Konsultacijos

Pradėkime nuo mažų žingsnelių

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-01-01


Žengdami į Naujuosius visi tikimės, kad jie bus ne prastesni arba net geresni nei praėję: sėkmingesni, džiaugsmingesni, sveikesni, jaukesni, o gal ir lėtesni. Todėl kiekvieną gruodžio 31-ąją pradedame su pažadų sąrašu – užrašų knygelėse, rašteliuose ant šaldytuvo ar tiesiog galvoje.

Bene daugiausiai naujamečių pasižadėjimų susiję su sportu ir sveika – ar bent jau sveikesne – gyvensena. Todėl nieko keisto, kad sausį sporto salės būna sausakimšos, tačiau įsibėgėjant metams situacija ima keistis. Kodėl taip nutinka ir ką daryti, kad šiais metais ištesėtume sau duotus pažadus, pataria psichologė Eglė Šekštelienė.

Nežadėkite per daug

Anot E. Šekštelienės, per dideli, sunkiai įgyvendinami tikslai ar itin ilgas jų sąrašas – viena pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės naujametinių priesaikų neįvykdo. Dažnai taip nutinka dėl to, kad mes neadekvačiai vertiname savo gebėjimą pasikeisti bei to pasekmes mums įprastam gyvenimo ritmui. Todėl, jei pažadėsite sau sportuoti nuo Naujųjų, bet nekeisite įprasto darbo ir laisvalaikio ritmo, jį greičiausiai sulaužysite jau pirmąją savaitę.

„Norėdami pakeisti savo elgesį ar įpročius, pirmiausia turime keisti savo mąstymą. Labai svarbu suvokti, kokio rezultato norite ir kaip galite jį pasiekti. Tikslo siekti bus lengviau, jei jį formuluosime „per metus numesti 10 kg viršsvorio“ o ne „pradėti sportuoti“. Kai priešaky – konkretus ir labai aiškus uždavinys, motyvacija jo siekti kur kas didesnė. Tokiu atveju bus lengva susidėlioti priemones ir mažus žingsnelius, kurie padės šį tikslą pasiekti: pasikonsultuoti su sporto treneriu, mitybos specialistu, įsigyti sporto reikmenų“, – tikina psichologė.

Po žingsnelį

Taip pat specialistė pataria vienu metu siekti tik vieno svarbaus tikslo, mat jei griebsitės visko iš karto – didelė tikimybė, kad nepadarysite nieko. Ji pataria susidaryti sąrašą ir pasižadėjimus iš jo įgyvendinti po vieną: pasiekus pirmojo – imtis antrojo, tuomet trečiojo. Taip motyvacija tik didės, o metų pabaigoje pasiekimų sąraše puikuosis ne vienas punktas. Labai rekomenduojama savo tikslu pasidalinti su aplinkiniais, o galbūt net kartu jo siekti – artimųjų palaikymas padės nesustoti ir judėti į priekį.

„Būtina džiaugtis visais, net pačiais mažiausiais pasiekimais – pasitenkinimo jausmas yra vienas labiausiai motyvuojančių faktorių. Jei į priekį judėsite mažais, iš anksto suplanuotais ir užtikrintais žingsneliais – to jausmo ilgai laukti neteks“, – teigia specialistė.

Būkite sau atlaidūs

Klysti žmogiška, o pokyčiams reikia laiko: daugelis yra girdėję, kad naujas įprotis susiformuoja tik pakartojus jį 21 kartą. Psichologė skuba raminti net jei siekiant šio skaičiaus ir suklupsime, anot jos – tai visiškai natūralu. „Išklydus“ iš kelio svarbiausia duoti sau naują šansą ir kitą dieną vėl į jį sugrįžti.


„Neplakite savęs už klaidas – verčiau pagalvokite, ką galėtumėte daryti kitaip. Jei vieną rytą pramiegojote rytinę mankštą, greičiausiai miegoti nuėjote per vėlai ar itin pavargę. Ką galėtumėte pakeisti, kad tai nepasikartotų šiandien? Atsakykite sau į šį klausimą ir bandykite dar kart – kiekviena diena yra naujas šansas“, – sako psichologė, patarianti padėkite nuo mažų žingsnelių.

 


2019-01-01

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt