Miestas, Svarbu

Požeminė aikštelė po Atgimimo aikšte – neišvengiama? (31)

Avatar

Martynas Vainorius
2019-05-29


Po antradienį vykusio susitikimo su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadove Laima Vilimienė uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas teigė ją patikinęs, kad miesto valdžia neatsisako formaliais sprendimais sutvirtinto pažado po Atgimimo aikšte įrengti šiai įtaigai reikalingas automobilių stovėjimo vietas, nors praėjusioje kadencijoje ir buvo pasigirdusios abejonės dėl tokio objekto kainos.

Naujasis Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis sako jau spėjęs šiek tiek pasidomėti šio projekto eiga ir savo ruožtu akcentuoja, kad požeminis parkingas po Atgimimo aikšte esą yra svarbus ir dėl miesto planų, susijusių su ekologija senamiesčio zonoje.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Žinia, praėjusios kadencijos miesto Tarybos palaimino bendradarbiavimo sutartį su teatru, pagal kurią Savivaldybė įsipareigojo šiam objektui reikalingas 116 automobilių stovėjimo vietų įrengti po Atgimimo aikšte. Taip buvo pašalinta esminė kliūtis, dėl kurios vis nebuvo išduodamas leidimas teatro pastato rekonstrukcijai.

Tačiau vėliau politikai, išgirdę, kad dėl nestabilių gruntų požeminės aikštelės kaina prasidėtų ne nuo 1,8, o nuo 6,5 mln. eurų, sukūrė savotišką ceitnotą – miesto Tarybos Kolegija nepritarė nė vienam iš Savivaldybės administracijos siūlytų tokio objekto variantų.

Projektuotojai – UAB „Cloud architektai“ – tada Savivaldybei buvo pateikę tris galimas alternatyvas: iš viso neįrengti tokios aikštelės; statyti vieno lygio automobilių saugyklą su 158 parkingo vietomis (vienos kaina būtų apie 62 500 Eur, iš viso – 9,87 mln. eurų); mažinti automobilių saugyklos perimetrą – ją įrengti tik po aikšte, nelendant po Herkaus Manto gatve. Pastaroji alternatyva turi papildomus tris variantus: vieno lygio automobilių saugyklą su 123-130 parkavimo vietų (vienos kaina apie 50 000 Eur, iš viso apie 6,5 mln. eurų); dviejų lygių automobilių saugykla su 266-270 vietų (vienos kaina apie 35 000 Eur, iš  viso apie 9,45 mln. eurų); trijų lygių automobilių saugykla su 409 vietomis (vienos kaina apie 27 500 Eur, iš viso 11,247 mln. eurų).

„Teatro vadovė informavo, kad rekonstrukcija vyksta sklandžiai, užsitikrintas reikiama finansavimas, tad natūralu, jog žvalgomasi į savivaldos pusę. Tokiems objektams lyg ir daromos nuolaidos, pagal jas teatrui būtiną automobilių stovėjimo skaičių būtų galima sumažinti perpus ir visas jas įrengti platinamoje Danės gatvėje, tačiau tai iš esmės būtų apsimestinis sprendimas, kuris nepatenkintų realaus poreikio”, – po susitikimo „Atvirai Klaipėdai” sakė meras.

Tad, pasak jo, miestas tikrai nesitraukia nuo duotų pažadų.

L. Vilimienės komentaro gauti nepavyko – ji į skambutį neatsliiepė.

KOMENTARAS

Gintaras Neniškis, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius

Pagal galiojančius sprendimus šiuo metu rengiamas Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektas su vieno aukšto požemine aikštele, kurioje būtų apie 170 vietų. Projektas jau yra galutinėje fazėje. Tokios apimties aikštelė patenkintų ir teatro, ir aplink planuojamų objektų poreikius.

Kai kuriems specialistams nerimą kelia galimas archeologinis paveldas, tačiau archeologiniai tyrimai būtų atliekami kartu vykdant darbus ir reaguojama į situaciją. Roma po savimi tiesia metropoliteną – jei tūkstančių metų istoriją turintys miestai gali statyti objektus po žeme, manau, kad ir mes sugebėtume viską tvarkingai šiuo atžvilgiu padaryti.

Danės gatvė tikrai nepatenkintų realaus poreikio – jau ir dabar ji būna užstatyta automobiliais iki pat „Klaipėdos energijos”, o po išplatinimo pradėjus statyti automobilius įstrižai geriausiu atveju atsirastų apie dešimt papildomų vietų. Apskritai, žiūrinti į priekį, jei miestas toliau laikysis užsibrėžto tikslo senamiestį 2030 metais padaryti nulinės emisijos zona, tai kur mašinas statysime? Ketiname atstatyti Jono bažnyčią, o juk mašinų aikštelės prie jos irgi nebus. Esant tokiems planams būtina pagalvoti apie reikalingą infrastruktūrą jau dabar. 

Taip, projektas būtų brangus, reikėtų nuspręsti kaip jis būtų finansuojamas. Automobilių laikymas tokioje aikštelėje neabejotinai bus mokamas. Mokėti reikės tiek, kad būtų padengti tiek eksploatacijos, tiek statybos kaštai. Tad ar iš tiesų statant didesnį parkingą, kurio viena vieta gautųsi pigesnė, turėtume tokį užpildymą, kuris atpirktų investicijas?


2019-05-29

31 komentarai apie “Požeminė aikštelė po Atgimimo aikšte – neišvengiama?”

  1. Nes jie balsavo prieš visuomenės valią! Vyksta piketas protestas kad nebūtų požeminių garažų Atgimimo aikštėje iškertant visus medžius dėl parkavimo muzikiniui teatrui, bet jie vistiek posėdyje balsuoja už požeminius garažus Atgimimo aikštėje! Vadinasi jie neatstovauja visuomenės! Jeigu neatstovauja visuomenės, tada pažeidžia savo priesaiką! Ir kelia nepasitikėjimą!

  2. Atgimimo aikštės plotas/sklypas yra komercinės paskirties. Kodėl visuomenei meluoja tiek metų, kad šis sklypas yra visuomeninės paskirties?! Ir vėl apsimelavo!

  3. Labai jau atsiprašau valdžios, bet teko oficialiai bendrauti su kaikuriais viešasiais paslaugas teikiančiais darbuotojai, įspūdis, kad žmonės dar neišbrido iš sovietmečio, ten artima kontora ponui Neniškiui.
    Žinot mūsų valstybėje daug kur vyksta reformos, iš esmės tikrai kai kur reformų dėka dirbama greičiau, sparčiau, šiuolaikiškiau, bet ne kažkur tai tik. 100 proc. Esu įsitikinęs jeigu paimti kokį nors “super profesionalą” iš Neniškio kontoros, pagal patvirtintas valstybės reformos gaires ir nuvesti parodyti kaip dirbti į kitą valstybinę kontorą, sorriuks, ten tam profesionalui būtų p……..a. Įsitikinės 100 balų.
    Na ne Neniškis turėjo būti KLP savivaldybės administracijos direktorius, mano nuomonė, tikrai ne jis.

    • Gabūs talentingi protingi emigruoja. Kiti šiaip dėl algelės trūnija. O dėl neprofesionalumo kaip visada nukenčia viešasis interesas. Viešojo administravimo pagrindinis principas yra protingumo/žmoniškumo principas! Tik po to įstatymai, nes būna kai kuriais atvejais jie su logika prasilenkia, todėl tenka remtis protingumo kriterijais, bet kiek to protingumo likę? Kai politikų kraujyje teka eurai! … Neduok Dieve, kad visuomenė kokios trombozės tik nesukeltų, kai eurai liejasi laisvai!… 😀

  4. Meras su savo šutve mauzoliejų požeminį tegul pasidaro aikštėje!…. Iš anksto! Tegul įtraukia Cloud architektas! 😀

  5. Užprogramuota problema- Muzikinio rekonstrukcijos projektas ir požeminė automobilių aikštelė centre miesto , kuris deklaruoja apie kovą su oro taršą ir tvarų vystymą.Ir taip visur- socialinėje, kultūrinėje ,ekonominėje “strategijoje”- kairė nežino ką daro dešinė ir jokios darnos plėtroje. Padraikūs lozunga

  6. “Šobla” susitiko, ir nusprendė…

    Klaipėdos miesto savivaldybėje antradienį (2019-05-28)

    Mero Vytauto Grubliausko darbotvarkė
    (Ir Arvydo Cesiulio)
    11.30 val. susitiks su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadove Laima Vilimiene (mero svetainė, Danės g. 17). Susitikimas darbinis. Komentarai žiniasklaidai teikiami po susitikimo.

  7. Grupė suinteresuotų asmenų nusprendė pasipinigauti. Tokius kaip Ukrainoje reikėtų tiesiai į konteinerius.

  8. Tas Cloud architektas nemoka piešti, galimai nuplagijavo Bliūdą… Tas pats kaip su logo ženklu… Šoblai viskas tinka, svarbiausia kad pinigais sninga!…

  9. Kas ant gatvių stato muzikinius teatrus? Bukapročiai sprendėjai ir nuolanki visuomenė leidžia eilinį kartą pasipelnyti iš niekam nereikalingų projektų….

