Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2019-11-22 |
Klaipėdietis Seimo narys Simonas Gentvilas tvirtina, kad Vyriausybės spalio viduryje priimtas nutarimas, pagal kurį komandiruojamų dienpinigių apmokestinimui nuo 2020 m. taikomas 1,65 koeficientas, yra žalingas Lietuvos transporto sektoriui bei visai šalies ekonomikai.
Be to, Vyriausybė priimdama šį nutarimą, anot jo, galimai pažeidė pagrindines teisėkūros, pačios Vyriausybės nustatytas taisykles, Trišalės tarybos ir kitus susitarimus.
„Kartu su kolegomis Algirdu Butkevičiumi ir Jurgiu Razma kreipėmės į Vyriausybę su reikalavimu nedelsiant atšaukti priimtą nutarimą. Šis nuo naujų metų įsigaliosiantis koeficientas galimai kenkia šalies ekonomikai nors nutarimo iniciatoriai net nematė poreikio atlikti poveikio vertinimo. Labiausiai stebina tai, kad priimtas nutarimo projektas buvo registruotas spalio 16 d. ryte, o po pietų Vyriausybės posėdyje jau buvo patvirtintas. Vadinasi, interesų grupės net neturėjo jokių galimybių išreikšti savo nuomonę, nors tai padaryti buvo būtina. To reikalauja ne tik teisėkūros principai, bet ir faktas, kad nutarimas paliečia vieną konkurencingiausių šalies ūkio sektorių“, – pranešime spaudai cituojamas Seimo liberalų sąjūdžio frakcijos narys S. Gentvilas.
Spalio 20 d. su prašymu kreiptis į Vyriausybę dėl šio nutarimo kreipėsi Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“. Savo rašte asociacija pažymi, kad buvo registruoti net dveji Vyriausybės nutarimo projektai su skirtingais koeficientais. Vienas spalio pradžioje – su 1,5 koeficiento dydžiu. Nenurodant skubos būtinumo šiam nutarimui buvo skirtos tik penkios darbo dienos išvadoms pateikti. Antrasis buvo įregistruotas spalio 16 d. ryte ir tą pačią dieną Vyriausybės posėdyje buvo patvirtintas nesudarant sąlygų nuomonei pareikšti suinteresuotoms grupėms.
Asociacijos „Linava“ nuomone, Lietuvos transporto sektorius šiuo metu veikia nestabilioje rinkoje dėl kasmet keliamos minimalios mėnesio algos bei planuojamo įgyvendinti ES „Mobilumo paketo“. Papildomas Vyriausybės apmokestinimas vežėjams esą kelia dar didesnius iššūkius, dėl kurių šis Lietuvos ekonomikos sektorius iš dalies ar net visiškai planuoja savo veiklą perkelti į kitas šalis. Teigiama, kad tokie pokyčiai valstybei kainuotų nuo 7,92 iki 16,42 proc. nuo surenkamos mokesčių dalies.
„Jei Vyriausybė atitinkamai nesureaguos į mano ir kolegų reikalavimą, teks kreiptis į Konstitucinį Teismą, nes Vyriausybė negali ignoruoti interesų grupių, be rimtų priežasčių skubotai priiminėti sprendimus ir taip griauti stabilumą šalyje“, – mano S. Gentvilas.
Parlamentaro ir asociacijos „Linava“ vertinimu, Vyriausybė priimdama šį nutarimą galimai pažeidė Vyriausybės darbo reglamentą, nesilaikė Teisėkūros pagrindų įstatyme numatytų reikalavimų, Darbo kodekse numatytos tvarkos, Vyriausybės, profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų susitarimo dėl trišalio bendradarbiavimo.
Parašykite komentarą