Miestas, Svarbu

Linksta prie požeminio Atgimimo aikštės parkingo (9)

Avatar

Martynas Vainorius
2019-09-23


Argumentuodami įsipareigojimais Klaipėdos valstybiniam muzikiniams teatrui, planais nuo 2030 metų senamiestį padaryti nulinio CO2 zona, tiek valdantieji, tiek ir opozicijos atstovai, esantys miesto Tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitete, mano, jog Atgimimo aikštės rekonstrukcijos metu reikia įrengti ir daugiau nei 11 mln. eurų galinčią atsieiti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Politikų neatbaidė ir rizika, kad užsitęsus statybų darbams galima netekti 2,6 mln. eurų europinės paramos, skirtos antžeminei aikštės daliai.

Martyno Vainoriaus nuotr.
Siūlo du variantus

2015 m. gegužę miesto Tarybos Kolegija nusprendė nestatyti po Atgimimo aikšte požeminės aikštelės, nes tai gali būti per brangu: studijos rengėjai – UAB „Eurointegracijos projektai“ ir UAB „Pilis“ – buvo suskaičiavę, kad ji gali atsieiti apie 5,3 mln. eurų.

Po metų politikai jau persigalvojo – 2016 m. liepą miesto Tarybos Kolegija pritarė požeminės automobilių saugyklos įrengimui, nes paaiškėjo, kad bus reikalingas parkingas Muzikiniam teatrui, o atlikta nauja studija (rengėjai UAB „Peritus sprendimai”) parodė gerokai mažesnę galimą tokio objekto kainą. Tad 2017 m. gegužę savivaldybės su AB „Panevėžio statybų trestas” ir UAB „Cloud architektai” pasirašytoje projektavimo sutartyje buvo užduotis šiaurinėje aikštės dalyje ir po Herkaus Manto gatve suprojektuoti apie 180 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę.

Vykdant šiuos darbus jau paaiškėjo, kad nebuvo atlikti išsamūs geologiniai tyrimai ir skaičiuojamoji požeminės aikštelės kaina šoktelėjo nuo 1,8 iki daugiau nei 11 mln. eurų.

Savivaldybės administracija šių metų pradžioje praėjusios kadencijos miesto Tarybos Kolegijos klausė, kuriuo keliu eiti, nes projektuotojai pateikė tris galimas alternatyvas: iš viso neįrengti tokios aikštelės; statyti vieno lygio automobilių saugyklą su 158 parkingo vietomis (vienos kaina būtų apie 62 500 Eur, iš viso – 9,87 mln. eurų); mažinti automobilių saugyklos perimetrą – ją įrengti tik po aikšte, nelendant po Herkaus Manto gatve.

Pastaroji alternatyva turėjo papildomus tris variantus: vieno lygio automobilių saugyklą su 123-130 parkavimo vietų (vienos kaina apie 50 000 Eur, iš viso apie 6,5 mln. eurų); dviejų lygių automobilių saugykla su 266-270 vietų (vienos kaina apie 35 000 Eur, iš viso apie 9,45 mln. eurų); trijų lygių automobilių saugykla su 409 vietomis (vienos kaina apie 27 500 Eur, iš viso 11,247 mln. eurų).

Tačiau Kolegija tada nepriėmė jokio sprendimo, tad Savivaldybės administracija vėl sugrįžo jau pas naujosios kadencijos politikus – miesto Tarybos komitetams pateikė svarstyti du sprendimo projektus.

Pagal pirmąją alternatyvą siūloma įrengti nuo 157 iki 184 vietų požeminę aikštelę. Aiškinama, kad priklausomai nuo vietų išdėstymo, jos kaina gali siekti 10,618 mln. eurų, dar apie pusę milijono reikės pridėti archeologijos darbams, apie 138 tūkst. eurų – inžinerinėms paslaugoms.

Vienos stovėjimo vietos kaina siektų nuo 60 iki 70 tūkst. eurų. Bendra projekto vertė su antžeminiais darbai sudarytų 16 mln. eurų.

„Pasirinkus įgyvendinti projektą su požeminiu parkingu yra rizika laiku neįgyvendinti projekto dėl neprognozuojamų viešųjų pirkimų procedūrų, archeologijos, dėl techninių problemų, vykdant statybos darbus, dėl išaugusių kaštų bei prarasti ES lėšas”, – perspėja Savivaldybės administracija, siūlanti rinktis antrąją alternatyvą.

Pagal ją naujos automobilių stovėjimo vietos būtų įrengtos Danės gatvėje nuo Laivų skersgatvio iki Herkaus Manto gatvės – atsirastų 22 vietos automobiliams ir trys autobusams. Kitos trisdešimt atsirastų šios gatvės atkarpoje nuo Herkaus Manto iki Naujosios Uosto g. Iš viso aplink Muzikinį teatrą Liepų, Danės, J. Karoso gatves priskaičiuojamos 248 vietos.

Nelendant po žeme aikštės sutvarkymas preliminariai atsieitų 4,86 mln. eurų. Iš jų ES lėšos – 2,63 mln. skirtų Europos Sąjungos fondai, valstybės biudžetas pridėtų 232 297 eurus.

„Tai vienas rizikingiausių projektų, bet spalį jau reikia paduoti paraišką. Abiejuose variantuose savi pliusai ir minusai. Jei atras archeologinių radinių, galime užtrukti laike, gali prireikti ir papildomų lėšos, kaip ir Muzikinio teatro rekonstrukcijoje. Projektas gali išsitęsti po 2023 metų. Kitu atveju pakankamai gerai neišspręstume parkavimo vietų, bet yra gatvių su stovėjimo vietomis. Galima užsakyti papildomą projektavimą ir mažinti parkingo perimetrą, nelendant po Herkaus Manto gatve, bet vienos vietos įrengimo kaina mažai pakistų. Atsisakius dalies po Manto gatve liktų po 130 vietų”, – dėstė Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.

Kokie argumentai?

Minėtojo komiteto posėdyje dalyvavę politikai – tiek valdantieji, tiek ir opozicijos atstovai – vieningai pasisakė už požeminės aikštelės įrengimą.

„Pirmasis variantas dar turi riziką prarasti ir istorinę galimybę miestą padaryti šiuolaikiškesniu. Reikia eiti sudėtingesniu keliu”, – sakė opozicijos atstovas Viktras Senčila.

Opozicijoje esanti liberalė, buvusi Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė pripažino, kad šiuo klausimu jos nuomonė yra kitokia, nei jos vyro.

„Savivaldybė visada pasisakė, kad Muzikinis teatras turi likti, tad dabar turime sudaryti jam sąlygas, esame įsipareigoję sutartimi. Galima turėti puikią pėsčiųjų promenadą Danės gatvėje, be automobilių. O siekiame, kad senamiestis 2030 metais būtų nulinė CO2 zona, turime sudaryti sąlygas kažkur palikti automobilius. Vakarų senamiesčiuose po centrinėmis aikštėmis labai dažnai būna požeminiai parkingai. Pasisakyčiau ir už kelių aukštų aikštelę, nelendant po Manto gatve. Galėjome Mažvydo alėjoje tai padaryti, bet jau tada atrodė per brangu. Tokią aikštelę galima ir kitoms reikmės pritaikyti – gal tualetui, gal plovykloms. Pinigai uždirbami, atlaisvinkime miestą nuo automobilių grūsties”, – dėstė A. Velykienė.

Argumentus dėl įsipareigojimų Muzikiniam teatrui, nulinės CO2 zonos senamiestyje kartojo ir mero komandos narys Audrius Petrošius, irgi siūlęs galvoti apie kelių aukštų aikštelę.

„Pinigai dideli, bet reikia spręsti. Turime žiūrėti į ateitį ir priimti sunkius sprendimus”, – sakė A. Petrošius.

„Vienos vietos kaina atrodo labai baisiai, pradinė mano nuomonė irgi tokia buvo, bet kai įsigilinti, atrodo kitaip. Yra miesto ambicija. Labai įsigilinęs esu linkęs pritarti, nors atrodo nesimpatiškai, nepopuliarus sprendimas, bet jis labai reikalingas”, – dėstė konservatorius Andrius Petraitis.

Komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė priminė arenos statybas, kai skelbiant konkursą buvo leista „konstruktyvą daryti kitokį”.

„Reikėtų neišgąsdinti visuomenės dėl skaičiuojamosios kainos. Parkingas reikalingas, bet išlygų dar reikės paieškoti. Galbūt ir pritraukiant verslo pinigų, nes visiems šis projektas reikalingas”, – sakė ji.

Komiteto nariai sutartinai tikino, kad neįrengiant požeminės aiktelės neįmanoma aplinkinėse gatvėse užtikrinti reikiamo automobilių stovėjimo vietų skaičius Muzikiniam teatrui.

Rengs piketą

Gautinį sprendimą jau šią savaitę turės priimti miesto Taryba. Prieš jos posėdį  ketvirtadienį, 8.30 val., visuomeninkai jau pranešė rengsiantys piketą „Atgimimo aikštę visuomenei ir istorijai!”.

Prieš Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektą jau buvo piketuojama. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Ši miesto viešoji erdvė yra istoriškai jautri vieta, kurioje iki 1945 m. stovėjo istoriniai pastatai ir tai buvo tankiai užstatyta teritorija. Tačiau pokariu sunaikintas visas kvartalas su gretimais pastatais. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus svarstomas klausimas dėl šios aikštės rekonstrukcijos ir demokratiškai išrinkti miestiečių atstovai priims sprendimą, kokį pasirinkti Atgimimo aikštės rekonstrukcijos variantą, ar su požeminiu automobilių parkingu už 16 049 802 eurų, ar tik sutvarkyti antžeminę aikštės dalį už 4 864 640 eurų. Aiškiai prieštaraujame pirmajam sprendimui su požemine aikštele ir rekomenduojame demokratiškai miestiečių išrinktiems atstovams pasirinkti skaidresnį Atgimimo aikštės rekonstrukcijos variantą už 4 864 640 eurų. Požeminis parkingas sunaikins visuomenės demokratinius pasiūlymus ir miesto istorijos klodus bei užkirs kelią ateityje istorinio miesto centro atkūrimui”, – rašoma kvietime.


