Naujo perkėlos pastato statybas nutolino biurokratiniai formalumai (10)

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2021-11-09

Nors valstybės valdomos AB „Smiltynės perkėlos” užsakymu rengiami naujo keleiviams ir administracijai skirto pastato projektiniai pasiūlymai visuomenei buvo pristatyti dar pernai vasarį, įmonei vėl reikia kartoti tokią procedūrą. 

To prireikė, nes projektavimo metu paaiškėjo, kad geriau nurodyti tokią pačią paskirtį, kaip ir senojo pastato, o ne keisti ją. 

Projektuotojų vizualizacija

Pernai pristatytuose ir jokių esminių visuomenės pasiūlymų nesulaukusiuose projektiniuose pasiūlymuose buvo rašoma, kad po rekonstrukcijos Naujosios perkėlos pasato paskirtis keisis iš transporto į administracinę.

2 937 kv. m ploto sovietmečiu statyto pastato, kuriame dabar yra įsikūrusi AB „Smiltynės perkėla” administracija, būklė vertinama kaip avarinė. Tad naujasis statinys projektuojamas jo vietoje, pagal galimybes išlaikant kai kurias konstrukcijas. Pastatas būtų keturių aukštų. 

Naujai paskelbtuose projektiniuose pasiūlymuose, kuriuos parengė Projektų rengimo centras kartu su klaipėdiečiais architektais Gerda Antanaityte, Andriumi Laurinaičiu ir Aurimu Baužiu, rašoma, kad numatoma transporto paskirties pastato – keleivių stoties rekonstrukcija, suformuojant atskirą turtinį vienetą gamybos, pramonės paskirties pastatą – transformatorių pastotę.

„Smiltynės perkėlos” vadovas Mindaugas Čiakas paaiškino, kad nauja projektinių pasiūlymų viešinimo procedūra buvo pradėta dėl to, kad jie „nepraėjo ekspertizės”. 

„Pastatas liko toks pat, tik pavadinimas keičiasi. Dabartinis mūsų pastatas yra keleivių stotis, tai buvo formuluojama kaip rekonstrukcija, keičiant paskirtį į keleivių aptarnavimo ir administracinį. Tačiau yra, berods, 2005 metų bendras žemės ūkio ir aplinkos ministrų įsakymas, kokie pastatai, kokios paskirties žemėje gali būti statomi. Mūsų sklypas yra kelių infrastruktūros priežiūros sklypas, tai ten administraciniai pastatai negali būti, todėl keičiamas pavadinimas į keleivių aptarnavimo stotį. Viskas grąžinama į naują poziciją – derinimas, viešinimai”, – sakė M. Čiakas. 

Projektuotojų vizualizacija

Jis vylėsi, kad visos procedūros ilgai nebeužtruks ir rangos konkursą būtų galima skelbti po 3-4 mėnesių.

UAB Projektų rengimo centras projekto vadovė Ana Gurevičienė „Atvirai Klaipėdai” aiškino, kad tokį sprendimą nulėmė projektavimo metu vykdytas vidinis patalpų perskirstymas, kai paaiškėjo, kad daugiau gali būti transporto, o ne administracinės paskirties patalpų. Tad, anot jos, ir po konsultacijų su savivaldybe nuspręsta keisti paskirtį, kad ir priduodant pastatą eksploatacijai būtų išvengta galimų nesklandumų.

Projektuotojų vizualizacija

Pasak M. Čiako, dabar preliminariai skaičiuojama, kad naujo pastato statybos gali atsieiti apie 6 mln. eurų, dar 3,5 milijono gali prireikti aplink esančios apie 1,5 ha ploto teritorijos sutvarkymui. 

Projektuotojų vizualizacija

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki lapkričio 22 d. adresu Bažnyčių g. 6-1, Klaipėdoje, darbo dienomis 10-16 val., tel. (8617) 06767 arba internetinėje svetainėje https://www.klaipeda.lt/pp. 

Pasiūlymus galima teikti iki lapkričio 22 d. raštu UAB Projektų rengimo centras, Žemaitės g. 21, LT- 03118 Vilnius, arba el. p. info@prc.lt

Viešas susirinkimas vyks nuotoliniu būdu lapkričio 22 d. 17 val. 

Žymos: | | | | | | |

Komentarai (10):

Atsakymų į “Naujo perkėlos pastato statybas nutolino biurokratiniai formalumai”: 10

  1. Keleivis parašė:

    Tai ar pakeitus pavadinima pasikeis paskirtis? Juk vistiek pagrindinė paskirtis administracinis pastatas. Kam keltams reikia stoties, jei visi keleiviai pagrinde laukia eileje mašinose.

  2. Anonimas parašė:

    Viešųjų pirkimų pažeidimas – jei pirko vieną objektą, o dabar – kitas. Kaip su projektuotojų kvalifikacija? Panašu, kad stipriai trūksta kompetencijos, kad parengus projektą vėl atsiduriama pradžioje, ar pastarieji padengs statybų pabrangimą dėl jų vėluojančio projekto ? Ar čia nėra pažeisto visuomenės intereso, mokėti daugiau mokesčių mokėtojų pinigų.

  3. Nezabitauskas parašė:

    Jei taip pat priekabiai, kaip šiuo atveju senąjį perkėlos pastatą, įvertintų sovietinių daugiabučių būklę, kažin, kiek jų pripažintų avariniais? Daugelis jų – senesni už perkėlos pastatą, kurio tik dalis buvo naudojama, bet jis nebuvo nei apleistas, nei neprižiūrimas.

  4. Leonidas parašė:

    Nesuprantu kam ta perkela.Senai jau reikejo pastatyti tilta.Pigiau butu.

  5. Vava parašė:

    Sako pastatas avarinės būklės,o tai kodėl iki to daeita, kodėl juo niekas nesirūpino,gal čia specialiai taip daroma?

  6. Rakolis parašė:

    Nelabai suprantu kam reikalingas toks didelis pastatas? negi dabar perkėla užsiims patalpų nuoma?

    ar čia iš tokių variantų kad pinigus reikia „įsisąvinti” arba „kuo didesnį statai – tuo daugiau lieka” :]

  7. Gyventojas parašė:

    Kam reikalingi biurokratai? Atsakymas, kad viska trukdytu, vilkintu, kad belaukiant isaugintu samatas ir neleistu projektams vystytis. Kodel Klaipeda merdeja, nes nebeiveikiamos biurokratines pinkles. Klaipedoje apart prekybcentriu, daugiau jokiu statybu.

    • Memelender parašė:

      Daugiau nieko nestato? Prie autostrados ir LEZe kyla kelios naujos gamyklos. Nesenai prasidėjo naujų daugiabučiu kvartalo statybos prie ligoninių. Kiek statybų vyksta Liepų gatvėje. Gal laikas atverti akis?

    • gyventojas parašė:

      Didzioji dalis statybu vyksta Klaipedos rajone, bet ne Klaipėdoje.

    • ezys parašė:

      Pradzioje nieko nestato, dabar jau stato, bet rajone daugiau… o gal tiesiog galvoti reikia ka rasot?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Nuo penktadienio - brangesnis persikėlimas per marias

Susisiekimo ministerijos valdoma AB „Smiltynės perkėla“ nuo birželio 21-osios keičia jos paslaugų kainas. Keleivio bilieto kaina bei keleivio (su dviračiu, ...
2024-06-20
Skaityti daugiau

Spyglys

Baikit varyt ant „Smiltynės perkėlos”!*

Na, pakėlė ir vėl bilietų kainas už perkėlimą į Smiltynę. Na, ir ką? Reikia čia stūgauti, peikti keltininkus, nes jiems ...
2024-06-15
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostas kviečia į nemokamą ekskursiją (atnaujinta)

Birželio 27-oji Klaipėdos uosto istorijoje itin svarbi data. Lietuvai 1923 m. atgavus Klaipėdą, birželio 27-ąją jai buvo perduotas Klaipėdos uostas. ...
2024-06-13
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This