Sukūrė autonominio kelto prototipą

Verslas

Uostamiesčio inžinieriai pristatė autonominio elektra varomo kelto dizaino prototipą.

Jį kūrusi UAB „Western Baltic Engineering“ priklauso didžiausiai šalyje jūrinės inžinerinės pramonės įmonių grupei Vakarų laivų gamykla.

Klaipėdiečių pristatytas autonominio kelto prototipas numato galimybę gabenti apie 600 žmonių ir 40 lengvųjų automobilių arba 1 000 keleivių vienu metu. Tokiam laivui uoste reikėtų specialios infrastruktūros, užtikrinančios greitą pakrovimą, kol šis būtų prisišvartavęs ir išleistų arba priimtų keleivius bei automobilius. Laivo judėjimo greitis siektų iki 12 mazgų (apie 21 km/h).

Prototipo autoriai yra numatę ir saulės energijos panaudojimą laivo viršutinėje dalyje įrengiant specialius kolektorius – pagaminta energija būtų nukreipiama kelto vidaus apšvietimui, kitoms reikmėms.

Anot pranešimo spaudai. „Western Baltic Engineering“ pasiūlytos inovatyvios technologijos reikalautų nemažų investicijų, tačiau sujungus autonomiškumo ir švarios energijos panaudojimo aspektus, ilgainiui būtų galima kalbėti tiek apie kaštų sutaupymą, tiek apie ženklų ekologinį poveikį.

Prototipo kūrėjų nuomone, projektas galėtų būti įgyvendinamas keliais etapais – palaipsniui nuo hibridinio modelio pereinant išimtinai prie elektros energijos panaudojimo ir autonominio laivo valdymo principų integravimo.

Pirminę autonominio kelto idėją „Western Baltic Engineering“ komanda drauge su bendraminčiais ėmėsi vystyti lapkritį Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) organizuoto hakatono „Portathon Baltic” metu. Per 48 valandas technologijų entuziastai, studentai ir įvairių įmonių specialistai iš viso sugeneravo 18 veržlių idėjų.

„Pirminis autonominio elektra varomo kelto prototipas buvo vienas įdomiausių hakatono metu gimusių projektų. Tai, kad idėjos vystymas nenutrūko, išties džiugina ir liudija apie mūsų verslo gebėjimą neapsiriboti kasdieniais darbais ir iššūkiais bei susitelkti ties didelio potencialo nestokojančiais projektais. Rezultatas – ne tik akį traukianti vizualizacija, bet ir daug atliktų skaičiavimų, pastangų numatyti, ko reikia, kad toks transportas taptų realybe”, – pranešime spaudai cituojamas  KMTP plėtros vadovas Andrius Sutnikas.

Anot „Western Baltic Engineering”vadovo Mariaus Arkušausko, skaitmenizacija ir automatizacija jūriniam sektoriui turi labai didelės įtakos – konkurencijos persmelktoje aplinkoje gyvenantis verslas siekia didesnio efektyvumo, brangiai kainuojančių žmogiškųjų klaidų eliminavimo. Autonominis vandens transportas pateiktų sprendimus, galinčius padėti įveikti ne vieną iššūkį, kuris aktualus jūrinės industrijos atstovams. Tarptautiniai teisės aktai kol kas neįjungia „žalios šviesos” tokio tipo laivų naudojimui, tačiau tikima, jog tai tik – laiko klausimas.

„Jūrinė pramonė nemiega – aktyviai generuojamos ateities laivų idėjos. Gebėjimas jas maksimaliai išvystyti ir pasiruošti dideliems pokyčiams yra itin svarbus – tie, kurie bus pirmieji, raškys didžiausią naudą, tad natūralu, jog siekiame užimti reikiamas pozicijas”, – kalbėjo M. Arkušauskas.

Šiuo metu autonominės laivybos sektoriuje savo kryptingumu plėtojant technologijas išsiskiria Norvegija, Suomija, JAV.

„Turėdami stiprių specialistų, toliaregiškai mąstantį verslą ir sprendimų priėmėjų palaikymą privalome išnaudoti palankią situaciją ir prisijungti prie perspektyvaus, bet kol kas dar nedidelio valstybių, generuojančių autonominės laivybos, projektus, branduolio”, – antrina KMTP atstovas A. Sutnikas.

„Western Baltic Engineering” tiki, jog projekto rėmuose bendradarbiauti norėtų ne viena pažangias technologijas kurianti užsienio kompanija, nes kol kas verslui nėra itin plačių galimybių autonominių sprendimų integravimui ir testavimui realiomis sąlygomis.

„Tokio pobūdžio hubo kūrimas pareikalautų stipraus verslo, uosto, viešojo sektoriaus institucijų įsitraukimo. Klaipėda savo vystymosi strategijoje yra aiškiai deklaravusi, kad jūrinė ekonomika yra viena pagrindinių miesto ir viso regiono varomųjų jėgų – belieka to nepamesti iš akiračio ir veikti išvien“, – pažymi A. Sutnikas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Statys elektrinį keltą

Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupei priklausanti Vakarų Baltijos laivų statykla (VBLS) pasirašė sutartį su Norvegijos bendrove „Torghatten Nord AS“ ...
2024-03-07
Skaityti daugiau

Verslas

Edgaras Riabko - hakatono „Portathon“ jaunimo ambasadorius

Dusyk pasaulio vandens formulių F2 čempionu tapęs ir ambicingai naujiems startams besiruošiantis Lietuvos pilotas Edgaras Riabko tapo Klaipėdoje rengiamo tarptautinio ...
2023-09-06
Skaityti daugiau

Miestas

Krevetes augins panaudodami geoterminį vandenį

Vakarų Lietuvoje glūdinčius geoterminio vandens išteklius tikimasi sėkmingai panaudoti ir akvakultūroje. Tai įrodyti mokslininkai sieks eksperimentais, kurie šį rudenį startuos ...
2023-09-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This