Keleiviams reikia saugaus sveikatos atžvilgiu transporto

Mums rašo
Renolda Senavaitienė
2018-11-16

Maždaug prieš dvejus metus Klaipėdos visuomenininkai (NVO) susidomėjo miesto viešojo transporto higiena. Plika akim buvo matoma, kad mūsų miesto autobusų švara, švelniai sakant, abejotina.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Miesto valdžia aktyviai reklamuoja viešąjį transportą, štampuodama miesto strateginiame plane visokius ,,judumo“ ar kokio kitokio pavadinimo virsmus, aktyviai skatina miestiečius juo naudotis, bet nenori pagalvoti, kad žmonės važiuodami šia transporto priemone mato kokia ji apšnerkšta ir kelianti įtarimus. Įtarimus, kad įvairiausios rūšies bacilos, Roto, vidurių infekcijų virusai, tuberkuliozė ir kiti užkratai čia turi nuolatinę, labai gerą gyvenamąją terpę.

Realybė tokia, bet miesto galvos vadovaujasi devizu ,,tiks ir taip“.

,,Klaipėdos piliečių“ asociacija, kuriai aš atstovauju, ir Klaipėdos jungtinio demokratinio judėjimo pirmininkas Virginijus Partaukas parašėme raštą su paklausimais, kaip vykdomas Klaipėdos viešojo transporto valymas ir kaip laikomasi sanitarijos bei higienos normų, ar papildomai be plovimo-valymo atliekama dezinfekcija. Išsiuntinėjome įvairioms transporto įmonėms – UAB |Pajūrio autobusai”, KTKB „Gintarinis vairas”, „Klaipėdos keleivinis transportas”.

Atsakymą gavome iš vienintelio „Klaipėdos keleivinio transporto”. Iš jo sužinojome, kad plovimo paslaugas atlieka UAB „Corpus A“, su kuria yra sudaryta paslaugų pirkimo sutartis. Tuojau pat parašėme šiam UAB‘ui. Atsakymą gavome keistą. Ponai atsisakė atsakyti į paklausimus, „kadangi visa Sutartyje esanti informacija šalių susitarimu laikoma konfidencialia…“

Niekas nieko nenori aiškinti, viešinti ar informuoti. Kur šioje vietoje didžioji komercija, jeigu net toks paprastas dalykas, kaip plaunami miesto autobusai, yra paslaptis? Kaip sudarytos tos sutartys ir kas jose rašoma, jeigu bijoma jas parodyti?

Vėliau rašėme raštus merui, Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjai Janinai Asadauskienei ir kitiems.

Galų gale šiaip taip iš vicemero Artūro Šulco atsakymo į raštą sužinojome, kad viešasis transportas plaunamas 2 kartus per mėnesį iš išorės ir 1 kartą valomas sausu arba cheminiu valymu iš vidaus. Dezinfekcija nedaroma visai.

Prie šios ilgos istorijos ir jos esmės teko sugrįžti lapkričio 14 d., kai buvau pakviesta padaryti pranešimą Seimo Sveikatos reikalų komiteto Sveikatos tausojimo ir stiprinimo reikalų pakomitečio posėdyje. Džiaugiuosi, kad mūsų, nepriklausomų miesto visuomenininkų, balsas pagaliau buvo išgirstas Seime. Padaryti pranešimą mane pakvietė Seimo narys Algimantas Kirkutis, kurį šiai kadencijai išrinko Klaipėdos Baltijos apygarda.

Dalyvavo ir gerbiami svečiai – gydytojas, diplomatas, Klaipėdos miesto ligoninės įkūrėjas Antanas Vinkus, atstovai iš Sveikatos, Susisiekimo, ministerijų, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, Savivaldybių asociacijos, kitų Lietuvos miestų savivaldybių. Dalyvavo ir mūsų, Klaipėdos savivaldybės transportininkai.

Kalbėjau apie užkrečiamų ligų prevencijos problemą Klaipėdos viešajame transporte, kur net neužsimenama apie autobusų dezinfekavimą ar kitokias rimtesnes prevencines priemones. Bent kartą per pusmetį. Bent kartą per metus. Noriu priminti, kad daugumos miesto autobusų sėdynės yra minkštos ir ten tikrai rojus užkratui.

Klaipėdos savivaldybės administracijoje visuomenės sveikatos kontrolę vykdo vos viena darbuotoja (iš 2-jų esančių visam miestui) ir į jų kontroliuojamus objektus viešasis transportas neįeina. Tikrinami kiti rizikų objektai ir tikrinama tik tokiu atveju, jeigu gaunamas skundas. Kito viešojo transporto (miesto ir tarpmiestinių autobusų, troleibusų) kontrolė visuomenės sveikatos saugos požiūriu teisės aktais nereglamentuota, nėra nustatyta ir pavesta visuomenės sveikatos priežiūros įstaigoms. Todėl nevykdoma. Iš to seka, kad patys vežėjai atsakingi už transporto švaros būklę, kuri, mūsų nuomone, yra nekokia.

Be viso to teisės aktuose numatyta, kad ,,Savivaldybės administracijos direktorius organizuoja savivaldybės teritorijoje esančių įmonių, įstaigų, organizacijų sanitarinę kontrolę“. Bet kam reikia organizuoti, jeigu įstatymuose viešojo, ne pirmos jaunystės miesto transporto sanitarija neįvardinta?

Tuo pačiu kodėl privati įmonė UAB ,,Corpus A” turi atlikti dezinfekciją ar kitus eurus kainuojančius veiksmus, jeigu apie tai nekalba pasirašyta su savivaldybe sutartis?

Pasirodo, ši grėsminga padėtis yra visoje Lietuvoje, nes, kaip minėjau, įstatymai šioje srityje nenumato jokių dezinfekcijų ar švaros kontrolės.

Ponai iš Klaipėdos miesto savivaldybės pareiškė, kad skundų nėra gauta, autobusai plaunami pakankamai tvarkingai ir kad viskas tvarkoje.

Čia jau neiškenčiau ir pateikiau nuotraukas, kurias šių metų lapkričio 13d. padariau važiuodama 6-uoju maršrutu į miesto centrą. Mano nuomone, iš vaizdelio aiškiai matosi, kad autobusas neplautas mažiausiai pusę metų…

Raginu ir kitus neabejingus klaipėdiečius fotografuoti tokius apsileidėlių ir melagių transportininkų vežimo priemonių vidaus vaizdus ir juos siųsti į savivaldybės Transporto skyrių. Ar tiesiai VŠĮ ,,Klaipėdos keleivinis transportas” vadovui p. G. Neniškiui.

Miestiečiai už važiavimą moka nemažai (1 Eur, o prisiminus litą – 3,5 Lt) ir ponai, atsakingi už Klaipėdos transportą, privalo pasirūpinti, kad gavus pinigą sau į kišenę reikia tiems, kas tą pinigą duoda, teikti ir atitinkamą paslaugą – vežti klaipėdiečius ne tik švariame, bet ir saugiame sveikatos atžvilgiu miesto transporte.

Žymos: | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Seimas pritarė siūlymui kompensuoti žvejų nuostolius, patiriamus dėl uosto veiklos

Seimas ketvirtadienį priėmė Žuvininkystės įstatymo pataisas, kuriomis užtikrins žvejų teisę į nuostolių atlyginimą, šiems netenkant galimybės žvejoti dėl valstybės ir ...
2024-12-05
Skaityti daugiau

Transportas

Kai kurios naujovės Klaipėdos rajono maršrutų sistemoje

Nuo gruodžio 8 dienos į bendrąją Klaipėdos ir regiono viešojo transporto sistemą įsilieja 12 autobusų ir 1 maršrutinio taksi maršrutas. ...
2024-12-05
Skaityti daugiau

ELTA

Seimas pritarė prezidento veto dėl privačių gydymo įstaigų išrašomų siuntimų tvarkos

Seimas pritarė prezidento veto Sveikatos sistemos įstatymo pataisoms, kuriomis siūlyta privačioms gydymo įstaigos suteikti teisę išduoti siuntimus nemokamoms medikų specialistų ...
2024-12-03
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This