiuose – tų sienelių pristatyta kiek tik nori, reikia nereikia. O čia klaipėdiečiai kiek metų kenčia anoje viaduko pusėje nuo bildančių sąstatų. Kai geležinkeliai pradės veikti žmogiškai, ateis ir pristatys problemas, taip pat ir su Nemuno gatvės gyventojais, tada bus galima svarstyti šitą klausimą”, – teigė liberalas Vygantas Vareikis.

Tačiau Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius teigė manantis, kad pėsčiųjų tiltas turėtų būti miesto infrastruktūra.

„Tiltas jungia dvi miesto dalis, o į geležinkelį neveda. Akivaizdu, kad susikalbėjimo su institucija nėra. Jaučiu pagal nuotaiką, kad nebus pritarta ir tiltas nebus perimtas, bet reikia prie to klausimo grįžti ir sėstis prie stalo. Įsipareigojimai, sienutės, minkštos atramos po pabėgiais, kad būtų mažiau triukšmo… Diskusiją reikia tęsti, o dabar kiekvienas balsuojame pagal sąžinę”, – sakė R. Taraškevičius.

Jungtinės tarybos narių frakcijos pirmininkė Aldona Staponkienė akcentavo, kad tas tiltas reikalingas gyventojams.

„Nežinau, ką pasieksime, jei pradėsime „Lietuvos geležinkelius” šantažuoti”, – teigė ji.

Visgi miesto Taryba nepanoro perimti šio tilto – už sprendimą balsavo 13 politikų (Algirdas Grublys, Viačeslav Titov, Vytautas Grubliauskas, Rimantas Taraškevičius,  Jolanta Skrabulienė, Arvydas Cesiulis, Judita Simonavičiūtė, Aldona Staponkienė, Rimantas Didžiokas, Saulius Liekis, Vaida Žvikienė, Andrej Kugmerov ir Jurgita Choromanskytė), prieš – 12 (Artūras Šulcas, Arūnas Barbšys, Audrius Vaišvila, Lilija Petraitienė, Vidmantas Plečkaitis, Vygantas Vareikis, Vladimir Vlasov, Tatjana Fedotova, Jonas Sąlyga, Tomas Meškinis, Nina Puteikienė ir Alfonsas Vildžiūnas), susilaikė trys –  Lina Skrupskelienė, Laisvūnas Kavaliauskas ir Mindaugas Gylys.

Beje, sprendžiant teisminius ginčus dėl apleistų viadukų per geležinkelį prie Vilniaus plento ir Statybininkų prospekto priežiūros teismai palaikė „Lietuvos geležinkelių“ ir Lietuvos transporto saugos administracijos poziciją, kad tokie viadukai nėra susiję su jos vykdoma veikla ir negali būti priskiriami prie statinių ar įrenginių, būtinų eismui organizuoti ir valdyti bei jo saugai užtikrinti. Patvirtinta, kad geležinkelio statiniais laikomi tik tie viadukai, per kuriuos važiuoja traukiniai. Tad pėsčiųjų viadukai yra savivaldybių rūpestis.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Senąją pirtį valdys transportininkai

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį pritarė mero siūlymui reorganizuoti  UAB „Vildmina“, valdančią pirtį Trilapiop gatvėje, prijungiant ją prie savivaldybės bendrovės „Klaipėdos ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This