    • ant kokios konkreciai gatves muzikinis statomas? gal reiktu tamstai morku pagrauzti, nes su akim prastai visai jau? 🙂

    • Danės gatvėje iškertant visus medžius viena juosta bus skiriama muzikinio parkavimui, kitos juostos pasislinks į skvero pusę, taip pat iškertant visus medžius.

    • Ežy, negi medžių negaila? Kur gyvensi?!…. Ant gatvės?!… 😀
      Mirsi nuo triukšmo vibracijos ir taršos… Visas Miestas gedės dėl ežio netekties… 😭😜
      Visai nemąstai!

    • Danės gatvė po platinimo bus automagistralė ir dar Bastionų tiltas! Visi šie pseudoprojektai yra fikcija, liaudiškai tariant “varkės” ir tiek su didžiulėmis pasekmėmis (kai kam pajamomis), bet merui ir jo homobetonikams dėl to bus labai gerai. Labai!….. Tam viskas ir daroma.

  10. Čia yra senamiesčio zona. Ką sako paveldosauga? Ar ir juos užčiaupia kaip ir architektus?

  11. Anuliuoti Muzikinio teatro statybos leidimus. Kaip gali išduoti leidimus, jeigu kiti objektai projektai aplink yra nežinioje?! Kas jiems suteikia tokią teisę?

  12. Ta teatro vadovė eilinė buhalterė, užuodžia gerus pinigus prasisukti iš niekam nereikalingo niekinio projekto! Ką ji suvokia?! Ai, tiesa, vadybos diplomą įsigijo, tai buhalterė pasikėlė dabar! Kam tas muzikinis reikalingas? Jo nėra. Ar kas pasigedo? O tie gėjai tegul Žvejų rūmuose koncertuoja, telpa ten be problemų. Sumanė mat iš niekinio projekto šobla prasisukti ant pinigų. Vienintelis poreikis yra prisivogti ir daugiau jokio poreikio niekam nėra dėl šių projektų. Tik vogti, vogti ir vogti! Gana. Gal užtenka leisti dergti senamiestį! Žmonės, atsipeikėkite, tai visų mūsų pinigai, kas tuos pinigus valdo? Kas sprendžia? Kas galimai išvagia?!

    • toks jausmas, kad jus kalejime gimusi ir uzaugusi, visi jums vagys… sunku matyt gyventi su tokiu poziuriu

    • Kuo ežys toks patenkintas? Ar lizdą bendrą suka?… Bene trupinių pabers ir ežiui?! … 😀

  13. Čia Panevėžio architektai sugalvojo pateikt taip argumentus, kad statyba kuo brangesne butų, nes statys kaip suprantama “statybos trestas” su mūsų “monolitu”, dėl to siūlo 2, ar 3 aukštu, kad kuo daugiau betono, bet niekas nepateikia miestiečiams tolimesniu ekspluotaciniu kaštų. Kodel virto iš vieno aukšto į 2-3 aukštus?

  14. Puiki vieta automobilių stovėjimo aikštelei – prieš Lorną, kitoje pusėje, prie KLASCO teritorijos. Penkios minutės iki teatro.

    • … tai jau taip, penkios minutės, pėsčiom, išeiginėm drapanėlėm, kur gi ne. Ponioms šukuosenas vėjas taršys, frakų skvernus suvartys. Reikia kasti betonuoti. Vos tik užtvindys – iškart išnuomosim universitetui krevetes auginti. Brangiai, nes dar geotermiją pajungsim. Akvakultūra biudžetą pinigais užvers – koks dar jums ten mokamas parkavimas, monkės biznis su krevetėm lyginant 🙂

    • O kokia gera idėja. O kodėl keliama tik dabar, kai jau viskas suprojektuota?

  15. Uzsems ta jusu parkinga per didesne liuti, kaip ir visa danes upes sleni aka senamiesti klaipedos

    • Užsemti tai užsems, bet tada sąmata bus vykdymo didesnė… Didins ir didins… Pinigų juk yra, tik proto nelabai….

  16. gal kas zino ar galima irengti parkinga po Mokyklos g. viaduku? Senamiestis visai netoli nuo tos vietos ir pesciuju bei dviraciu takas palei upe. O kas del aikstes, tai tikrai neverta dvieju ar triju lygiu irengineti.

    • Verta verta, kuo giliau į požemius vandenis, tuo brangiau, o kuo brangiau, tuo pinigų bus ir bus dar daugiau… Todėl požeminių vandenų veiklose suktis itin apsimoka!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt