Praėjusiais metais eismo saugumo srityje pasiekta didelė pažanga – šalies keliuose žuvusiųjų sumažėjo 17 proc. Tai yra 30 netekčių mažiau nei ankstesniais, 2020-aisiais, ir perpus mažiau nei prieš dešimtmetį.
Statistikos duomenimis, 2021 m. Lietuvos keliuose žuvo 146 eismo dalyviai, kai 2020 m. keliuose žuvusiųjų fiksuota 176, o 2011 m. – net 296. Per praėjusius metus šalyje 1 mln. gyventojų teko 53 žūtys keliuose. Pagal šį rodiklį Lietuva nuosekliai artėja prie Europos Sąjungos vidurkio, kuris 2020 m. buvo 42 žuvusieji 1 mln. gyventojų.
Praėjusiais metais itin pagerėjo pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas. Palyginti su 2020 m., pernai pėsčiųjų žūčių sumažėjo beveik perpus, nuo 52 iki 27 (48 proc.), dviratininkų žūčių – nuo 15 iki 11 (27 proc.). Statistika rodo, kad gerokai saugesni buvo dviratininkai, dėvėję liemenę ar važiavę su įjungtais žibintais: žuvusiųjų su tokiomis apsaugos priemonėmis buvo tik 2.
Pagal šalies regionus didžiausia pažanga pasiekta Marijampolės, Panevėžio ir Klaipėdos apskrityse – čia žuvusiųjų keliuose atitinkamai sumažėjo apie 40, 36 ir 35 proc.
Eismo saugumui gerinti 2020 m. Vyriausybė patvirtino Susisiekimo ministerijos parengtą valstybinę eismo saugumo programą „Vizija 0“, kurios tikslas – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų Lietuvos keliuose. Iki 2030 m. žūčių šalies keliuose skaičių siekiama sumažinti perpus, palyginti su 2019 m.
Daug dėmesio eismo saugumui skiriama ir rengiamoje patvirtinti Lietuvos valstybinės reikšmės kelių plėtros ir priežiūros strategijoje iki 2035 m. Šalyje numatoma plėsti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą – 2022–2035 m. nutiesti apie 600 km naujų takų, dviračių takų ilgį gyvenvietėse padidinant beveik 50 proc. ir rekonstruoti apie 350 km prastos būklės takų.
0 Comments