Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2018-10-26 |
Net iki teismų privedęs Kretingos ir Šaulių gatves jungiantis pėsčiųjų viadukas per geležinkelį ir toliau lieka „Lietuvos geležinkelių” nuosavybe, nors įmonė nori jį perleisti Klaipėdos savivaldybei – ketvirtadienį miesto Taryba atsisakė priimti tokią „dovaną”, kurios eksploatavimas per metus atsieitų apie 12 tūkst. eurų.
2010 metais už 13 mln. litų baigtą statyti pėsčiųjų viaduką AB „Lietuvos geležinkeliai“ jau ne sykį siūlė miestui perimti ir juo rūpintis. Vis dėlto miestas tokio turto kratėsi, buvo net pradėta bylinėtis, nes geležinkeliečiai pagrasino uždaryti šį viaduką. Tada Klaipėdos apylinkės teismas patenkino Savivaldybės administracijos prašymą ir uždraudė AB „Lietuvos geležinkeliai“ kaip nors riboti pėsčiųjų eismą.
Galiausiai Savivaldybės administracija parengė sprendimo projektą, pagal kurį miestas perimtų beveik 3,8 mln. eurų vertinamą turtą.
„Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetas šiam projektui vienbalsiai nepritarė. Turtas yra valstybės ir prisiimti naštą Savivaldybei – nei šis, nei tas. Galų gale tas tiltas tarnauja tam, kad miestiečiai pereitų per geležinkelį, kuris sudaro kliūtį, tad geležinkeliai ir turi jį eksploatuoti“, – sakė Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pirmininkas liberalas Audrius Vaišvila.
Jo partijos kolega, vicemeras Artūras Šulcas, priminęs „Lietuvos geležinkelių” nenorą prisidėti prie Nemuno g. 113 ir 133 namų gyventojų iškeldinimo, teigė, jog šio klausimo svarstymą reikia atidėti iki tol, kol „geležinkeliai pradės elgtis socialiai atsakingai”.
„Šitą klausimą mes svarstėme maždaug prieš pusantrų metų ir jis buvo susietas su triukšmą mažinančių sienelių pastatymu už Manto viaduko. Lyg ir buvo susitarta su vadovybe, o dabar atėjo nauji berniukai ir pradeda šnekėti, o gal nereikia, gal čia ne taip, o šitaip. O visur kitur – Radviliškyje, Kėdainiuose – tų sienelių pristatyta kiek tik nori, reikia nereikia. O čia klaipėdiečiai kiek metų kenčia anoje viaduko pusėje nuo bildančių sąstatų. Kai geležinkeliai pradės veikti žmogiškai, ateis ir pristatys problemas, taip pat ir su Nemuno gatvės gyventojais, tada bus galima svarstyti šitą klausimą”, – teigė liberalas Vygantas Vareikis.
Tačiau Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Rimantas Taraškevičius teigė manantis, kad pėsčiųjų tiltas turėtų būti miesto infrastruktūra.
„Tiltas jungia dvi miesto dalis, o į geležinkelį neveda. Akivaizdu, kad susikalbėjimo su institucija nėra. Jaučiu pagal nuotaiką, kad nebus pritarta ir tiltas nebus perimtas, bet reikia prie to klausimo grįžti ir sėstis prie stalo. Įsipareigojimai, sienutės, minkštos atramos po pabėgiais, kad būtų mažiau triukšmo… Diskusiją reikia tęsti, o dabar kiekvienas balsuojame pagal sąžinę”, – sakė R. Taraškevičius.
Jungtinės tarybos narių frakcijos pirmininkė Aldona Staponkienė akcentavo, kad tas tiltas reikalingas gyventojams.
„Nežinau, ką pasieksime, jei pradėsime „Lietuvos geležinkelius” šantažuoti”, – teigė ji.
Visgi miesto Taryba nepanoro perimti šio tilto – už sprendimą balsavo 13 politikų (Algirdas Grublys, Viačeslav Titov, Vytautas Grubliauskas, Rimantas Taraškevičius, Jolanta Skrabulienė, Arvydas Cesiulis, Judita Simonavičiūtė, Aldona Staponkienė, Rimantas Didžiokas, Saulius Liekis, Vaida Žvikienė, Andrej Kugmerov ir Jurgita Choromanskytė), prieš – 12 (Artūras Šulcas, Arūnas Barbšys, Audrius Vaišvila, Lilija Petraitienė, Vidmantas Plečkaitis, Vygantas Vareikis, Vladimir Vlasov, Tatjana Fedotova, Jonas Sąlyga, Tomas Meškinis, Nina Puteikienė ir Alfonsas Vildžiūnas), susilaikė trys – Lina Skrupskelienė, Laisvūnas Kavaliauskas ir Mindaugas Gylys.
Beje, sprendžiant teisminius ginčus dėl apleistų viadukų per geležinkelį prie Vilniaus plento ir Statybininkų prospekto priežiūros teismai palaikė „Lietuvos geležinkelių“ ir Lietuvos transporto saugos administracijos poziciją, kad tokie viadukai nėra susiję su jos vykdoma veikla ir negali būti priskiriami prie statinių ar įrenginių, būtinų eismui organizuoti ir valdyti bei jo saugai užtikrinti. Patvirtinta, kad geležinkelio statiniais laikomi tik tie viadukai, per kuriuos važiuoja traukiniai. Tad pėsčiųjų viadukai yra savivaldybių rūpestis.
Parašykite komentarą