Išrinktas Uosto direkcijos administracinio pastato projektuotojas

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcija skelbia, jog savo vizijas, kaip galėtų atrodyti Uosto direkcijos administracinis pastatas ir naujai formuojama krantinė kruiziniams laivams švartuoti, pateikė penki autoriai.

Pranešama, jog po daugiau nei mėnesį trukusio darbų viešinimo, viešojo svarstymo ir visų privalomų viešojo pirkimo procedūrų išrinktas laimėtojas – projektas „Kuršių vartai“. Projekto autorius UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“, architektai – Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis.

Projektuotojų vizulizacija

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato architektūros projekto „Kuršių vartai“ rengėjų teigimu, projektas yra galimybė užtikrinti integralų, daugialypį, polifunkcį traukos centrą, gyvybingą kiaurą parą bei ištisus metus. Įgyvendinus šį projektą, miesto siluetas pasipildytų naujais, darniais spaudais.

„Tai ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai į miestą“, – sakoma projekto aprašyme.

„Kuršių vartai“ atveria marias miestui, per suplanuotą pėsčiųjų srautų ir viešų erdvių tinklą nuo pat Klaipėdos širdies, į viešiems poreikiams pritaikomas krantines su nauju administraciniu pastatu. Idėjos tikslas – sukurti ne tik krantinę ir Uosto direkcijos administracinį pastatą, bet ir erdves, kurios tiktų klaipėdiečiams bei miesto svečiams. Tarp pasiūlymų – laiptai, vedantys prie vandens, kurie galėtų tapti saulės palydėjimo vieta, erdvės poilsiautojams, renginiams.

„Džiaugiamės, kad laimėjo projektas, kuriame dėmesys skirtas ne tik pačiam pastatui, bet ir viešosioms erdvėms, sukuriant maksimalią prieigą prie vandens. Sutvarkytoje Naujojo Sodo gatvės tąsoje atsiras nauja erdvė, išsipildys uostamiesčio gyventojų svajonė – turėti dar vieną prieigą prie Kuršių marių. Bus sukurtos naujos poilsio erdvės visuomenei, kultūrai, miesto renginiams“, – pranešime pažymi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Antra vieta skirta projektui „Uosto parkas“, kurį pateikė UAB „SRP Projektas“, o kūrė architektai Andrė Baldišiūtė, Algimantas Neniškis, Sabina Dagėlienė, Gilma Teodora Gylytė, Emilija Deksnytė, Milda Grabauskaitė, Laura Gaudutytė, Solveiga Buoželytė, trečia vieta – projekto „Uola“ rengėjams UAB „Kelprojektas“ (Petras Džervus, Tautvydas Vileikis, Aidas Barzda, Tomas Umbrasas), o ketvirta vieta paskirta projekto „Lašas“ autoriams AB „Panevėžio statybos trestas“ ir architektams J. Rimeikai, K. Juočerei, R. I. Klimavičienei, G. Sakaliui. Projektas, kurio devizas „Žaliasis blyksnis“, buvo atmestas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimų ir toliau nebuvo vertinamas, nes neatitiko uosto bendrojo plano. Konstatuota, kad neatitikimai negalėtų būti ištaisyti neprarandant pagrindinės idėjos.

Pateiktus projektus vertino komisija, kurią sudarė Uosto direkcijos, miesto ir architektų bendruomenės atstovai: komisijos pirmininkas Uosto direkcijos generalinis direktorius A. Latakas, Vilniaus miesto savivaldybės vyr. architektas Mindaugas Pakalnis, Klaipėdos miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus laikinai atliekantis vedėjo funkcijas Marijus Mockus, architektas, projektų vadovas Povilas Čepaitis, Lietuvos architektų rūmų pirmininkas, architektas Lukas Rekevičius, architektė, kultūros paveldo ekspertė Margarita Ramanauskienė, Lietuvos architektų sąjungos atstovas, architektas, daktaras Edgaras Neniškis, Uosto direkcijos Plėtros skyriaus projektų vadovė, architektė Giedrė Zakarackaitė-Gudaitienė ir uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis. Projektus recenzavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto dekanas, architektas, daktaras Liutauras Nekrošius, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto Architektūros katedros docentas, daktaras Darius Linartas.

Atviro (tarptautinio) projekto konkurso tikslas buvo išrinkti tinkamiausią kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto sprendinį, atitinkantį urbanistinius, architektūros ir kitus funkcinius aspektus bei kitus reikalavimus. Uosto direkcija su konkurso I vietos laimėtoju planuoja sudaryti projektavimo paslaugų pirkimo sutartį.

Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas būtų statomas ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti. Būtent dėl šios priežasties buvo nuspręsta šiuos projektus sujungti ir įgyvendinti kartu, taip sukuriant naujas viešąsias erdves.

Dabartinis pastatas, kuriame įsikūrusi Uosto direkcijos administracija, pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų. Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą, kuriam keliami aukštos architektūrinės ir inžinerinės kokybės, inovatyvumo reikalavimai. Pagal nustatytus energinio efektyvumo reikalavimus naujo administracinio pastato energinio efektyvumo klasė – A++, t. y. energijos beveik nenaudojantis pastatas. Inovatyviais biuro sprendimais būtų užtikrintos puikios darbo aplinkos sąlygos (tiek mikroklimato, tiek estetiniais aspektais) darbuotojams, jame taip pat dirbtų ne tik Uosto direkcijos administracija, tačiau ir Laivų eismo tarnyba (LET).

Konkursui pateiktus darbus galima peržiūrėti čia.

7 Comments

  1. Man tai toks

    projektas negražus. Sausi gargarai ir tiek.Tikrai krantinės nepuošia

    Reply
  2. miestelenas

    „Dabartinis pastatas, kuriame įsikūrusi Uosto direkcijos administracija, pastatytas 1980 m. Atlikus analizę buvo nustatyta, kad jam reikalingas kapitalinis remontas, pareikalausiantis nemažų išlaidų. Buvo priimtas sprendimas statyti naują pastatą..”
    Pona Latakas ir uosto direkcijos svobla matos kad jaucias kaip savam UABe. Gal padekit skaicius kiek tas kapitalinis kainuos ir kiek sitas „GRAZOLIS”. Zinoma bepigu ka lygint kai pinigai is mokesciu moketoju kisenes o ne is savo… Cia vien sklypo verte 10-20mln. O kur dar statybos ir t.t. kurios pagal projekciuka irgi bus 20-30mln, jei zinoma 32kartu branginimo aktu nepasirasys su savivaldybe.. Na tai va ir prasom KLAIPEDIECIAI cia jums kulturos ir miesto simbolis bus! Gales logistikos imoneliu direktoriai kavytes pagert o miestieciams, GAL leis ant krantines pasedet. ACIU JUMS!

    Reply
    • Inga

      Kiek daug liūdesio ir kiek mažai šviesos ir džiaugsmo Jūsų komentare. Visi vagys, visi priešai.

    • Ingai

      Yra ko pykti ir liūdėti, kai valdiška kontora vietoje 3-4 mln. EUR remonto, statys naują statinį už 40 mln. EUR. Skystokas argumentas, kad teritorija bus sutvarkyta, nes šalia bus statomas Memelio miestas, netgi klausimas ar šis statinys neužgoš kvartalo vaizdo iš Smiltynės pusės vaizdo.

    • Ingai

      tai aišku džiaugsmas -unikalus KVJUD užmanymas- išbetonuoti mariose pusiasalį ir paversti autobusų laikymo aikšte. Finansavimas kruiz laivų terminalui, o jis net neprojektuojamas- vietoj jo vargana pašiūrė ant istorinio Žiemos uosto kranto- nuostabi ir miestui bus panorama. Svarbu sau „administracinis”. Ir autobusų laikymo aikštė. KVJUD, pagal savo tradiciją, vėliau viską apsitvers tvoromis motyvuodama labai – pasienio zona. Ar pietiniam rage nematėt? Žegnosis – norėjot konkurso , tai ir padarėm, o statysime taip kaip mums reikia. Beje, taip jau kartą nutiko – prie „naujos perkėlos” nugvelbė miesto žemę ant marių kranto ir pastatė traukinių ir furų privatų terminalą. Labai žadėjo, kad bus Valstybei kruizų. Argi jie vagys? Ar ne šviesa ir džiaugsmas.

  3. Joris

    Kaip čia būtų tikęs Muzikinis. Bet ech…

    Reply
    • Anonimas

      kad jo čia nėra reikia dėkoti Taraškevičiui ir Grubliauskui. Tačiau vienas vis gauna „miesto” jazams uosto paramas, o kitas krantų betonavimus

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Paminėjo Žemės dieną

Tęsiama tradicija pavasario lygiadienį paminėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje suburiant gausias uostamiesčio moksleivių gretas. Šįkart jaunimo gamtosauginis forumas kviečia ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This