Miestas

Gavę finansavimą, kurs japonišką sodą (4)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2019-03-22


„Norime, kad mūsų aplinka džiugintų akį, teiktų dvasinę ramybę ne tik mūsų centro lankytojams, bet ir visai gyventojų bendruomenei”, – „Atvirai Klaipėdai” sakė Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Ulijana Petraitienė, ką tik grįžusi iš kaimyninės Latvijos.

Ketvirtadienį Dobelėje pasirašyta Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną (Lat-Lit) programos finansavimo sutartis, kurią įgyvendinus Klaipėdos psichologinės pedagoginės tarnybos kiemelyje bus sukurtas japoniškas sodas. Organizatorių nuotr.

Čia, Dobelės mieste, ketvirtadienį buvo pasirašyta projekto „Socialinių paslaugų ir socialinės įtraukties plėtra pažeidžiamoms grupėms“ finansavimo sutartis, kurios tikslas  –  plėtoti ir gerinti socialinę infrastruktūrą, tobulinti reabilitacijos bei kitas paslaugas. Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba yra vadinamosios Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną (Lat-Lit) programos projekto partnerė.

„Labai džiaugiamės, jog gavę finansavimą, savo tarnybos kiemelyje galėsime įrengti japoniško stiliaus sodą, kuriame bus galima vykdyti įvairias terapines veiklas, užsiėmimus su vaikais, tėvais, pagalbos specialistais, pedagogais, taip pat edukacinius renginius”, – sakė  U. Petraitienė. Jos teigimu, šiuo metu rekonstruojamą tarnybos salę pagal stilistiką irgi planuojama priderinti prie japoniško sodo.

Šiuo metu Debreceno g. tarp daugiabučių įsikūrusios tarnybos aplinka jau yra pasikeitusi neatpažįstamai, lyginant su tuo, kas čia buvo prieš 4 metus, kai jai vadovauti pradėjo U. Petraitienė: seniai neliko menkaverčių krūmų, renovuoti aplink esantys pastatai, dingo anksčiau šioje vietoje nuo ryto iki vakaro lėbavę benamiai.

Viliamasi, jog japoniško sodo sukūrimas, tolimesnis aplinkos ir tarnybos patalpų gražinimas paskatins centro lankytojų reabilitacijos procesus.

Minėtas projektas bus įgyvendinamas 2019 -2021 metais, jo vertė – beveik 60 000 eurų.


2019-03-22

4 komentarai apie “Gavę finansavimą, kurs japonišką sodą”

  1. Taip. Sutinku. Šioje srityje pasistumėta labai nemažai. Bet prisminkime, kad ir vaikai šiandien pasikeitę nuo sovietinių laikų šimtus kartų. Seniau klasėse būdavo tobula tyla, musės skrydis girdėdavosi. Šiais laikais mokytojams suvaldyti vaikus klasėje yra didžiulis darbas. Ir adaptuotų vaikų klasėse daugėja. O tada reikalingas papildomas dėmesys, t.y. mokytojų padėjėjai. Kitaip nukenčia visų vaikų tiek ugdymo kokybė, tiek psichologinė sveikata. Tad 149 padėjėjai Klaipėdoje – labai mažai.

  2. Įdomi filosofija – ES programos lėšos nėra europos mokesčių mokėtojų pinigai? Teigiate, kad mokyklose viskas puiku ( tik tarnybai japoniško sodo trūksta) vadinasi patyčių kultūra mokyklose, pedagogų streikai, masinė gabesnių mokyklų absolventų emigracija į užsienį tai tik žiniasklaidos sapalionės? Problema tikrai ne “japoniškas sodas”

  3. Lietuviai susirgo japoniškų sodų liga :). Net nesuvokia, kad tai japonų kultūros dalis. Neįmanoma importuoti tautos kultūros fragmento. Japonų sodas tai ir religija ir filosofija ir išmintis ir gyvenimo būdas sukurtas per tūkstančius metų. Patarimas Klaipėdos pedagoginei psichologinei tarnybai – kaip teigiate, jūsų pareiga ir tikslas – plėtoti ir gerinti socialinę infrastruktūrą, tobulinti reabilitacijos bei kitas paslaugas. Tai gal už 60 000 eur. nusamdykite mokykloms nors valandinius ateinančius psichologus vaikams, mokytojams, padidintos rizikos šeimų tėvams – gal bus daugiau naudos. Savo biurokratinei kontorai diletantišką kičą – “japonų sodas lietuviškai/latviškas” už viešuosius finansus, kai mokytojams nėra pinigų? Kurkite pačios susimesitusios ir tik po darbo. Važinėja mat jos už valdiškus pinigus į komandiruotes, sutartis pasirašinėja, džiaugiasi, viliasi paskatinti reabilitacijos procesus. Briedas kažkoks.

    • Jūsų žiniai, važiuojame ne už valdiškus pinigus. Projektą parengėme nepanaudoję nei cento valdiškų pinigų. Tai tikrai ypatingas geranoriškų žmonių indėlis! Įgyvendinsime iš ES programos lėšų, panaudodami tik 7,5% rėmėjų lėšų. Kur Jūs matote problemą?
      Jei būtumėte pasidomėję, žinotumėte,kad visos Klaipėdos mokyklos turi psichologus, specialiuosius pedagogus ir socialinius pedagogus. Miesto ugdymo įstaigose, beje, kaip niekur kitose savivaldybėse, dirba 149 mokytojų padėjėjai. Mūsų tarnybos specialistai nuolat teikia pagalbą ikimokyklinių ir bendrojo ugdymo įstaigoms pagal poreikį.
      Mes teikiame pagalbą ir “padidintos rizikos”, kaip Jūs rašote, šeimoms ir vaikams, tėvams. Vyksta konsultacijos, įvairios pagalbos grupėms. Jums tereikia pasidomėti, ateiti, matyti, girdėti. Klaipėdos miesto savivaldybės vaikams, tėvams, specialistams, pedagogams psichologų, specialiųjų, pedagogų, logopedų, soc.pedagogo paslaugos yra nemokamos. Laukiame Jūsų. Pristatysime įstaigą ir, ypač aplinką, kuri tikrai atitiks ir filosofiją, išmintį ir terapijos galimybes. Prisistatykite ir kurkime kartu!!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt