Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” vėl dulkina (10)

Avatar

Martynas Vainorius
2019-04-08


Asociacija „Klaipėdiečių iniciatyva už demokratiją ir ekologiją” (KIDE) paviešino vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip sekmadienio rytą, 9.45 val., iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) teritorijos vykdant krovą sklinda rausvos dulkės.

KIDE vadovės, Švyturio gatvėje gyvenančios Alinos Andronovos teigimu, taip dulkėjo nefliusuotos geležies rūdos granulės, kurių dulkėjimą „Klasco” bando slopinti vandens patrankomis.

“Užfiksavus tokius vaizdus skambinome 112, operatoriai informavo, kad pranešta aplinkosaugininkams. Vėliau pasidomėjus buvo pranešta, kad nuvažiuota į vietą ir pažeidimų nefiksuota – esą veikia vandens patrankos. Tačiau akivaizdu, kad jos yra visiškai neefektyvios. O juk šio cheminio produkto saugos duomenų lapuose yra išvardinti pavojai: akių pažeidimas ir dirginimas, toksiškumas”, – sakė A. Andronova,

Pasak jos, Aplinkos ministerijos tarnautojai, su kuriais tenka nuolat bendrauti tikina, kad daugiau nieko padaryti negalima. Viltys esą dedamos tik į tai, kad Seimas priims įstatymų pataisas, kuriomis būtų uždrausta bet kokia tarša už įmonės teritorijos.

Žinia, Klaipėdos apylinkės teismas jau nagrinėja KIDE skundą dėl Klaipėdos apygardos prokuratūros atsisakymo pradėti ginti viešąjį interesą reaguojant į taršą.

Vienas iš KIDE prašymų prokurorams buvo kreiptis į teismą dėl „Klasco” vykdomos geležies rūdos krovos darbų sustabdymo ir licencijos šiai krovai panaikinimo.

„Atvira Klaipėda” paprašė „Klasco” atstovų paaiškinti, koks krovinys buvo kraunamas sekmadienio rytą ir kodėl jis taip dulkėjo.

„Oro stebėjimo stotelės sekmadienį užfiksavo 2 taršos pliūpsnius, tačiau vidutinė paros normos riba nebuvo viršyta. Tokių pliūpsnių mes netoleruojame, taikome tam tikras darbų organizavimo priemones ir sprendžiame darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimus”, – raštu atsakė  „Klasco” generalinis direktorius Vytautas Kaunas.

Laikinasis Uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė teigė, kad apie šią situaciją direkcijai žinoma.

“Šiuo klausimu ryte jau bendravome su aplinkosaugininkais. Sutarėme, kad aplinkosaugininkams perduosime mūsų stacionarios oro taršos matavimo stotelės duomenis, kad specialistai galėtų kompetentingai įvertinti visas aplinkybes. Gavę išvadas, susitiksime ir su „Klasco”  atstovais”, – sakė jis.


2019-04-08

10 komentarai apie “„Klasco” vėl dulkina”

  1. Neįgali aplinkos apsaugos ministerija, neįgali sveikatos apsaugos ministerija, neįgali prokuratūra, neįgali miesto valdžia, neįgali uosto direkcija..
    Tik Klaso visagalė (ar čia aseit klasco pinigai visagaliai?) dulkina ir dulkins, melavo ir meluos, ignoruojant visus ir viską.
    Žmonės, atsibuskit pagaliau, kiek leisimės nuodijami!?

    • po daugtaškio papildyčiau ir miestiečiai -ir tai svarbiausia. Nepadės jokios stotelės ir patrankos nes tai tik formali kova su pasekmėmis. Išeitis viena-uostas privalo pradėti planuoti išsikėlimą iš miesto centro – laimės ir miestas ir uosto kompanijos. Kol to nebus suvokta, tol visi žais žaidimus – vieni filmuos, kiti “ieškos sprendimų finansuodami festivalius ir visa kita”. Dabar geras laikas-miesto bendrajame plane tai numatyti. Ar išdrįs? Kol bet 5000 miestiečių nepakels savo sėdinių nuo sofkių ir neatsistos gatvėje , tol niekas nesikeis. Tad Lietuva čia nekalta. Ar daug Tamstai rūpi kas dedasi N.Akmenėj?

    • >>>Visi kiti.
      O gal tiesiog uztektu, kad nebutu kraunami panasus kroviniai? Grudus ir trasas krauna konvejeriais uzdarais, o konteineriai isvis jokios tarsos nekelia. Aisku gerai butu, kad issikeltu, bet tai siuo metu nerealu, o va krovini pakeisti manau, kad visai imanoma.

  2. ne Klaipeda, o Tarspeda 😀 Keiskim pavadinima.

    P.S. kol geros butu kainos, parduosiu ir emigruosiu is Tarpedos 🙂

  3. Gintarai,
    bet juk jūs suprantate, kad aplinkosaugininkai turėtų atlikti savo funkciją – ir online stebėti, ir visuomenę informuoti, ir bausti. Uosto direkcijos funkcija ne ta. čia tas pats, kad ji ir gaisrus gesinti turėtų, jeigu jis kyla uosto teritorijoje ir žmones gydyti, jeigu jie susižaloja uosto teritorijoje. kiekvienas turėtų dirbti savo darbą.

    • Tiksliai žinoma, kad pagal Uosto Įstatymą atsakomybė už aplinkos apsaugą uosto teritorijoj yra pavesta uosto direkcijai, tai yra jūsų pareiga. Įstatymo 11 str. aiškiai nurodo, kad uosto direkcijos funkcija yra “Organizuoti ir vykdyti uosto aplinkos apsaugą”. Tai yra tiksli citata, o tas jūsų “turėtų-neturėtų”, arba “gali-negali” yra tik interpretacijos ir išsisukinėjimai iš jums priskirtos įstatymu atsakomybės. Patys jūs, per nuosavas tarnybas tas uosto šeimininko galias ir pareigas realizuojate, ar per kitas institucijas, ar per nuomos mokesčio reguliavimą teršėjams ar baudas kad teršti būtų nuostolinga – atsakomybė išlieka jūsų ir atsakomybės už rezultatus turi būti ir bus reikalaujama iš jūsų. Kaip rangovus šiuo metu kontroliuojate – jūs privalote kontroliuoti ir savo nuomininkus.
      Ar jūs tikrai norite apie tai čia komentaruose pešiotis, ar galim susitikti ir pasikalbėti? 🙂

      Kas dėl visuomenės prieigos prie taršos stotelių informacijos – kaip kituose pažangiuose uostamiesčiuose tai buvo pasiekta – taip ir pas mus bus. Jeigu jums reikia pavyzdžių kaip tokios sistemos šiuo metu protingesniuose miestuose veikia – mes jums pateiksim, bet jūs ir patys keliaujat, pasaulį matot ir situaciją žinot. Priešinsitės tam procesui, ar nesipriešinsit – vis tiek bus padaryta. O kuo ilgiau tam trukdysit – tuo prasčiau atrodysit miesto visuomenės ir visos šalies akyse, tuo prastesnė bus uosto reputacija. Gal pagalvokit labiau problema ir stabdis procese norite būti, ar bendradarbiavimo su miestu dalis. Čia tik patarimas, neduokdie ne pamokymas 🙂 Kur jau ten mums, neišmanėliams, jus profesionalus mokinti…

  4. Šitoks nesiskaitymas ir pažadų bei įsipareigojimų miestui nesilaikymas – tyčia neįjungiant vandens patrankų (juk aiškiai matosi įraše, kad jos neveikia). Čia jau ne vien KLASCO problema. Dėl tokio aplaidumo taršos problema perkeliama ir visoms uosto krovos kompanijoms, gadinamas viso uosto įvaizdis ir miesto bendruomenė, negalinti taikstytis su tokia tarša į gyvenamus rajonus ir aplinką – yra lyg specialiai kiršinama su uostu. Tai kenkimas Klaipėdai – kiek verslui, tiek žmonėms. Mums to labai reikia? Juk net patys uostininkai sutiks, kad tokia taršos situacija, bukas nenoras ją valdyti ir miesto nuodijimas tikrai kenkia uostui ir miestui, jų santykiams. Prie to prisideda ir uosto direkcijos specialiai “bejėgiška” pozicija, nusišalinimas ir nenoras koreguoti blogą situaciją, bei prokuratūros nenoras ginti visuomenės interesą. Jau kiek laiko reikalaujam, kad VISOS oro taršos matavimo stotelės būtų sujungtos į tinklą ir internetu prieinamos bet kuriam klaipėdiečiui, kuris nori žinoti esamu laiku – leisti tuo metu vaikus žaisti į kiemą, ar geriau neleisti… Direkcijos atsakymas – to nebus, stotelės liks neprieinamos žmonėms, kurie tik galės būti informuoti apie taršos lygius, buvusius praeitą mėnesį ar prieš pora savaičių. Socialinė atsakomybė tiesiog virsta per kraštus tam direkcijos name… Gėda, bent jau turėtų būti.

  5. Taršos matuoklys turbūt tiesiog parudavo nuo geležies rudos, bet turbūt neužfiksavo jokio viršijimo…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt