Nurodymas „Klasco“: dengti arba drėkinti krovinius, riboti krovos greitį ir aukštį

Uostas ir jūra

Įvertinusi griežtinamą birių krovinių reglamentą, Aplinkos apsaugos agentūra peržiūrėjo AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) išduoto taršos leidimo sąlygas, kad bendrovės kraunamos medžiagos nepatektų už įmonės teritorijos, o krovinių dulkių nesimatytų vizualiai.

Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti. 

Aplinkos ministro Simono Gentvilo žodžiais, vykdant griežtesnę taršos kontrolę dar iki padarant prasižengimą, įtvirtinamas Vyriausybės įsipareigojimas padėti verslui susitvarkyti, užuot jį persekiojus už pažeidimus, ir užtikrinamas efektyvesnis valstybės vaidmuo.

„Taršos leidimai nebegali būti tik formalumas – ar tai būtų krovos uoste, ar padangų perdirbimo, ar atliekų rūšiavimo veikla. Gyventojai turi teisę į švarią aplinką, todėl veiklą vykdantis verslas privalo elgtis ūkiškai ir nešiukšlinti gyventojų kiemų ir palangių. Tikiuosi, kad iš esmės sutvarkę ūkio priežiūrą taršos leidimus ateityje simboliškai vadinsime švaros leidimais“, – pranešime spaudai cituojamas aplinkos ministras.

Taršos leidimo sąlygose nurodyta, kad „Klasco“ turės birius krovinius nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. 

Krovinį transportuojant atviru konvejeriu, jo greitis turės būti ne per didelis, kad medžiaga nedulkėtų. Išleidžiant krovinį laivo triume ir sandėliuojant aikštelėje, įmonė privalės tai daryti kuo lėčiau ir ne aukščiau kaip 1 m nuo krovinio paviršiaus. Aukštis ir pylimo greitis turės būti kuo mažesnis kraunant birias medžiagas mechaniniu krautuvu arba ekskavatoriumi į transporto priemonę, darbų vietą parenkant taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į priekabą.

Dar leidimo sąlygose numatyta, kad įmonė turės įsirengti efektyviai vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras, sieneles ar kt. Pati įmonės veikla turės būti organizuojama taip, kad ta pati medžiaga būtų kuo rečiau perkraunama. Medžiagas reikės krauti ir vežti pagal nustatytą grafiką. 

Atsižvelgus į gyventojų skundus dėl įmonės veiklos, „Klasco“ prašoma suteikti galimybę Aplinkos apsaugos agentūrai ir Aplinkos apsaugos departamentui prisijungti prie įmonės teritorijos vaizdo stebėjimo kamerų ir taip kontroliuojančioms įstaigoms stebėti krovos procesus. Agentūra taip pat siūlo „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ supažindinti visuomenę su perkraunamų krovinių įvežimo ir išvežimo grafikais internete. 

Taršos leidimo reikalavimams įgyvendinti būtiną planą bendrovė paprašyta parengti per dvi savaites. Aplinkos apsaugos agentūra taip pat išsiuntė prašymą pateikti krovos grafikus ir kitoms birių krovinių krova užsiimančioms uosto įmonėms. Aplinkos ministerija siekia, kad Aplinkos apsaugos agentūra taptų kompetencijų centru, užtikrinančiu aukščiausio lygio įmonių veiklos aplinkosauginį vertinimą.

Atvirai krovinius tvarkančių įmonių veikla bus griežčiau prižiūrima pagal gegužės 1 d. įsigaliosiančius Minimalius reikalavimus dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas.    

3 Comments

  1. Faktas

    Niekas nepasikeis…. nesvajuokit

    Reply
  2. Trumpai: Klaipėdoje šventė

    Tarši Klasco (ir visų kitų) vykdoma krova viduryje miesto kaip vyko, taip bus ir toliau sėkmingai vykdoma. Tvorelių, sienelių bus daugiau, konvejerių greitis bus mažesnis, visų taršių šiukšlių ir nuodų barstymas bus iš lygiai 1 m (ir ne daugiau). Visiškas gyvenimo palei uosto tvorą pagerėjimas pagaliau atėjo. Su kuo ir pasisveikinkime. Kur, beje, nubėga tas birius krovinius drėkinantis vanduo?..

    Reply
  3. KLASCO geležies rūdos tarša

    Juk KLASCO neteršia, čia žmonės durneliai dulkės tik mato. Gyventojai to įstatymo ir laukė, dabar nei Schneiderat nepadės savo atkatais gaunamais. Gyventojai nusiteikę kovot su KLASCO geležies rūdos dulkių tarša. Nes pavargom dulkes valyti nuolat.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika

Klaipėdos liberalai išsirinko vienmandatininkus

Liberalų sąjūdžio Klaipėdos skyrius visuotiniame susirinkime sprendė​, kas atstovaus partijai rudenį vyksiančiuose Seimo rinkimuose uostamiestyje. Danės, Pajūrio, Baltijos ir Marių ...
2024-03-25
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Per pirmus du mėnesius - 8 proc. daugiau krovinių

Uosto direkcija praneša, jog pirmi du šių metų mėnesiai Klaipėdos uosto krovinių statistikoje žymi beveik 6 milijonų tonų perkrautų krovinių ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This