Vizitas pas gydytoją – su sunkumais: pacientų prašoma supratingumo

Svarbu, Sveikata

Nors karantinas jau yra atšauktas, kai kurie klaipėdiečiai skundžiasi, kad vis dar sunku patekti pas šeimos gydytojus. Tačiau gydymo įstaigų vadovai prašo supratingumo ir kantrybės, nes visi esą ir taip dirba pilnu pajėgumu.

Tiek Jūrininkų sveikatos priežiūros centre, tiek kitose gydymo įstaigose pacientai konsultuojami ir kontaktinių būdu, ir telefonu. „Atviros Klaipėdos” archyvo nuotr.

„Atvira Klaipėda“ sulaukė klaipėdiečio Vadimo Ivanovo laiško, kuriame konstatuojama, kad neįmanoma gauti gydymo. Vyras lankosi Jūrininkų sveikatos priežiūros centre. „Šeimos gydytojai prisiskambinti neįmanoma, užsiregistruoti vizitui reikia prieš 2-3 savaites. Kai iškyla kažkokia problema, su šeimos gydytoju susisiekti galimybės nėra. Tam įrodyti galiu pateikti kelių dienų skambučių garso įrašus“, – dėstė klaipėdietis.

Jo manymu, problema yra ta, kad šeimos gydytojai dirba keliose gydymo įstaigose, kurios yra ir privačios, ir biudžetinės. „Ir UAB bus, be abejo, svaresnis argumentas prieš VšĮ. Kiek galima tyčiotis iš paprastų žmonių? Atlygimą dirbantieji biudžetinėse įstaigose gauna iš tų, kas tuos mokesčius moka. Tai gal pradėkime gerbti vieni kitus ir dirbti savo darbą. Negi spręsti šią problemą reikia pajungti Prezidentūrą, Seimo narius, Sveikatos komitetą ir Europos Komisiją?“ – klausė V. Ivanovas.

Klaipėdos jūrininkų sveikatos priežiūros centro direktorius Saulius Dabravalskis tvirtino, kad kiekvieną tokį skundą reikėtų nagrinėti individuliai ir aiškintis, ar tikrai žmogus nesulaukė pagalbos. Todėl jis pasiūlė šiam klaipėdiečiui kreiptis į gydymo įstaigos administraciją.

Tačiau tuo pačiu S. Dabravalskis tikino, kad visi pacientai tikrai sulaukia ir dėmesio, ir pagalbos, tik galbūt kai kurie jo norėtų daugiau – taip, kaip buvo prieš pandemiją.

„Iki pandemijos tikrai buvo nemažai pacientų, kurie ateidavo pas šeimos gydytoją iš anksto neužsiregistravę. Tuomet kiti skųsdavosi, kad susidaro eilė ir gydytojas jau priima ne pagal paskirtą laiką. Todėl turėjome įdiegti sistemą, kuri leido prie šeimos gydytojo kabineto patekti tik likus 15 minučių iki suplanuoto vizito“, – aiškino S. Dabravalskis.

Ir nors šalyje karantinas yra atšauktas, vis dar galioja valstybės lygio ekstremalioji situacija, todėl ir gydymo įstaigos nedirba taip, kaip dirbo iki pandemijos.

„Tačiau mūsų registratūra dirba visu pajėgumu, kuriame skambučių centrą, kad jei linija užimta, žmogus iškart būtų nukreipiamas laisva linija. Jei žmogui nepavyksta prisiskambinti, jam perskambiname. Šeimos gydytojai konsultuoja ir kontaktiniu būdu, ir telefonu. Tačiau pacientas tikrai ne visada gydytojui gali paskambinti tiesiogiai. Esame padarę taip, jog kai gydytojas konsultuoja kontaktiniu būdu, visi skambučiai jam yra nukreipiami į registratūrą, kad nebūtų trukdomas tiesioginis darbas. Šeimos gydytojai telefonu konsultuoja nustatytomis valandomis, apie kurias jų pacientai tikrai yra informuoti“, – dėstė S. Dabravalskis.

Paklaustas, ar tikrai problema ta, kad gydytojai gydymo įstaigoje dirba per trumpai, todėl ir negali aptarnauti visų pacientų, Jūrininkų sveikatos priežiūros centro vadovas tikino, jog kone visi šeimos gydytojai dirba pilnu etatu.

„Taip, jie dar dirba ir kitose gydymo įstaigose, bet tai jau yra papildomas krūvis. Pas mus jie dirba pilnu etatu, bet tai nereiškia, kad visą dieną jie gali priimti pacientus, nes juk reikia ir telefonu konsultuoti, ir dokumentus tvarkyti. Žinoma, suprantame, kad žmonės sunku, kad dabar karščiai ir ne visi gerai jaučiasi, nori patekti pas gydytoją čia ir dabar, bet reikia turėti ir kantrybės, reikia suprasti ir gydytojus, nes jie – irgi žmonės. Jei skubi situacija, gydytojas tikrai priims. Be to, užsiregistruoti pas gydytoją galima ne tik telefonu ar internetu, bet ir gyvai atėjus į registratūrą. Per karantiną į patalpas įleisdavome tik iš anksto užsiregistravusius pacientus, o dabar užeiti jau gali visi“, – tikino S. Dabravalskis.

7 Comments

  1. Liepa

    Ponas direktoriau …..nejuokinkit su savo pasakymu perskambiname. Tokia betvarkė, kad neduok dieve pas jus.Nusimeskit karūnas, pradėkit į žmones žiūrėti kaip į žmones o ne kaip į kokius ateivius.

