Svarbu, Transportas

Baigiasi raudonųjų autobusiukų era

Avatar

Martynas Vainorius
2019-10-02


Uostamiesčio savivaldybės valdoma UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) laimėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) skelbtą tarptautinį konkursą nuo kitų metų kovo vežti keleivius 7, 11A, 11B, 15A, 15B, 20 ir 29 priemiesčio maršrutais. Pagal konkurso sąlygas paslauga turės būti teikiama visiškai naujais mikroautobusais, talpinančiais 22 keleivius.

Dabar šias paslaugas teikiančios bendrovės konkurse nedalyvavo – vienos vadovas sako, kad užtenka ir kitos veiklos, o antrosios, kad konkuruoti su esą nerealia KAP siūloma kaina net nebuvo prasmės.

Martyno Vainoriaus nuotr.

KKT laikinasis vadovas Andrius Samuilovas sakė, kad konkurse dalyvavo keturios įmonės: be KAP pasiūlymus dar pateikė „Kautra”, „Ridvija” ir „Transporto centras” kartu su Šalčininkų autobusų parku. KAP pasiūlė vežti už 59 ct/km, antroje vietoje likusi „Kautra” – už 64 ct/km.

Šiuo metu visi minėtieji maršrutai buvo suskaidyti į du paketus ir keleivius vežė dvi įmonės. Pasak A. Samuilovo, dėl optimizacijos buvo nuspręsta maršrutus sujungti į vieną paketą.

„Galima sakyti, kad nuo kovo baigsis raudonųjų mikriukų era”, – sakė A. Samuilovas.

KAP generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas teigė, kad bus perkama 12 naujų „Mercedes” autobusiukų. Investicija sudarys apie milijoną eurų.

„Konkursas laimėtas penkerių metų terminui, tad investicija į naują techniką tikrai atsipirks“, – tikina jis.

Pasak vadovo V. Ramanausko, KAP laikosi numatytos plėtros strategijos ir nuosekliai dalyvauja įvairiuose transporto paslaugų konkursuose visame pajūrio regione.

Tuo metu dabar dalyje maršrutų keleivius vežančios individualios įmonės savininkas Vytautas Mėlinavičius sako galintis tik gūžčioti pečiais, kaip KAP gali teikti paslaugą su naujomis mašinomis už tokią kainą. Tad žinodamas jų ketinimus net nedalyvavo konkurse.

„Nenorėjome būti pralaimėtojais,  dalyvauti vien dėl dalyvavimo. Aišku, Autobusų parkas turi plovyklas, administraciją ir kitus, kuri vis tiek dirbs ar su tais maršrutais ar be jų, bet vis tiek tokia kaina sunkiai suprantama. Matyt, vykdo užduoti susigrąžinti kiek įmanoma daugiau rinkos ir tiek”, – sakė pašnekovas.

Pasak V. Mėlinavičiaus, jo įmonė Klaipėdos rinkoje dirbo jau 25 metus. O dabar tiesiog „padžiaus” transporto priemones patvory, o beveik 20 žmonių teks atleisti, nebent KAP norės juos perimti.

Tuo metu kito dabartinio vežėjo – UAB „Autoklasrida” – vadovas Saulius Zakarauskas teigė, jog KAP sėkmingai teikia tokias paslaugas, o jo įmonei užtenka ir kitų maršrutų.

KAP yra didžiausia Vakarų Lietuvoje keleivinio transporto bendrovė šiuo metu veža keleivius 9 tarpmiestiniais maršrutais, aptarnauja 16 miesto maršrutų, 5 priemiestinius Klaipėdos ir Kretingos rajonų maršrutus bei vykdo užsakomuosius reisus po visą Europą, Skandinaviją, NVS šalis.


2019-10-02

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra vienintelis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt