P0

Uostas ir jūra

Klaipėdai įmanoma tapti žaliuoju uostu? (1)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-07-02


Klaipėdoje ketvirtadienį lankęsis aplinkos ministras Kęstutis Mažeika ir eurokomisaras, už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę atsakingas Europos Komisijos narys Virginijus Sinkevičius, susitikę su uosto vadovais, aptarė inicijuojamą projektą „Klaipėdos uostas – žalias uostas“.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Klaipėdos žaliojo jūrų uosto vizija paremta į aplinkosaugą nukreiptomis permainomis. Tokios permainos, kaip rodo pastarojo meto pasaulinės tendencijos, yra būtinos ir neišvengiamos. Visų pirma, jos leistų sumažinti aplinkos taršą ir pagerinti gamtinę bei gyvenamąją aplinką Klaipėdos regione, Kuršių mariose ir Baltijos jūroje. Kita vertus, ne tik pagerėtų Baltijos būklė, bet ir padidėtų uosto patrauklumas Vakarų investuotojams, kurie vis dažniau atsižvelgia į aplinkosauginius aspektus“, – ministerijos pranešime cituojamas K. Mažeika.

Per susitikimą projekto „Klaipėdos uostas – žalias uostas“ koncepciją pristatė Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) direktorius Rimgaudas Špokas. Jo žodžiais, veiksmingiausi yra tie projektai, kuriuose pavyksta suderinti aplinkosaugos tikslus ir verslo galimybes. Pirmiausia dėmesį reikėtų skirti taršos matavimams, kontrolei ir prevencijai. Būtina sąlyga, kad uosto direkcija, verslas ir aplinkosaugos institucijos nuolat bendrautų ir derintų veiksmus.

„Baltija yra viena labiausiai užterštų jūrų pasaulyje, todėl jos ekologinės būklės gerinimas – vienas svarbiausių mano darbo Europos Komisijoje prioritetų, – teigė eurokomisaras V. Sinkevičius. – Turime suvokti, kad jūros užterštumą lemia ne tik tiesioginis jos ir pakrančių šiukšlinimas, bet ir tai, kaip mums sekasi tvarkytis su taršos problemomis sausumoje. Tad šalia labai svarbių iniciatyvų, kaip pristatytoji Klaipėdos žaliojo uosto vizija, turime burti plačią visų Baltijos jūros regiono šalių koaliciją. Todėl rugsėjo pabaigoje planuojame į Palangą sukviesti šių šalių aplinkos ir žemės ūkio ministrus pasirašyti deklaraciją, kuria bus įsipareigota konkrečiais veiksmais mažinti mūsų jūros taršą. Tai bus rimtas postūmis sprendžiant ekologines Baltijos problemas“.

Uosto vidus kompas

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, pasak generalinio direktoriaus Algio Latako, aplinkosaugai skiria išskirtinį dėmesį ir siekia sutelkti įvairias institucijas ir verslą konstruktyviam bendradarbiavimui. Jau kitą savaitę susirinksianti šio uosto plėtojimo taryba aptars, kaip stiprinti uosto aplinkos apsaugai ir taršos prevencijai skirtas priemones.

K. Mažeika po vizito uoste turėjo susitikti ir su gyventojais dėl galimos geležinkelių plėtros Girulių miške, tačiau į jį neatvyko – vietoje savęs atsiuntė viceministrą Marių Narmontą, atvykusį kartu su susisiekimo viceministru Gyčiu Mažeika.


2020-07-02

Vienas komentaras apie “Klaipėdai įmanoma tapti žaliuoju uostu?”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt