Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-04-02 |
Norėdami važiuoti Palangos plentu ir lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai per dieną turi susimokėti mažiausiai 6 eurus. Tokia tvarka, kuri įsigaliojo vos prieš kelis mėnesius, pasipiktinę vairuotojai bei verslininkai kreipėsi ir į uostamiesčio, ir į Klaipėdos rajono merus.
Šie žada padėti, kad problema būtų išspręsta.
„Vilnius, Kaunas, kiti miestai turi nemokamus aplinkkelius, o Klaipėda turi vienintelį apvažiavimą ir tas pats apmokestintas. Ir tą mokestį turi mokėti ne tik vilkikai, bet ir lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai. Už elementarią meistriuko ar įmonės vadybininko mašinėlę jau reikia mokėti, o tas mokestis, jei susimoki internetu, per dieną yra 6 eurai, o perkant degalinėje – 8 eurai. Absoliučiai nelogiška tvarka. Ir keisčiausia, kad ji įsigaliojo nuo šių metų sausio. Anksčiau už važiavimą Palangos plentu tikrai nereikėjo mokėti. Senieji transportininkai pasakojo, kad toks mokestis buvo įvestas gal prieš dešimt metų, bet tada vairuotojai surengė piketą ir jis buvo panaikintas. Gal ir mums taip reikės padaryti. Kol kas kreipiausi tik į Klaipėdos miesto ir rajono merus“, – kalbėjo bendrovės „Gerbūvio sprendimų centras“ direktorius Mantas Velička.
Jis priminė, jog Klaipėda turi vienintelį apvažiavimą Palangos plentu susisiekiant nuo pietinės miesto dalies iki pat Kalotės. Įvažiavimai iš Palangos plento yra į Liepų g. Tauralaukį, „Žalią slėnį“, Purmalius ir Kalotę.
„Ir visa galybė įvažiavimų į dešinę pusę nuo Palangos plento, o ten vyksta pagrindinis plėtimasis miegamųjų zonų. Šioje dalyje jau dabar gyvena ir dirba begalė žmonių, kurie važinėja mažaisiais krovininiais automobiliais. O tai reiškia, kad norint grįžti namo ar važiuoti į darbą mažu komerciniu automobiliu Palangos plentu turi susimokėti kelių mokestį. Kitaip tariant, Kelių direkcija atėmė iš klaipėdiečių ir rajono gyventojų vienintelį greitą kelią važiuoti ne miesto gatvėmis, o aplinkkeliu“, – aiškino M. Velička.
Jis tvirtino, kad jau dabar matyti tokio apmokestinimo rezultatas.
„Visi, kurie dirba ir naudojasi, pavyzdžiui, „Peugeot Partner“, kurį gavo iš darbo, kad lengviau būtų važinėti namo, dabar važiuoja per miestą ir išlenda tik Liepų gatvės gale ar Tauralaukyje. Tokių pavyzdžių galime pririnkti tūkstančiais per dieną. O viso šito rezultatas – dar labiau užkištos miesto gatvės, dar didesnis užterštumas, dar daugiau streso dėl spūsčių. Aišku, kad visi, kas gali, nori išvengti to 6 eurų mokesčio, todėl ir važiuoja per miestą. Mūsų įmonė paskaičiavo, kad dėl šio mokesčio per metus patirs apie 21 tūkstančius eurų neplanuotų išlaidų, o mes nesame dideli“, – skaičiavo pašnekovas.
Jis svarstė, jog Palangos plentas apmokestintas todėl, jog reikia pinigų Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijai.
„Valstybė skelbia, kad duos 10 milijonų eurų, o jų neturi, todėl ir sugalvojo apmokestinti Palangos plentą, kad susirinktų pinigų. Bet kenčia juk gyventojai ir verslas“, – teigė M. Velička.
Jis parašė abiems – Klaipėdos miesto ir rajono merams ir prašo „bendromis jėgomis derėtis su Kelių direkcija ir atkurti buvusią situaciją“.
„Palangos plentas gali būti apmokestintas, tačiau tik ne tas ruožas nuo Jakų žiedo iki Kretingos viaduko, kur eismas yra intensyviausias, kur išskirtinai daug važiuojančių yra miesto ir rajono gyventojai“, – pabrėžė M. Velička.
Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas tikino žinantis šią problemą.
„Jau du kartus kreipėmės į Susisiekimo ministeriją, buvome nuvykę į Kelių direkciją. Jos vadovai pripažįsta, jog ne visi magistraliniai keliai yra apmokestinti. Kažkodėl magistralės Kaunas-Vilnius ruožas ties IX fortu yra neapmokestintas, nors ten yra ta pati magistralė. Kol kas dar neturime atsakymo. Taip taip jaučiame, kad jie patys dar svarsto. Aišku, dabar, matyt, ne visai tas metas, kai galima dėmesį skirti. Bet mes manome, kad tas Palangos plento apmokestinimas nėra teisingas žingsnis, nes iškart kenčia aplinkkeliai, važiuoja sunkiasvorės mašinos per Jokūbavą, per Dovilus. Tikiuosi, kad iš ministerijos gausime argumentuotą atsakymą, kodėl tas mokestis yra renkamas. Situacija man tikrai yra žinoma, pritariu vairuotojams ir verslininkams, kad tai yra tikrai neprotingas žingsnis ir, ko gero, ekonomiškai nelabai pagrįstas. Be to, prieš apmokestinimą nebuvo informacijos, nebuvo diskusijų, niekas neklausė mūsų nuomonės. Kai baigsis visi karantinai, tikrai grįšime prie šito klausimo“, – teigė B. Markauskas.
Jis tvirtino, jog šiuo klausimu yra skambinęs ir Klaipėdos merui Vytautui Grubliauskui, prašęs, kad ir šis sureaguotų į naujovę Palangos plente.
V. Grubliauskas tvirtino, jog rinkti mokesčius dabar yra pats netinkamiausias laikas.
„Ypač šiuo metu, kai verslą labiau nei bet ką ir taip smaugia korona ir tokiu trigubu mazgu, tai bet kokių papildomų apmokestinimų nereikėtų net mąstyti. O tai, ką būtų galima atveržti ir atleisti, reikia ir ieškoti būdų, kai tai padaryti. Tiek, kiek tai liečia mus, tai imsimės šio klausimo, nors tai labiau gali būti nuomonės pareiškimas, o ne reikalavimas. Tačiau dabar tikrai nebe tas laikas, kad dar mesti kokią mokestinę kilpą verslui. Ir dar problema, kad mieste didėja transporto srautai, kurie galėtų vykti Palangos plentu. Natūralu, kad yra miesto interesas, nes mūsų tikslas yra nuimti nuo miesto srautus. Jei veržiame kilpą Palangos plente, natūralu, kad tai atveria plačius vartus srautams per miestą. Mes tikrai esame suinteresuoti siekti, kad to mokesčio nebūtų“, – tvirtino Klaipėdos meras.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas aiškino, jog Palangos plentas apmokestintas Vyriausybės nutarimu. Jis buvo priimtas pernai lapkričio 20 d. ir juo buvo pakeistas Kelių naudotojo mokesčio dydžių ir šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarkos aprašo 6 punktas, kuriuo vadovaujantis apmokestintas valstybinės reikšmės magistralinis kelias A13 Klaipėda–Liepoja (0–43,83 km).
„Šie sprendimai priimti po to, kai buvo atlikta A13 Klaipėda–Liepoja rekonstrukcija ir 2018 m. lapkričio 14 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 1132 patvirtintas atnaujintas Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašas. Vadovaujantis teisės aktais visi magistraliniai keliai turi būti apmokestinti“, – teigė E. Tamariūnas.
Jis tvirtino, jog prieš kelerius metus Susisiekimo ministerija inicijavo teisės akto pakeitimą, kuris būtų suteikęs teisę Vyriausybei spręsti konkrečių kelių apmokestinimą ir taip spręsti tokias problemas kaip Palangos plento kelių kilometrų ruožo apmokestinimas. Tačiau Seimas teises akto pakeitimo nepriėmė.
Paklaustas, ar vairuotojai bei verslininkai gali tikėtis, jog mokestis Palangos plento ruože gali būti panaikintas, Kelių direkcijos atstovas teigė, jog tam turėtų būti pateiktas ir priimtas teisės akto pakeitimas.
Ne Palangos plentas vienas apmokestintas tas pats ir su Kauno vakariniu aplinkeliu nuo Rimgaudu iki Garliavos taip pat mokamas
Kažkas iš kelių direkcijos specialiai kiša pagalius esamai valdžiai o miesto valdžia kaip visada miega.
Dėl to ir pardaviau kabluka prieš kelias dienas. Kai paklausiau draudimo kodėl parasyta- „sunkvežimis”, kaip gali būt ant sunkvežimio 14 ratai, nieko neatsakė. Pirksiu tokį patį tik su langais dabar 🙂
Valdžios atstovams įvažiavimas į Klaipėdą – 80euru . Vasarą 100…
Čia atpildas klaipėdiečiams už nevykėlio mero išsirinkimą, jums taip ir reikia 🙂
Negaišk laiko komentarams, grįžk prie Karbauskio subinės laižymo.
Nesulauksi
Visai beproto esi…
Ka rinkote ta turite
Aha koncervuss būtų isrinke ,jie ir akis būtų isplese už centa. Tu bjaurybiu negaliu pakęsti.
2 Gentvilai, Puteikis, Rozova…., Meras, miesto valdininkai, ka veikiat? Kaip atstovaujant savo rinkeją? Gal laikas subines pajudint?
Mano visi sunkvežimiai iš Kretingos į Klaipėdą dabar važiuoja per Klaipėdą į uostą. Sunkvežimiai tvarkingi, bet ne nauji. Tad gero oro klaipėdiečiai, įkvėpkite giliau ir pajausite sudegusio dyzelio smalkes.
Koks dar remontas? Darė ir nedadare. Klaipėda = Palanga nėra net salikeles. Dvi juostos ir iškart skardis. Pavojingesnis tapo kelias
Tiktiausri kai nafta atpigo is akcizo nebesurenka
Akcizas nepriklauso nuo kainos.
Jis visada vienodas
Beveik 9 metus važinėjau į darbą ir iš jo. Dažnai su autobusiuku. Šiuo metu, teko galvoti ką daryti :ar per miestą važinėt, ar mokestį mokėt. Nusispjoviau ir sumokėjau. Prieš valdžios vėjus nepapūsi… Kaip nors uždirbsiu gal tuos 300 eur papildomai, arba mažiau skirsiu sau ir savo šeimos gerovei. Linkėjimai Jums, valdininkai…
Su šventėm
Mokestis – ne balandžio pirmos pokštas. Iš tikro tai mokesčio neturėtų būti nuo Jakų iki pat Palangos (estakada Palanga – Vydmantai), ir nuo Jakų iki Vėžaičių (estakada Gargždai – Vėžaičiai). Visų šių miestų gyventojai būtų dėkingi.
Ir dar. Matai, rinks pinigus, reikalingus Baltijos-Šilutės estakadai. Bet čia ji reikalinga iš esmės uosto transportui, kuris dabar atidarius vos ne centre terminalą, nuodija ne vien Baltijos pr. gyvenančius. Uostas sugeneruoja vos ne 10 proc. valstybės BVP, taigi, niekšeliai, kuo greičiau panaikinkit šį mokestį, o miesto valdžia su Kongu priešaky leisti naudotis terminalu galėjo tik pastačius estakadą ne vien čia, bet ir Taikos, ir Minijos gatvių sankryžose. Tegul Vilniuje Vakarinį aplinkkelį apmokestina- iš šios valdžios prisiminimai jau už mėnesio liktų, o čia klaipėdiečiai kvaileliai, ko nepasityčiojus… Supykdė nerealiai.
„Jis svarstė, jog Palangos plentas apmokestintas todėl, jog reikia pinigų Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijai. „Valstybė skelbia, kad duos 10 milijonų eurų, o jų neturi, todėl ir sugalvojo apmokestinti Palangos plentą, kad susirinktų pinigų. Bet kenčia juk gyventojai ir verslas“, – teigė M. Velička.”
Jori, skaitykite atidziau teksta, cia yra „Gerbūvio sprendimų centras“ direktoriaus Manto Veličkos pasvarstymai, o jus priimat kaip fakta ir dar po to piktinates 😉
Nuraminot, dabar džiaugiuos 🙂 teisingas mokestis, tik akivaizdžiai per mažas, klaipėdiečiai- pasiturintys, temoka 😉 O nenorintys, terieda miesto gatvėmis- vietos užteks visiems.
Iš ko valdininkai pasikels algas? Kas nedirba-tas valgo.
tikrai panasu i balandzio pirmos poksta, vien jau del to, kad niekas apie tai nerase (bent man neteko skaityti)… bet pagooglinus akivaizdu, kad ne pokstas.
Dar radau lentele ikainiu, tai 1d – 6 eurai, 7d – 14, menuo -28, metinis leidimas – 304. Tad ta imone, kuri skaiciavo nezinau kaip skaiciavo, kad gavo 21 000 euru per metus (nebudami dideli kaip jie sako) – speju, kad turi 10 automobiliu ir 6*365*10 🙂 bet tada jie ne tik nedideli, bet ir durni (nebent kazka praleidau, tada atsiprasau).
Taip pat radau zemelapi, kur Kauno ir Vilniaus aplinkeliai matosi kad neapmokestinti, o va Klaipeda, Siauliai ir Panevezys eilini karta diskriminuojami.
Kretinga dar geresnį variantą turi- Žemaitės alėja( Šiauliai – Palanga) kelias. Mes net pačiam mieste turim susimoketi
Asilai nemąsto, jiems tik paėst iš žmogaus, blogiau už virusą veikia. Pikta. Kvaili sprendimai
Žiūriu ir netikiu- straipsnis balandžio 2-ą, o ne 1-ą parašytas. Jei tiesa, viskas sumanytojams su galva gerai!? Kuo greičiau panaikinkit, nes visų lygmenų valdžios greit eis šunims šėko pjaut. Pamišėliai.
Ar čia ne balandžio 1 pokštas? Jei tai tiesa, nu tada pi..diec. Ir dar tokia žvėriška kaina 6 eur, bepročiai.