Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-03-10 |
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) vėl paskelbė atvirą savo administracinio pastato projektavimo konkursą. Konkurso laureatams bus skiriami prizai: už 1 vietą – 25 000, už 2 vietą – 20 000, už 3 vietą – 15 000 eurų.
Projektai bus vertinami pagal tokius kriterijus: bendra architektūrinė koncepcija ir architektūros išraiška, jos kokybė – 30 balų, urbanistinių sprendinių kokybė – 20, projektuojamų pastatų funkcionalumas, racionalus programos išdėstymas – 30, ekologinių ir aplinkosauginių sprendimų potencialas – 15, projektavimo paslaugų kaina – 5 balai.
Vertinimo komisiją sudarys Algis Latakas, Uosto direkcijos generalinis direktorius (vertinimo komisijos pirmininkas); Marijus Mockus, laikinasis Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas; Mindaugas Pakalnis, Vilniaus miesto architekto skyriaus vedėjas; Lukas Rekevičius, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas; Margarita Ramanauskienė, architektė, nekilnojamojo kultūros paveldo specialistė; architektai Povilas Čepaitis ir Edgaras Neniškis; Giedrė Zakarackaitė-Gudaitienė, Uosto direkcijos Plėtros skyriaus projektų vadovė; Eduardas Ringis, Uosto direkcijos uosto kapitono pavaduotojas.
Pernai lapkritį Uosto direkcija pranešė, jog nutraukė naujo jos administracinio pastato ir kruizinių laivų terminalo projektinių pasiūlymų konkurso pirkimo procedūrą – visi trys pateikti pasiūlymai buvo atmesti.
„Rugpjūčio pradžioje paskelbtam tarptautiniam konkursui projektinius pasiūlymus pateikė trys dalyviai. Visi trys pasiūlymai gerokai viršijo šiam pirkimui suplanuotas įmonės lėšas. Atlikus pirminį vertinimą taip pat nustatyta, kad du pasiūlymai neužtikrino konfidencialumo reikalavimų”, – teigta tuomet išplatintame pranešime spaudai.
Administracinis Uosto direkcijos pastatas numatomas centrinėje miesto dalyje, greta vystomos „Memelio“ miesto teritorijos. Čia yra planuojamas ir dar vienas kruizinių laivų terminalas. Statyti naują pastatą buvo nuspręsta įvertinus prastą dabartinio pastato būklę bei atlikus galimo kapitalinio remonto skaičiavimus.
Pirmąjį konkursą buvo sukritikavusi Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos valdyba.
Kartu Uosto direkcija dar numato remontuoti ir savo senąjį, 1980 metais statytą pastatą. Vasarį buvo paskelbtas jo paprastojo remonto aprašo parengimo paslaugos techninių specifikacijų projektas. Planuojama dar šiais metais pertvarkyti antro aukšto patalpas, jas pritaikant Laivų eismo tarnybos poreikiams. Projektavimo paslaugų apimtyje numatyta keisti šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo, vandentiekio bei nuotekų ir kitą infrastruktūrą.
Atsiremuontuokit seną pastatą stovinti šalia uosto tvoros.
Gal eikit naxuj su savo tuo projektu ? Ar aiškiai pasakiau ?
Tebūnie Klaipėdoje žaliasis uostas, iškelti visą krovą iš miesto į, į, į Melnragę 1arba2,gal į Girulius arba Smiltynę, bet geriausiai į Nidą arčiau rusų
Myliu Klaipėdos miestą ir palaikau visas iniciatyvas, kurios gerina miesto įvaizdį. Tikiu, kad sumanymas pastatyti šiuolaikišką, ryškios architektūros UD pastatą tokioje vietoje, labai pagyvintų miestą. Tai pakeltų miesto patrauklumą, parodytų jo potencialą ir šiuolaikiškumą. Mes trečias pagal dydį miestas, jūrinis miestas, o toks kuklus, nedrąsus, nuobodus… Pinigus vistiek kažkur išleistų, jei juos išleis tokio šiuolaikiniam uostamiesčiui būdingo pastato statybai, būtų bent kuo pasigrožėti, darbuotojams patogu dirbti, o aplinkinės teritorijos taip pat pradėtų keistis. Tai būtų teigiamas užkratas pokyčiams. Pakiltū Klaipėdos miesto įvaizdis investuotojų aplinkoje. Aš nuoširdžiai už.
Štai ir pirmas konkretus Žaliojo uosto koncepcijos įgyvendinimo žingsnis. Net Uosto direkcija supranta, kad vietoj taršios krovos viduryje miesto geriau prie Kuršių marių pasistatyti sau naują administracinį pastatą.
Latas drąsus bachuras ir gavęs valdžią, mėgaujasi ja , kaip ir daugelis iš mūsų… Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Va mūsų uostininkai gavę Miesto Tarybos nario mandatus irgi protingesni patapo….
Šį Latako žingsnį vertinčiau teigiamai. Tai daugiau duoklė Miesto gerai architektūrai, nei sau šilta kėdė.
Algiui Latakui Bravo .
O kad uostas krovinių netenka, ne Latakas kaltas….
Kai verslui mokesčius kelt ir KiPIS apmokestint- tai nebeturi pinigų iš kur paimt. O čia- karališki pasitaškymai. Kam tos uosto direkcijos reikės, jei krovinių pusė liks? Uosto direkciją ir sutaupyt galima, užteks Saugios laivybos administracijos.
Gal būtų laikas baigti taškytis pinigais??? Infliacija šoliuoja milžiniškais žingsniais, uosto krova analogišku tempu mažėja.
2020 metais buvo pasiektas uosto krovos rekordas – 47,8 mln. tonų.
Prasidėjus karui Ukrainoje sankcijų skaičius didėja ir krovinių uoste, pasak A. Latako, gali sumažėti iki 19 mln. tonų.
pritariu