P0

Transportas

Danguje – „neatpažintas” objektas

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-06-03


Trečiadienį palangiškiai ir klaipėdiečiai, pakėlę akis į dangų, neturėtų nustebti, jame išvydę keistą „neatpažintą” objektą: pranešama, jog šis specialus orlaivis–laboratorija tikrins VĮ „Oro navigacija“ turimų navigacinių priemonių veikimą skrydžių metu.

„Pilotuoti lėktuvą galima žiūrint pro langą ir orientuojantis pagal vizualius ženklus, tačiau tai įmanoma tik skrendant žemai ir esant geroms oro sąlygoms. Dideliame aukštyje jokių orientyrų nėra, tad čia būtinomis tampa įvairios navigacijos priemonės, kurių signalo pagalba yra nustatoma orlaivio padėtis erdvėje“, – pranešime cituojamas Oro navigacijos vyriausiasis inžinierius Remigijus Malinauskas.

Skrydžių saugai užtikrinti Oro navigacija turi daug skirtingų navigacijos priemonių, skirtų įvairioms skrydžio fazėms.

„Pavyzdžiui DVOR/DME arba Doplerio visakryptis radijo švyturys su toliamačio įranga yra maršruto navigacijos priemonė, padedanti nustatyti buvimo vietą orlaiviams, kurie Lietuvos oro erdvėje skrenda tranzitu ir šalies oro uostuose nesileidžia. Tokių priemonių Lietuvoje turime tris. Tiksliojo artėjimo tūpti pagal prietaisus sistemos, kitaip dar vadinamos ILS, skirtos sėkmingai nutupdyti orlaivį, esant blogoms oro sąlygoms. Šių sistemų turime penkias“, –  paaiškina specialistas.

Oro navigacijos turimi navigaciniai įrenginiai ir radijo stotys yra išdėstytos per visą Lietuvą taip, kad didžiojoje oro erdvės dalyje jos persidengtų ir net sugedus vienai priemonei, skrydžių saugą užtikrintų kitos. Išlaikyti stabilų įrenginių funkcionavimą padeda kasmet į Lietuvą atskrendantis orlaivis–laboratorija.

Specialistas pažymi, kad šiuo metu navigacijos bandymams yra itin palankus metas dėl pasaulinės pandemijos metu sumažėjusių skrydžių, todėl patikra turėtų įvykti greičiau nei įprastai. Anot jo, pats tikrinimo procesas nėra toks komplikuotas, kaip galėtų atrodyti iš pirmo žvilgsnio, tačiau jis yra būtinas.

„Per beveik trisdešimt mano darbo metų patikrinimo metu pastebėti tam tikri parametrų nuokrypiai niekada neviršijo leistinų ribų ir viską pavyko pataisyti dar orlaiviui esant ore“, – sako R. Malinauskas ir priduria, kad tam įtakos turi kruopštus Ryšių navigacijos ir stebėjimo tarnyboje dirbančių inžinierių darbas, kurie nuolat atlieka antžeminius sistemų patikrinimo darbus. 

INFORMACIJA

Transporto straipsnių vidus kompas

VĮ „Oro navigacija“ yra sertifikuota Europos oro navigacijos paslaugų teikėja, kuri teikia oro eismo valdymo, ryšių, navigacijos ir stebėjimo bei oro navigacijos informacijos paslaugas visoje Lietuvos Respublikos oro erdvėje, taip pat virš teritorinių vandenų bei Baltijos jūros oro erdvės, kuri įeina į Vilniaus skrydžių informacijos regioną. Įmonė taip pat užtikrina nuolatinę Aeronautikos gelbėjimo koordinacinio centro veiklą, paieškų ir gelbėjimo darbų, įvykus orlaivio avarijai, organizavimą ir koordinavimą.


    Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

    2020-06-03

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt