Klaipėdoje pradeda darbuotis didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas

Uostas ir jūra

Pirmadienį suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) transportavimo ir bunkeriavimo laivas „Kairos“, kurio viena iš valdytojų yra naftos ir SGD terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ (KN), pradėjo pirmąją krovos operaciją Klaipėdoje.

Anot KN pranešimo, šis didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas sustiprins KN plėtojamą SGD logistikos grandinę Baltijos jūros regione.

„Klaipėdos naftos” nuotr.

Pietų Korėjoje esančioje „Hyundai Mipo“ laivų statykloje pastatytas laivas savo kelionę į Europą pradėjo praėjusių metų spalį, o Klaipėdą pasiekė gruodžio viduryje.

Klaipėdos uoste naujasis 117 m ilgio laivas, dviejose talpyklose galintis gabenti iki 7,5 tūkst. m3 SGD, bus naudojamas SGD perkrovai iš Klaipėdos SGD terminalo į prie Klaipėdos uosto vartų esančią SGD paskirstymo stotį. Pirmadienį pradedama SGD perkrova iš laivo-saugyklos „Independence“.

„Kairos“ pradėjus veiklą užtikrinsime konkurencingesnę paslaugų kainą SGD paskirstymo stoties naudotojams ir įtvirtinsime KN kaip bendrovę, klientams siūlančią visą SGD tiekimo logistikos grandį. Tai ne tik sumažins SGD tiekimo grandinės kainą, tačiau ir užtikrins sklandų ir operatyvų paslaugos teikimą paskirstymo stoties naudotojams“, – pranešime spaudai cituojamas Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius.

Naujasis bunkeriavimo laivas priklauso bendrai „Babcock International Group“ ir „Bernhard Schulte“ bendrovei „Babcock Schulte Energy“ (BSE), o jį naudoja „Nauticor“ ir „Klaipėdos naftos“ bendra įmonė „Blue LNG“.

Planuojama, kad į uostamiestį SGD perkrovos operacijoms atlikti „Kairos“ užsuks bent kartą kas du mėnesius. Likusį laiką laivu rūpinsis ir naudosis Vokietijos bendrovė „Nauticor“, planuojanti aptarnauti kitus Baltijos bei Šiaurės jūrų uostuose esančius SGD terminalus.

„Džiaugiamės metus pradėdami intensyvia veikla mažos apimties SGD perkrovų rinkoje. Antrąją 2019 metų savaitę atliekame jau antrą perkrovą šiemet Klaipėdoje. Tai įrodo, kad Baltijos jūros regione tampame SGD paskirstymo centru, iš kurio dujos keliauja tiek jūra, tiek sausuma į kitas valstybes“, – sako ir „Lietuvos energijos tiekimo“ (LET) generalinis direktorius Mantas Mikalajūnas.

„Kairos“ yra didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas, pasižymintis ypatingomis savybėmis: jame nėra balastinio vandens tvarkymo sistemos ir yra įmontuota suslėgtų gamtinių dujų talpykla, kurioje surenkami iš klientų laivų grąžinami dujų garai. Naujų SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivų atsiradimas didina regiono SGD rinkos konkurencingumą bei prieinamumą, o šioje augančioje rinkoje KN tampa svarbiu žaidėju. Praėjusių metų pabaigoje veiklą pradėjusi SGD paskirstymo stotis leidžia efektyviau išnaudoti SGD terminalą. Galimybė iš SGD paskirstymo stoties bunkeriuoti SGD varomus laivus, krauti nedidelės apimties krovinius į laivus bei autocisternas užtikrina visapusišką SGD logistikos grandinę visame regione ir taip kuria pridėtinę vertę Lietuvai”, – rašoma KN pranešime.

Teigiama, kad SGD bunkeriavimo ir perkrovimo infrastruktūra itin aktuali taps 2020 metais, kai visame pasaulyje įsigalios griežtesnės sieros dioksido išleidimo į aplinką normos. Taršų kurą naudojantys komerciniai laivai turės pereiti prie ekologiškesnių alternatyvų, iš kurių SGD laikoma viena efektyviausių.

Konsultavimo bendrovės DNV GL duomenimis, visame pasaulyje plaukioja 132 SGD varomi laivai, antra tiek yra užsakyti ir planuojami pastatyti iki 2022 metų. Didžiausia tokių laivų koncentracija šiuo metu fiksuojama Šiaurės ir Baltijos jūrose.

INFORMACIJA

LET veikia nuo šių metų spalio 1 d., kai perėmęs dalį ESO veiklos, gyventojams pradėjo tiekti elektros energiją ir gamtines dujas. Nuo 2019 m. sausio 1 d. prisijungus ir LITGAS, LET perėmė ir paskirtojo tiekimo veiklą.

2018 metais iš Klaipėdos SGD terminalo LET perkrovė 300 GWh mažos apimties SGD krovinių. Šie kroviniai buvo skirti klientams Baltijos ir Šiaurės jūroje arba antžeminei SGD stotelei.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Sutarė bendradarbiauti stiprinant energetinę infrastruktūrą Baltijos jūroje

Aštuonių Baltijos jūros valstybių energetikos ministrai ir jų atstovai pasirašė Vilniaus deklaraciją dėl bendradarbiavimo plečiant energetinę infrastruktūrą Baltijos jūroje. Ji ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pirmą kartą atlikta konteinerinio laivo bunkeravimo operacija

CMA CGM priklausantis konteinerinis laivas „Containerships Aurora“, prišvartuotas prie Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) krantinės balandžio 9 d. buvo sėkmingai pripildytas ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekiama, kad „Independence“ dirbtų daugiau Lietuvos jūrininkų

Seimo Jūrinių reikalų komisija ketvirtadienį vykusiame posėdyje domėjosi, kokios šiuo metu yra sudarytos ir jūriniame sektoriuje veikiančios vykdomosios valdžios komisijos. ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This