Taršos klausimą svarstys Uosto taryboje

Uostas ir jūra

Susisiekimo ministerija praneša, kad jai vadovaujantis Jaroslavas Narkevičius, reaguodamas į Klaipėdos gyventojų skundus „dėl taršos vykdant krovos darbus jūrų uoste”, kreipėsi į aplinkos ministrą Kęstutį Mažeiką, prašydamas imtis veiksmų „nustatant aplinkosaugos problemas uoste”.

„Šalia uosto gyvenantys klaipėdiečiai nuolat kelia klausimus dėl taršos. Tiek Susisiekimo ministerija, tiek Uosto direkcija aktyviai bendradarbiauja su aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančiomis institucijomis, tai darys ir toliau bei padės konstruktyviai spręsti su tarša Klaipėdos mieste susijusius klausimus“, – pranešime cituojamas susisiekimo ministras.

Pasak J. Narkevičiaus, taršos klausimą ketinama aptarti artimiausiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje.

Pranešime primenama, kad Lietuvos transporto saugos administracija atestuoja įmones, siekiančias vykdyti pavojingųjų ar aplinką teršiančių jūrų krovinių krovą. Tokio atestavimo tikslas – nustatyti įmonių pasirengimą profesionaliai verstis numatyta veikla ir siekti, kad teikiamos paslaugos ir darbai būtų vykdomi laikantis visų teisės aktų reikalavimų. Jeigu įmonės veikla gali padaryti žalos gamtai, kelti grėsmę žmonių gyvybei ir sveikatai, atestacijos galiojimas gali būti sustabdomas Aplinkos apsaugos departamento ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos motyvuotu teikimu.

Aplinkos ministras K. Mažeika jau buvo pareiškęs, kad inicijuoja Aplinkos apsaugos įstatymo pataisas, kad ribojimai taršioms įmonėms įsigaliotų nuo šių metų lapkričio, o ne nuo 2022 m.

„Čia kalbame realiai tik apie vieną įmonę – „Klasco“ (…) Įmonė nesistengia, o laukia, kol ateis 2022-ieji. Turi (reikalavimai – BNS) įsigalioti gerokai greičiau. Gyventojai turi pajausti įstatymo reikšmę, kad galėtų reikalauti geresnės ir švaresnės aplinkos, <…> Situacija negerėja. Ir Klaipėdoje tarša nesikeičia, nors „Klasco“ buvo ir veiksmų planą susidaręs, bet nuvykus mūsų inspektoriams, jie rodo pirštu, parodykit, ką mes pažeidinėjam. Dar įstatymas negalioja, todėl bausti negalima, o jie, piktnaudžiauja tuo ir elgiasi, mano manymu, labai nepagarbiai gyventojų, bendruomenės ir visuomenės atžvilgiu, todėl nematau kitos galimybės ir turime pagreitinti įstatymo įsigaliojimą, nes, panašu, kad įmonė nieko nedarydama, laukia, o galimai pasikeitus politinei situacijai prašys įstatymo įsigaliojimo atidėjimo. <…>Toje pačioje Latvijoje kraunama geležies rūda. Krauna uždaru būdu – yra sistemos, neleidžiančios atvirai dulkėti“, – BNS tvirtino ministras.

Aplinkos apsaugos departamentas šią savaitę informavo, kad Aplinkos ministerijos pavedimu antradienį pradėjo neplaninį  kompanijos patikrinimą, kurį numatyta užbaigti gegužės 19 d.

Tuo metu Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) pastaruoju metu išplatino jau ne vieną pranešimą, kuriame tikina, kad jos krova neteršia miesto.

1 Comment

  1. Se

    Galbūt jau būtų laikas pradėti veikti, o ne metų metus plepėti apie problemą ir imituoti sprendimus.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This