P0

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Elektrobusai gatvėse pasirodys po Velykų (7)

Avatar

Martynas Vainorius
2020-04-08


Praėjus daugiau nei dvejiems metams nuo sutarties pasirašymo uostamiesčio savivaldybei priklausantis UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) pagaliau pabaigė dviejų Klaipėdoje sukurtų bei pagamintų elektrinių autobusų įsigijimo procedūras.

Trišalį ketinimų protokolą KAP, „Vėjo projektai” ir Klaipėdos savivaldybė pasirašė dar 2017 m. gegužę. O 2018 m. vasario 2 d. bendrovės pasirašė sutartį dėl dviejų elektrinių autobusų „Dancer” pardavimo-įsigijimo. Vieno jų kaina – 350 tūkst. eurų be PVM. Avansu KAP sumokėjo jau 35 tūkst. eurų.

Pernai gegužę miesto Taryba nutarė skirti 665 000 Eur KAP įstatiniam kapitalui didinti, kad jis įsigytų šiuos du elektrinius autobusus.

Užsakymų dar nepriima

Alvydas Naujėkas, „Dancer” gaminančios bendrovės „Vėjo projektai” generalinis direktorius sakė, kad nuo pernai gegužės, kai buvo pristatytas pirmasis modelis, buvo pakeista keletas inžinerinių sprendinių.

„Analizavome šiek tiek programinę įrangą, dar padidinome saugumą ir kas yra svarbiausia, užtikrinome online stebėseną – autobusai visada matomi mūsų serviso komandai. Pradžioje gaudysime klaideles, kurios lįs be jokios abejonės. Šiuo metu jau įrenginėjame elektrinių autobusų laboratoriją, ten toliau dirbsime prie optimizavimo, mokysimės gaminti serijiniu būdu ir planuosime masinę gamybą”, – sakė A. Naujėkas.

Pasak jo, užsakymų kol kas dar įmonė nepriima, nes bus žiūrima, kaip kelis mėnesius autobusai važinės gatvėse su keleiviais, bet paklausa iš Europos Sąjungos miestų esą yra didžiulė.

„Manau, kad metų gale mes jau pradėsime priiminėti užsakymus į Europą”, – teigė A. Naujėkas.

Mokins dirbti

Anot KAP vadovo Vaido Ramanausko, nuo praėjusios savaitės įmonės vairuotojai mokosi valdyti šias ekologiškas transporto priemones, o po Velykų elektrobusai pradės vežti keleivius uostamiesčio 8 maršrutu. Jie atliks apie 5 proc. šio maršruto reisų.

Transporto straipsnių vidus kompas

Anksčiau buvo planuota, kad joms bus sukurtas specialus maršrutas Centrinis Klaipėdos terminalas – stotis.

Gamintojų teigimu, vienu įkrovimu „Dancer“ gali nuvažiuoti 90 kilometrų atstumą, bet konkrečios galimybės esą priklauso ir nuo vairuotojo vairavimo stiliaus, keleivių skaičiaus, nuo oro sąlygų, nes autobuse yra įdiegta moderni šildymo-ventiliavimo sistema.

Visgi, anot V. Ramanausko, šie elektrobusai krausis po kiekvieno maršruto rato, kuris sudaro 22 km.

„Pirmą savaitę kartu mokinsimės su gamintoju ir autobusų parku, kaip pavyks pataikyti į tvarkaraštį. Žiūrėsime, kaip jis važiuoja, ar pakanka tų trumpų pertraukėlių, esant reikalui, koreguosim”, – sakė laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Andrius Samuilovas.

Šiai įstaigai elektrobusai išlaidų nepadidins – už jų ridą KAP mokama tiek pat, kiek ir už dyzelinių ar dujinių autobusų nuvažiuotus kilometrus.

Pasak A. Naujėko, šių autobusų vairuotojai turi pamiršti pavarų svirtį, matymas per panoramines, naktinio matymo, šonines kameras, pakeičiančias šoninius veidrodėlius, yra žymiai didesnis ir prie to irgi reikia priprasti.

„Dingsta inertiškumas, autobusas yra labai greitas. Reikia įprasti, čia palyginimui, kaip nuo analoginio telefono, kurį laikydavome koridoriuose, staiga pereiti prie išmaniojo”, – sakė jis.

„Šitas autobusas yra akivaizdžiai pranašesnis, manevringenis, tiesiog daug daug pliusų. Valdymas – kaip lengvosios mašinos. Tik kelios papildomos funkcijos, kurias reikėjo išmokti, o šiaip viskas aišku”, – sakė „Dancer” bandanti iki tol su dyzeliniu autobusu važinėjusi KAP vairuotoja Laura Brunevičiūtė.

„Gimė vaikas, mes ji mokinsim valgyti, po to vaikščioti, po to – žaisti ir išeiti tvirtom kojom į gyvenimą. Tikrai nesame tokie svajotojai, kad jie važiuos be trūkumų ir daugiau geriau už kitas transporto priemones, bet gamintojas pasiruošęs laiku ir tinkamai juos remontuoti, prižiūrėti, nes visa eksploatacija ir atsakomybė už tai yra jo”, – teigė V. Ramanauskas.

Pasak V. Ramanausko, šiemet daugiau elektrobusų nebus perkama, nes tam nėra nei resursų, nei galimybių.

INFORMACIJA

Dancer“ vardu pavadintas modelis vienu metu gali vežti 93 keleivius, įrengtos 32 sėdimos vietos ir viena neįgaliojo vežimėliui. Autobusas yra aprūpintas klimato kontrolės sistema, greitaeigiu bevieliu internetu keleiviams, USB jungtimis mobiliesiems telefonams, automatine rampa, skirta įvažiuoti į saloną vežimėliu. Viena iš naujovių – naujos kartos naktinio matymo kameros, transliuojančiomis 3D aplinkos vaizdą į veidrodžius atstojančius ekranus.

„Dancer“ kėbulas gaminamas iš kompozitinių medžiagų, kurių didžiąją dalį sudaro perdirbtas PET butelių plastikas. Autobusas yra varomas atsinaujinančia elektros energija, kuri perkama tiesiogiai iš vėjo elektrinių parkų. Teigiama, kad Klaipėdoje sukurtas autobusas yra taupesnis, skleidžia mažiau vibracijų bei triukšmo ir yra mažiausiai sveriantis pasaulyje, lyginant su kitais panašaus dydžio autobusais.

„Dancer“ įkraunamas 15 kartų greičiau nei „Tesla“, vartoja energijos, kaip 3 „Teslos“, o gali vežti tiek žmonių, kiek pajėgtų tik 20 „Teslų“”, – teigia Alvydas Naujėkas, „Dancer” gaminančios bendrovės „Vėjo projektai” generalinis direktorius.

Kartu su naujaisiais autobusais, bendrovė „Vėjo projektai“ šalia Klaipėdos autobusų stoties įrengė ypatingai greito įkrovimo stotį. Teigiama, kad ji leidžia įkrauti „Dancer“ elektrinius autobusus greičiau nei per 10 minučių ir tokia įkrovos sparta yra išskirtinė pasaulyje. Anot gamintojų, tokių elektra varomų autobusų eksploatacija trigubai pigesnė nei dyzelinių. Šiems modeliams bus taikoma 15 metų gamintojo garantija.

Martyno Vainoriaus nuotr.


2020-04-08

7 komentarai “Elektrobusai gatvėse pasirodys po Velykų”

  1. Visi norėsim važiuoti tik šiais autobusais,negaliu atsižiūrėti.. pamačiusi gatvėje .Toks džiaugsmas širdyje…Ačiū visiems, kurie TAI sukūrė !!!

  2. Komercine sėkme netikiu – gi su pasaulio monstrais nepakonkuruosi.
    Bet.. svarbu protingoms galvoms yra kuo užsiimti ir Klaipėdoje.
    Gerai padirbėta!

  3. O juk galėjo Grubliauskas su Butinu vietoje tų iššvaistytų 0,5 limono EUR tramvajaus reikalingumo Klaipėdai studijos, nupirkti dar vieną elektrinį autobusą ir dar apie 0,2 mln. Eur būtų likę investicijai į autobusus gaminančią įmonę.

  4. Jeigu jiems pavyktų masiškai paleisti tokių autobusų gamybą, tai būtų vienos iš mano didžiausiaų svajonių išsipildymas. Visada pavydėjau latviams, kad jie turėjo mikriukų gamyklą. Bet aš jau toks žmogus, mano svajonės visada išsipildo. Dar liko viena: kad iš Klaipėdos išnyktų ta smadryla”Grigeo”, kuri mane nuodijo visą vaikystę. Mat gimiau ir gyvenau Minijos gatvėje, priešais CBK bendrabutį (dabar ten Begos valdos). Tas smirdos kombinatas galėtu patapti klaipėdiečiams dar vienu priėjimu prie marių su visokiomis atrakcijomis.

  5. Sveikinimai . Šaunuoliai klaipėdiečiai. tikėkimės, kad tokių autobusų Klaipėdos ir visos Lietuvos gatvėse daugės, o šauniems išradėjams bus sėkmingo verslo pradžia.

  6. Teslos ilgiau reikia laukti, jums tik įkąst lietuviškai įmonei. Sveikinimai klaipėdiečiams sukūrus tokį šaunų technikos stebuklą!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt