Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-12-22 |
Uostamiesčio politikai pritarė savivaldybės siekiui įsigyti naujus elektrinius autobusus.
Gruodžio 22-ąją Klaipėdos taryba pritarė sprendimui pirkti 6 elektrinius autobusus, kuriems iš miesto biudžeto reikės 617,65 tūkst. eurų. Likusią dalį – 3,5 milijono eurų bus skirta iš Europos Sąjungos fondų. Šią galimybę praėjusią vasarą Klaipėdai pasiūlė Susisiekimo ministerija.
Pagal projektą naujieji pirkiniai miestą turėtų pasiekti ir pradėtų važinėti 2023 metų liepą, tai vadinamieji „ilgieji“ autobusai, kurie vienu metu gali pervežti iki 150 keleivių. Klausimą svarstant komitetuose informuota, jog jie turėtų kursuoti pagrindiniais maršrutais.
Projekto partneriu įvardijamas Klaipėdos autobusų parkas (KAP) įsipareigojo įrengti autobusų įkrovimo stoteles, kurios kainuos apie penktadalį milijono eurų. Vėliau naujosios transporto priemonės taps šios savivaldybės įmonės nuosavybe.
Diskusijose dėl šių autobusų įsigijimo būtinumo pabrėžta ne tik geresnė kelionių kokybė, ekologiškumas bei žemesnė eksploatacijos kaina, bet ir galima žala aplinkai – tuo kai kurie politikai suabejojo, savo baimes argumentuodami vieša informacija apie pasenusių elektros baterijų utilizavimo sunkumus.
Į tai KAP vadovas Vaidas Ramanauskas atsakė, jog elektrinių autobusų gamintojai baterijoms suteikia 10 metų garantiją ir šiuo laikotarpiu prisiima visą atsakomybę už jas, o iki 2033-iųjų pasenusių baterijų atliekų problemai turėtų būti rasti sprendimai.
Anot jo, bus siekiama įsigyti tokius autobusus, kurie vienu įkrovimu gali įveikti apie 300 kilometrų atstumą, pardavėjas bus pasirinktas konkurso būdu.
Prieš balsuojant už sprendimą kai kuriems politikams kilo papildomų klausimų, jie išnaudojo savo pasisakymo teisę. Pavyzdžiui, Alina Velykienė teigė, jog šį kartą savivaldybė neužtikrino skaidrios konkurencijos, nebuvo atliktas antikorupcinis konkurso vertinimas. Ji savo žodžius argumentavo tuo, jog projekte dalyvauti pasirinkta savivaldybės įmonė, o privatiems vežėjams ši galimybė nepasiūlyta.
„Negalima rinktis sau partnerio vien dėl to, kad jis patogus“, – sakė Tarybos narė.
Sprendimą pristačiusi savivaldybės Projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė sakė, jog KAP pasirinktas dėl to, kad turi patirties, todėl padės išvengti papildomų rizikų, susijusių su šiuo pirkimu.
Judita Simonavičiūtė priminė, kad Strateginės plėtros komitetas nepritarė šiam sprendimui.
„Neaišku, ar bus ekologinė rida, bet tam jau numatyti pinigai. Nereikia pulti vykdyti Vyriausybės primestų projektų. Strateginio požiūrio administracijoje nėra“, – priekaištavo politikė.
Savivaldybės administracijos poziciją gynęs direktorius Gintaras Neniškis teigė, kad tai paskutinė galimybė pasinaudoti tokia didele – 85 proc. – ES parama.
„Turime paskutinę galimybę ir sąlygos labai geros. Taip, konkurencijos klausimas labai svarbus – pagal šią ES priemonę į paramą pretenduoja tik tie miestai, kuriuose konkurencija. Taryba yra patvirtinusi planą, pagal kurį iki 2030 metų centrinėje miesto dalyje važinėtų tik elektriniai autobusai <…> Yra ir strategija, ir priemonės, ir įsipareigojimai“, – apibendrino sprendimą jis.
Taryba sprendimui pritarė, už jį balsavo 21 narys.
Gavus tarybos pritarimą savivaldybė per ateinantį sausį planuoja parengti pirkimo dokumentus, o paraišką pirkimui pateikti iki kitų metų balandžio.
Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja 2 šiame mieste pagaminti visiškai elektriniai „Dancer“ autobusai, KAP atskiru projektu planuoja įsigyti dar 10 tokių transporto priemonių.
Kas iš to, kai pusę privatinikų autobusų supuvę, smirdantys, juose žiema šalta, vasarą karštis.
mokek idiote uz bilieta brangiau ir gausi visa paketa kaip tu nori