    Reply
  2. Anonimas

    Reikia palikti tik privačias gydymo įstaigas, nes karantino laikotarpis įrodė, kad tik privačiose medicinos centruose visą karantino laikotarpį buvo priimami pacientai, o biudžetinių gydymo įstaigų šeimos gydytojai pasirinko tik nuotolinį bendravimą su pacientu. Telefonu diagnozuodavo, skirdavo gydymą, nukreipimus pas specialistus. Puiku jei e-sistemoje varnele atžymėdavo nukreipimą pas specialistą, nes kitu atveju reikėdavo naujai paskirto termino sulaukti. Tik į naudą visiems būtų privačios sveikatos priežiūros įstaigos. Nes biudžetinių sveikatos priežiūros centrų gydytojai sugeba padirbėti dar net keliose privačiose centruose ir pagal poliklinikos vyr. gydytojo atsakymą, kuriame jis nurodo kad medikai dirba pilnu etatu, tai kuriuo laiku jie užsiima privačia praktika? Nejau tai vyksta administracinio darbo sąskaita? Vien toks atsakymas parodo, kad centro vadovo gebėjimai neatitinka reikalavimų eiti įstaigos vadovo pareigas.

    Reply
  3. pacientė

    Norėčiau vyr. gydytojo paklausti, kodėl tik apeliuojama į pacientą. Nuo ko pavargsta gydytojas, jei jis dirba tik nuotoliniu būdu, tel. jau kalba ne pats gydytojas o sesutė ir tai užtrunka 10-15 min. Tai koks čia gydymas, greičiausiai pavadinčiau nugydymu. Jūs tikrai nežinote realios situacijos ir savo tokiais pasisakymais nepiktinkite žmonių. Jei jums reikėtų tris savaites skambinti dėl registracijos pas specialistą, o registracijos tel. nekeliami ištisas darbo valandas , kažin kaip reaguotumėte? O mes, pacientai, taip vargstame, pamiršime ir gydytojų veidus. Gėdinga yra jūsų, kaip vyr. gydytojo pozicija. Jei jūs nesugebate organizuoti poliklinikos darbą, tai užleiskite savo darbo vietą kitam, kuris tai padarys geriau.

    Reply
  4. Išbandyta metodika

    Yra trys kategorijos pacientų: Rimti – kuriems iš tikro nedelsiant reikia pagalbos ir neturintys laiko; Lengvi – kuriems pagalbos reikia, bet ne taip skubiai ir jie gali palaukti; ir Etatiniai – pagrinde vyresnio amžiaus žmonės, turintys daug sveikatos problemų ir daug laiko. Atitinkamai yra įrengti trys barjerai: Skambutis telefonu – tai neįveikiamas barjeras kuris atrūšiuoja lengvus ir etatinius pacientus – jei tingi atvykti ir kreiptis gyvai, reiškia dar nėra taip blogai. Apsieisi. Jei situacija rimta, žmogus priverstas gaišti laiką ir atvykti į vietą užsiregistruoti tam, kad po dviejų savaičių vėl turėtų atvykti, bet jau pas gydytoją. Jei pacientas stovi prie registratūros langelio, reiškia vienas barjeras įveiktas. Sekantis barjeras – įrodyti mergaitei už stiklo, kad atvykai ne šiaip sau aplankyti, o dėl sveikatos problemų. Čia jau priklausys nuo situacijos. Jei problema rimta, pacientas turi įjungti visus savo atkaklumo, derybų, balso kėlimo, alpimo ar aktorystės gebėjimus, tam kad išsireikalauti neatidėliotino gydytojo dėmesio. Ir jeigu pasiseks, mergaitė sėdinti už stiklo nukreips pacientą pas šeimos gydytoją. Tačiau dažnu atveju tik pažadės, kad gydytojas paskambins, bet ir tai tik kai atsilaisvins. Ir jeigu gydytojas paskambino galime jus pasveikinti – įveikėt antrą barjerą, bet tai dar nereiškia, jog problema išspręsta. Kalbant su gydytoju turite sugebėti aiškiai trumpai ir tiksliai nupasakoti, kas jums atsitiko, kada ir kokius vaistus gėrėte, kokia buvo temperatūra, kraujospūdis ir t.t. Jums pagal tai nustatys diagnozę ir paskirs gydymą, tuo metu turite po ranka turėti rašiklį ir popieriaus lapą, kad spėtumėt viską užsirašyti. Nes jei ko nors neatsiminsit, jums šakės – gydytojui nebeperskambinsit. Tai va, tokia dabar medicina.

    Reply
  5. Aš

    Geras komentaras…..perskambiname…. gyvenime to nėra buvę!
    Prisiskambinti galimybių nėra, nes visada registratūros darbuotojai užimti 😀

    Reply
  6. Laisve dziunglems

    Neimanoma priskambint

    Reply
  7. pacientas

    Neįmanoma prisiskambinti, nei į registratūra nei gydytojui jo konsultavimo valandomis, skambinama iš 4 telefonų ir po 20-30 kartų ir neįmanoma priskambinti.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sveikata

Slaugytojams ir akušeriams - dalis šeimos gydytojų funkcijų

Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) praneša, jog nuo 2024 m. pradžios šeimos gydytojas arba kitas už pacientų registraciją atsakingas šeimos gydytojo ...
2023-12-15
Skaityti daugiau

Sveikata

Politizuotos Klaipėdos sveikatos įstaigų stebėtojų tarybos

Klaipėdos meras sudarė naujas viešųjų asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kuriose savivaldybė įgyvendina dalininkės (savininkės) teises ir pareigas, stebėtojų tarybas. Į ...
2023-10-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Medikai stoja prieš poliklinikų sukėlimą po vienu stogu

„Didžioji dalis gydytojų ir slaugytojų išeis dirbti į privačius centrus, paskui juos išeis ir pacientai. Nesilaikoma principo paslaugas – arčiau ...
2023-09-15
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This