P0

Nuomonės

Siūlomas įkainis – senamiesčiui gaivinti (5)

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas
2021-02-22


Diskutuojant dėl parkavimo įkainių dažnai mėginu pasiremti kitų miestų pavyzdžiu, bet tas argumentas paprastai nedaro įspūdžio: „Vilnius yra Vilnius, Kaunas yra Kaunas, ten visai kitokie atlyginimai. Ne įkainius reikia lyginti, o į žmonių pajamas pasižiūrėti.“ Ką gi – pasižiūrėjau tas pajamas, vidutinį darbo užmokestį.

2020 metų III ketvirčio vidutinis atlyginimas neto (tai yra – jau po mokesčių, „į rankas“) Vilniuje buvo 1040,1 Eur, Kaune – 945,7 Eur, Klaipėdoje vos didesnis nei Kaune – 958,1 Eur (Statistikos departamento duomenys).

Po to jau nesunku suskaičiuoti „perkamąją galią“, kiek valandų brangiausioje zonoje to miesto gyventojas išgalėtų statyti automobilį už vidutinę savo miesto (savo – ne Paryžiaus ar Alytaus!) algą. Štai tokie yra rezultatai pagal miestiečių perkamąją galią:

Vasario 18 dieną diskutuodami su savivaldybės administracija Klaipėdos verslininkai vis minėjo, kaip blogai bus verslui pabranginus parkavimą senamiestyje. Tačiau artima patirtis rodo, kad parkavimas senamiesčio nekrologu netampa.

Laisvės alėja Kaune, rašoma, „išgyvena renesansą“. Ir tame straipsnyje kalbinti NT ekspertai aiškindami to renesanso priežastis vis pabrėžia: „nėra
transporto“, „beveik nereikia nuosavo automobilio“, „čia nevažinėja automobiliai“.

Ar užteks siūlomo parkavimo pabrangimo, kad ir mūsų miesto centras taptų panašus į Kauno širdį? Nesu tikras, nes ir tada per mažą išlaidų dalį mūsų vairuotojo biudžete sudarys parkavimo mokestis.


    2021-02-22

    5 komentarai “Siūlomas įkainis – senamiesčiui gaivinti”

    1. Samuilovai, ar nepavargote vos ne kasdien liaupsinti mokesčių kėlimą? Atrodo darėt apklausą, ką apie tai mano klaipėdiečiai ir ten aiškiai atsispindėjo, kad nereikia nei gyventojams, nei verslui jūsų parkavimo pakeitimų. Tad kyla klausimas, kieno interesus atstovaujate? Ko gero itin siaurą gyventojų ratą.

      • Aš esu gyventojas. Džiaugiuosi, kad mane atstovauja.

    2. Juokingas jis man. Kad aš persėšciau į autobusą tai jis turėtų sutot sutojime kuris yra iki 5 min kelio. Ir autobsai turėtų būti komfortiški, su kondicionieriu, dabar privatinku dvokiantys seni trantai, vasarą juose numirt gali, žiemą šalta prirūkyti dažnai. Taip kad, pirmą sutvarkyti viešąjį transportą, o poto svaikit apie mokesčio kėlimą.

    3. Samuilovui siūlyčiau padaryti atskira autobuso reisą savivaldybės darbuotojams, ir uždrausti jiems parkuoti automobilius su leidimais. Pradėkite nuo savęs. Kiek leidimų išduota? Kiek sumažėtų tada automobilių? Tegul parkuojasi nemokamose aikštelėse prie miesto, ir toliau autobusu.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt