„Klasco”: magnetai nerodo ryšio su geležies rūda

Uostas ir jūra

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) trečiadienį išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigia, jog jos kraunamos aglomeruotos geležies rūdos dalelių magnetas netraukia ir tai esą irgi įrodo, kad ne jos krova yra taršos šaltinis centrinėje miesto dalyje.

„Keli Klaipėdos šiaurinės miesto dalies gyventojai bando įrodyti, kad dulkėse ant palangių yra metalo. Socialiniuose tinkluose jie platina vaizdus, kuriuos po to siunčia žiniasklaidai, kaip šlavinėja (vieni žaidimų aikštelėje, kiti nuo palangių) dulkeles ir jas surenka magnetu. Esą tai įrodymas, kad vėjas atpūtė dulkes iš uosto teritorijos, kur bendrovė krauna geležies rūdos produkciją. Tokie triukai primena 2019 metų vasaros bandymus apkaltinti bendrovę, kai viename iš butų nustatyta tarša kelis kartus viršijo geležies rūdos koncentraciją, randamą bendrovės veiklos vietoje. Logiškai ir remiantis fizikiniais dėsniais to paaiškinti negalėtų niekas”, – rašoma bendrovės pranešime.

„Atvira Klaipėda” išsiuntė užklausas keliems mokslininkams, kad jie pakomentuotų tokius teiginius. Su pirmu iš gautų atsakymų galima susipažinti čia. 

„Klasco” savo pranešime taip pat primena, kad aplinkos tyrimo ir oro stebėjimo (monitoringo stotelių) duomenys nerodo taršos.

„Sutapimas ar ne, tačiau gyventojų skundai pasipylė tuomet, kai nustojo veikti viena iš dviejų Klaipėdos jūrų uosto direkcijos pastatytų monitoringo stotelių. Bet skundžiantis ant langų ir palangių nusėdusiomis dulkėmis vertėtų prisiminti kovą vyravusius audringus orus, kai vėjas gūsiai sukėlė didelę pakeliamąją taršą. Tuomet vyravo pietų – pietryčių vėjas, t. y. jis pūtė iš miesto pusės link uosto. Klaipėdoje oro monitoringo stotelės kovo 26, 27, 28 dienomis visos fiksavo padidėjusią taršą visame mieste. Uosto dispečerinės duomenimis, balandžio 2, 3 dienomis, ypač naktimis, pūtė smarkus vakarų krypčių vėjas (17-24 m/s). Norime priminti dar kartą, kad KLASCO dispečeriai operatyviai gauna KVJUD visą parą atliekamos oro kokybės tyrimo duomenis ir pagal juos koreguoja krovos procesus. Jei kietųjų dalelių rodikliai kreivėje pakyla, taikomos papildomos prevencines priemones”, – rašoma pranešime.

Anot bendrovės, pastaraisiais metais ji daug investuoja į technines ir technologines dulkėtumo prevencijos priemones, krovos darbai vykdomi naudojant dulkių slopinimo sistemas – vandens purškimo patrankas. Dulkių nusodinimas esą vyksta 24 val. per parą ir netgi nevykdant krovos patrankos naudojamos teritorijai drėkinti, teritorija nuolat valoma naudojant specialią techniką. Taip pat akcentuojama, kad „Klasco” pirmoji ir vienintelė iš uosto krovos bendrovių naudoja rotacinius transporterius su magnetais krovos operacijoms paspartinti ir sutrumpinti krovos laiką.

1 Comment

  1. Smegenų pudrintojai Klasco

    Ištrauka iš Klasco savireklamos (smegenis papudrint tai reikia), kokie jie ekologiški ir naudoja MAGNETUS (tai kažkam jie tinka?):
    „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija KLASCO įsigijo naują transporterį su rotaciniu MAGNETU bei vandens purkštukais, neleidžiančiais kroviniui dulkėti krovos metu”
    https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/klasco-nuosekliai-investuoja-i-aplinkosauga-930984

    O čia pavyzdys – geležies rūda ir magnetas: https://www.youtube.com/watch?v=b3ZkDIO9gYA

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkosauga, Svarbu

Klaipėdoje - didelė tarša kietosioms dalelėmis (atnaujinta)

Uostamiestyje, Šilutės plente esanti taršos matavimo stotelė antradienį fiksuoja daugiau nei dvigubai didesnį už leistiną kietųjų dalelių kiekį ore, o ...
2024-04-02
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

„Grigeo Klaipėda“ byloje - dar du prašymai

Šiaulių apygardos teismas penktadienį apklausė du papildomai pašauktus į teisiamąjį posėdį naujus liudytojus AB „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje. ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This