2019-09-23

9 komentarai apie “Linksta prie požeminio Atgimimo aikštės parkingo”

  1. Jūs visiškai jau tyčiojatės iš gyventojų, kiek dar taškysite pinigų, visiškai nereikalingam projektui. Senamiestis baigia nugriūti, bent ten kiek kosmetiškai aptvarkykite, turistai vaikščiodami pečiais gūsčioja. Patys aiškinate, kad reikia naudotis viešuoju ir mašinų centre nebeliks, tai po velniais kam ta aikštelė. Vietoje to gaublio dar įrenkite malūnsparnių nusileidimo aikštelę jeigu jau fantazijos trūksta.

  2. Tai vokiečiai buvo kvaili, prie upės senuose pastatuose nerengdami rūsių? Apie aukštus gruntinius vandenis kas nors girdėjo? Ar vėl bus staigmena ir vanduo, ir plavūnas? Tiesa, vien tik auksas valdo mus, todėl ir nepasirašyti įsipareigojimai kažkam tampa svarbūs! Už tiek galima naujà mokyklą ar darželį pastatyt.

  3. na ir duoda komitetčikai :). Net Petrošius pagaliau nors į kažką “įsigilino”. Gal dar ne tiek giliai kaip Velykienė, bet kad “miesto ambicijos ” ir visos po žeme… Žavu. Nauja liberalų politikos kryptis – kad niekas nematytų, kuo giliau. Susivokė pagaliau. Aš ne politikas, bet taip pat miesto ambicingas patriotas – siūlau 16 aukštų po žeme ir be jokio lifto- darnaus judumo principu -samohodu. Po aukštą kitą visiems – ir Tumai, ir muzikiniam ir buvusiai/būsimai Biržai ir buvusiam teismui/paštui ir žaliesiems medžiai liks ir dar keli aukštai Cibauskui ar “ant pardavimo bizniui”. Tunelius į pilį, dramos teatrą, Memelį ir turgų. Nusmulkėjot ponai prisiekusieji. Jei jau verkiant reikia, daryt tai daryt. O ką? Ko čia verkt?

  4. Gražu: tenka priderinti muzikinį prie parkingo. Kaina beveik tą pati. O kaip čia su darniu judumu, kurio pagrindinis principas – naudotis visuomeniniu transportu arba dviračiu? Ypač kalbant apie miesto centrą. Dabar sudaryta puiki galimybė būtent grūstis į miesto centrą nuosavu automobiliu. Priminkite, prašau, vienos parkingo vietos kainą, mano skaičiavimais – ne mažiau 70 tūkst. ? O gi už tuos milijonus miestiečiai nesunkiai pasiektų teatrą su taksi. Jeigu jau taip nepatinka autobusai. #vargšėKlaipėda

  5. Bepročiai. Bepigu miestiečių pinigus taškyti. Lopšelio vaikui negausi, socialinio buto eilė 5 metai, anie po žeme raustis žada. Musiet anuos jau link žemelės lenkia. Už tuos 70 tūkstančių dviem jaunom šeimom namus nupirksi o jie žada vieną gelžgalį po žemes pakišt

  6. Tą požeminį parkingą turėtų įrengti verslas įsikūręs aplink Atgimimo aikštę, nes beveik visos vietos net neabejoju bus užimtos būtent jų pačių ir klientų. Na su parkingu kaip ir viskas būtų gerai, nes jo tikrai reikia, bet prašau nedarykit tokios Atgimimo aikštės ! Baisu, klaiku, tai būtų pats prasčiausias valdžios priimtas sprendimas. Vėlgi ta aikštė gražiai atrodytų tik naktį ir tik iš tų pačių viešbučių, atrodo, kad būtent čia jiems tai ir daro. Tegul rengia naują projektą šios aikštės sutvarkymui, nes tas bliūdas ir juoda danga simbolizuojanti „smerčių“ tik dar labiau subjauros aikštę.

  7. Trečia bloga naujiena iš eilės. Pinigų neturite kur dėti? Tai skirkit juos mūsų mažyčio senamiesčio sutvarkymui, O Naujamiesčio aikštes ir skverus paremontuokit, ir tiek. Na, fontanai tai nepakenktų – naujas vietoje Lenino ir atstatytas (naikintojų asmeninėmis lėšomis) senasis Dangės skvere.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt