P0

Transportas

Kelionių autobusais nebedaugėja

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas
2021-04-02


„Atviroje Klaipėdoje“ jau publikavome viešojo transporto kelionių ataskaitas nuo griežtojo karantino įvedimo gruodį iki vasario pabaigos (sausis ir vasaris). Dabar jau susivedėme ir kovo kelionių duomenis. Pagrindinė išvada – nors karantinai savo sąlygomis ir panašūs, tačiau bilietų naudojimas pasikeitė ir kelionių skaičius šį karantiną didesnis.

Augimo tendencija, galbūt, baigėsi

Darbo dienų kelionių skaičius beveik visą kovo mėnesį Klaipėdos VT sistemoje nuosekliai augo. Norminė aplinka pirmąją mėnesio pusę liko stabili, tad šį augimą galime aiškinti tuo, kad klaipėdiečiai savo pačių apsisprendimu dažniau „išeidavo iš karantino“ didindami fizinių kontaktų skaičių. Tačiau šis kelionių augimas neturėjo sprogstamojo pobūdžio, iš esmės tik tęsėsi nuo sausio pabaigos ir vasario vidurio stebima nuosaikiai teigiama dinamika.

Kelionių duomenys pagal bilietų rūšis rodo akivaizdų pasislinkimą į vienkartinių bilietų naudojimą. Iki karantino 2019-2020 metų pradžioje 55 proc. kelionių buvo atliktos su terminuotu mėnesio ir ilgesnio galiojimo bilietu, panašūs rodikliai laikėsi ir 2020 m. pavasario karantine, tačiau
2021 m. vasarį ir kovą jau 55 proc. kelionių atliekamos vienkartiniu bilietu. Tai lemia neapibrėžtumas kaip keisis gyvenimo ritmas.

Bendras keleivių skaičius stabilus, bet ženkli dalis keleivių kasdien keičiasi.

Kitas esminis skirtumas – karantinas padeda pamiršti popierinius bilietus, – taip, kioskuose jais prekiaujama, bet trumpalaikių 1/3/7 dienų bilietų, e. piniginės ar QR telefone skaičiai smarkiai išaugo.

Šie atsiskaitymo už kelionę būdai ir toliau populiarėja dėl mažesnės kainos bei saugesnio ir patogesnio įsigijimo internetu, be lankymosi fizinėje pildymo vietoje ar naudojant grynus pinigus.

Stovėdami važiavo dažniau

Kelionių augimas kiek paspartėjo nuo kovo 15 dienos, kai buvo leista važiuoti ir stovint laikantis ne mažesnio 1 m atstumo. Tai buvo seniai lauktas sprendimas.

Kelionės saugumas priklauso ne nuo keleivio pozos (sėdimoji ar stovimoji), o nuo tarpusavio atstumo bei bendrųjų saugaus elgesio taisyklių laikymosi. Ir iki tol mes stebėdavome, kad net pustuščiame autobuse, kuriame užtektų vien pažymėtų „saugių“ sėdimųjų vietų, dalis keleivių rinkdavosi pastovėti,
jeigu tai jiems užtikrindavo didesnį tarpusavio atstumą.

Tuo pačiu šitas taisyklių pakeitimas, švelninantis kelionės reikalavimus, galėjo būti suprastas ir kaip papildomas patvirtinimas, kad viešasis transportas yra saugus; tai irgi galėjo paskatinti naudotis VT.

Transporto straipsnių vidus kompas

Žodinės intervencijos – veikia

Žinia, karantinas buvo įvestas iki kovo 31 dienos ir artėjant tai datai Vyriausybė turėjo apsispręsti, ar jį pratęsti. Pratęsimo sprendimas paskutinę kovo dekadą buvo lydimas neramios retorikos, sklidusios ir iš Vyriausybės vadovės, ir iš sveikatos ministro lūpų.

Palyginus (su Vilniumi) gera sergamumo statistika Klaipėdoje kiek sulėtino visuomenės reakciją į dramatiškus perspėjimus, tačiau paskutinėmis kovo dienomis matome, kad kelionių skaičius nustojo augti.

Šių metų darbo dienų kelionių rekordą (42 141 – 60 proc. iki karantinio lygio), pasiekėme kovo 26 dieną, po to kelionių skaičius pakrito.

Nebuvo jokių norminės aplinkos pasikeitimų, kurie galėtų paaiškinti šį kelionių augimo sustojimą. Darytume išvadą, kad tai yra žodinių Vyriausybės ir ekspertų intervencijų poveikis, pasikeitusi informacinės erdvės retorika.

Automobilių eismas intensyvesnis

Sulyginamai su VT kelionių dinamika augo ir lengvųjų automobilių eismas.

Matuojame eismo intensyvumą Taikos prospekte ties Naikupės gatve, šis pjūvis neblogai atspindi bendrąjį kelių transporto judėjimą. Duomenys rodo, jog klaipėdiečiai apskritai kovo mėnesį daugiau judėjo,
daugiau kontaktavo.

Atsargumo neturime pamiršti

Kovo pabaigos sergamumo Covid-19 skaičiai Klaipėdoje ėmė mažėti augant tiek bendrajam šalies susirgimų skaičiui, tiek ir išliekant intensyviems fiziniams klaipėdiečių kontaktams, kuriuos ir atspirndi šie mobilumo duomenys. Neturime paaiškinimo, kodėl tie du procesai dabar
Klaipėdoje vyksta priešingomis kryptimis.

Tačiau dvylika epidemijos mėnesių mus jau išmokė, kad epidemijos valdymas – ne sprintas, o maratonas, situacija keitėsi ir keisis. Todėl yra prasmė priminti VT keleiviams saugios kelionės patarimus.

Įlipkite pro priekines duris, išlipkite per kitas. Taip išvengsite priešpriešinio keleivių srauto, o visos atidaromos durys leis geriau vėdintis salonui.
Važiuodami priemiesčio maršrutu už kelionę atsiskaitykite dvejų bilieto glaudimų (įlipę ir išlipdami) būdu. Taip jums nereikės kontaktuoti su vairuotoju ir naudotis grynaisiais pinigais.

Ir, suprantama, nepamirškite laikytis jau įprastų (kaukės, rankų dezinfekcija, distancija) savo ir aplinkinių saugojimo būdų.


    2021-04-02

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt