P0

Transportas

Viešasis transportas – ypatingo taupymo režimu (3)

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas" vadovas
2022-10-11


Viešojo transporto (VT) keleivių skaičius paskutiniu metu viršija rekordus, tačiau ekonominiai Klaipėdos VT rodikliai nedžiugina.

Nors autobusų rida ir lieka apkarpyta, kelionių daugiau, bet šių metų nuostolis dėl išaugusių išlaidų, dabar vertinant, sieks 2 mln eurų. Kitais
metais nuostolis gresia būti dar didesnis.

Bilietų kainos nesikeitė nuo 2020-ųjų. Deja, to negalima pasakyti apie infliaciją. Ypač pasikeitė kuro kainos.

Orlen Lietuva” duomenys
GET Baltic prekybos informacija

Tokiomis aplinkybėmis svarstomi įvairūs papildomi pajamų didinimo ir išlaidų mažinimo sprendimai.

Infliacija – visos šalies problema

Tik prieš keletą dienų Vilniuje pavyko išvengti viešojo transporto vairuotojų streiko.

Kad miesto gyvenimas dėl streiko nebūtų paralyžuotas, Vilniaus taryba turėjo skirti papildomą 5,586 mln. eurų dotaciją municipaliniam vežėjui. Tai leis ir kompensuoti kuro kainas, ir pakelti vairuotojų atlyginimus.

Pas mus vairuotojai irgi nėra patenkinti dabartiniu atlyginimu. Nors dar nesigirdi kvietimų į streikus, tačiau vežėjai vis dažniau susiduria su vairuotojų trūkumu – kvalifikuoti vairuotojai gali rinktis geresnes sąlygas.

Mūsų įstaiga pagal sutarčių su vežėjais sąlygas reguliariai indeksuoja perkamos ridos įkainius ir tikisi, jog jie ras resursų išspręsti vairuotojų stygiaus problemą.

Ridą kirpsime nežymiai

Išlaidas taupysime optimizuodami autobusų ridą. Rytinio ir vakarinio piko metu mažinti negalime – autobusai yra pilni. Tačiau dar kartą atidžiai įvertinsim, pagal aktualiausius naujus rugsėjo ir spalio pradžios duomenis, vakarinius ir savaitgalių tvarkaraščius atsirinkdami mažiausiai užpildytus maršrutus ir laikus.

Transporto straipsnių vidus kompas

Autobusai vakarais važiuotų rečiau, darbą baigtų anksčiau. Tas pat ir savaitgaliais bei šventinėmis dienomis.

Taip pat nutraukiame maršrutinio taksi M31 pirmąjį rytinį reisą į Palangos oro uostą. Prie šio maršruto, reikalingo visam regionui, kurį aptarnauja oro uostas, išlaikymo gretimos savivaldybės neprisideda, visa finansinė našta tenka Klaipėdos miestui.

Pabėgėliai, matyt, turės pirkti bilietus

Žinia, iki šiol nuo karo Ukrainoje pas mus pabėgę žmonės autobusais važinėja nemokamai. Užuojautos ir solidarumo su jais mums nesumažėjo, tačiau galimybių jau nebeturime tiek, kiek pavasarį. Įstaiga siūlys valdybai priimti sprendimą nuo lapkričio 1 dienos nebetaikyti nemokamo pabėgėlių vežimo tvarkos. Taip mes mažintume veiklos nuostolį.

Tikimės, kad dauguma pabėgėlių per pusmetį jau susirado darbus ir turi pajamų, o likusiems socialinės apsaugos institucijos nemažins dalykiško dėmesio ir globos.

Taupome ir pačios įstaigos išlaidas

Nors išlaidos įstaigos administravimui sąnaudose sudaro tik nežymią dalį, taupome ir šioje srityje. Darbuotojai, kurių darbo pobūdis tai leidžia, slenkančiu grafiku dirba nuotoliniu būdu ir daugiau nei rekomenduojamos dvi dienos.

Taip pat sutrumpinome ir kontaktinio klientų aptarnavimo laiką. Elektros energijos kilovatvalandžių suvartojame mažiau. Patalpose prasidėjus
šildymo sezonui bus palaikoma žemesnė nei įprastai temperatūra.

Jau vasaros pradžioje atsisakėme vieno tarnybinio automobilio, trys buvo pakeisti į hibridinius – tai šiek tiek papildomų elektros kWh, bet daugiau ekologijos ir gerokai mažiau litrų.


    2022-10-11

    3 komentarai “Viešasis transportas – ypatingo taupymo režimu”

    1. AvatarKarolis (IP: 90.131.32.203)

      Žmonės, kurie gyvena toje pačioje teritorijoje nusprendžia bendrai susimesti ant autobuso, kad visiem atskirai nereikėtų važiuoti. Taip pigiau ir gali pinigus išleisti kur nors mieste, o ne išmesti ant asmeninio automobilio degalų. To pasekoje augs kavinės, restoranėliai, žmonės turės daugiau santaupų.

      Ką aš čia ką tik nupasakojau?

      Savivaldybės idėją, viešojo transporto idėją ir tai, kad viešajame transporte nėra nuostolių ir nėra pajamų. Jis visas yra (arba turėtų būti) finansuojamas GPM per savivaldybę. Dalinai dėl jo gyventojai turi daugiau pinigų leisti geresniems dalykams.

    2. AvatarIrena (IP: 84.15.180.46)

      Vienas autobusas per valandą vėjuotą, šaltą rudenio vakarą? Valio! optimizuojam! Ir tuo pačiu perkam automobilį, nes joks savo laiką vertinantis žmogus negalės sau leisti šitaip žemintis. Normaliuose miestuose savivaldybės kompensuoja nuostolius suprasdamos VT svarbą, bet tik ne Klaipėdoje – čia įstaiga vis karpo, optimizuoja arba bilietų kainas kelia.

    3. AvatarT (IP: 84.15.182.162)

      Eiliniai paverkšlenimai, vietoj to kad pakelti kainą į Palangos oro uostą,jie jį nuima. Juokadariai.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt