Sprendžiant svarbius klausimus nemokamo viešojo transporto apologetas atostogauja „toli toli”

Svarbu, Transportas

„Kur mūsų pirmininkas, kad mes jau trečią posėdį jo nematome?”, – trečiadienį vykusio Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu apie konservatoriaus Aido Kaveckio likimą pasiteiravo liberalas Saulius Budinas. 

„Išvykęs toli toli poilsiauja”, – pabandė atsakyti Rimantas Taraškevičius.

„Toli toli”, – nei paneigė, nei patvirtino Vytis Radvila, pavaduojantis komiteto pirmininką.

Aidas Kaveckis. Algirdo Kubaičio nuotr.

Žinia, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionys demokrata, kurių frakcijai vadovauja A. Kaveckis, rinkimų kampanijos metu žadėjo nemokamą viešąjį transportą, tačiau sudarant valdančiąją koaliciją jiems jau teko sutikti su kompromisu, skelbusiu, jog to bus siekiama „laipsniškai įvedant nemokamą važiavimą turintiems „Klaipėdiečio kortelę”.

Tačiau minėtajame posėdyje svarstant Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdytojų prašymą dėl naujo žiedinio viešojo transporto maršruto šiai pramonės ir verslo teritorijai aptarnauti A. Kaveckis nedalyvavo. Politikos užkulisiuose kalbama, kad jis poilsiauja „kažkur Afrikoje”.

Kitas konservatorius, Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys, svarstant šį klausimą pratylėjo.

Į komiteto posėdį LEZ atstovai nebuvo pakviesti. Nebuvo jie pakviesti ir į praėjusią savaitę šį klausimą svarsčiusį Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdį. Paklaustas, kodėl suinteresuoti asmenys, LEZ atstovai, nepakviesti, savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus davė suprasti, kad tai – komiteto pirmininko prerogatyva. Todėl komitetas nutarė sprendimą priimti per kitą posėdį, jame dalyvaujant ir LEZ atstovams. Tačiau jis išklausė savivaldybės administracijos bei viešojo transporto specialistų nuomones šiuo klausimu. 

Andrius Samuilovas, VŠĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas, paklaustas, ar jis nėra prieš naujojo maršruto įvedimą, atsakė: „Tokios prabangos – suskaičiuoti pinigus ir sakyti „ne”, aš neturiu teisės”. Taip duodamas politikams suprasti, kad siūlomas maršrutas yra racionaliai parengtas: jis nedubliuoja kitų viešojo transporto maršrutų, juo pasiekiamas Taikos prospektas, o iš jo – jau ir visas miestas bei priemiesčiai.

LEZ pasiūlytas naujasis viešojo transporto maršrutas

„Atvira Klaipėda” anksčiau rašė, kad naujas žiedinis viešojo transporto maršrutas Klaipėdos laisvajai ekonominei zonai aptarnauti tapo įmanomas, įrengus jos jungtį per geležinkelį Lypkių gatve į Statybininkų prospektą. Savivaldybei per metus tai papildomai kaštuotų apie 35 tūkst. eurų.

LEZ valdanti bendrovė kartu su „Klaipėdos keleivinio transporto” specialistais parengė naujo viešojo transporto maršruto projektą, kurį įgyvendinus, autobusai į čia atvyktų kas 20 minučių. Paleidus tokį maršrutą rastųsi 7 naujos stotelės, kurių šiuo metu esami viešojo transporto maršrutai nepasiekia. Tikinama, kad dėl to mažėtų spūstys ir tarša miesto gatvėse.

2022 metais atlikus LEZ mobilumo studiją paaiškėjo, jog net 77 procentai  dirbančiųjų į LEZ atvyksta nuosavu automobiliu. Piko metu pagrindinėmis LEZ gatvėmis per valandą pravažiuoja 600-800 automobilių.

Tačiau R. Mockus sakė, kad tokiam LEZ valdytojų prašymui nepritariama, nes ir dėl dabartinio važiavimo į šią zoną jau ir taip patiriamas 170 tūkst. eurų nuostolis (šiuo metu į LEZ galima nuvažiuoti dviem maršrutais – 22 ir 22B, kurių vienas veža iš šiaurinės, o kitas iš pietinės miesto dalies). Jam antrino ir Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai, pasitenkinę tik informacijos išklausymu ir nepateikę jokių išvadų ar rekomendacijų. 

Klaipėdos LEZ šiuo metu yra per 40 investuotojo statusą turinčių Lietuvos ir užsienio įmonių, įgyvendinusių ar suplanavusių beveik 800 mln. EUR investicijų ir sukūrusių apie 2300 darbo vietų.

4 Comments

  1. plius minus

    Kai seni ir nauji ir dar naujesni kandidatai į merus ir tarybos narius mums pasakas rašo, pagalvokime ir pabandykime prisiminti, ką dabartiniai mums žadėjo ir ar bent vieną darbelį padarė ?
    Čia rašoma ne apie NEMOKAMĄ, o viešąjį MOKAMĄ transportą, kurio prašo mūsų LEZ .
    Visiškas nesusipratimas ir gėda. Na dabartinis meras užsiėmęs raudonai namus perdažo, bet kur buvęs statybininkas, kur jo pasisakymai miestui svarbiais klausimais ?
    Padorumo , inteligencijos ir proto nenusipirksi, bet vietą partijoje ar politiniame judėjime, prašau….

    Reply
  2. Andrius

    Viešasis transportas iš esmės gali/turi būti nemokamas, jei jau taip stengiamasi eiti žalia kryptimi. Vien panaikinus visus tuos juokingus kontrolierių etatus kiek pinigų per metus susitaupytų. Kitus ES ir valstybės biudžetas tikrai išgalėtų padengti. Noro nėra…

    Reply
  3. simona

    Kaip šie ” veikėjai” nesupranta, kad pirma reikia organizuoti viešąjį transportą taip kad visi miesto kampeliai būtų sistemoje, o tik vėliai, paskaičiavus, kalbėti apie nemokamą viešąjį transportą

    Reply
  4. juokino

    vieni konservtoriai taryboje, dabar matome jau juokina kiti ir kažką žada, o vienas kitą jie ir Vilniuje atleidžia, matyt ir Klaipėdoje nebetelpa vieni su kitais, ot darbas, kai komiteto pirmininkas nesirodo.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Medžių kirtimas: sprendžia vykdomoji institucija - meras

Želdynų komisijos išvada nėra galutinis žodis, nes vykdančioji institucija gali priimti kitokį sprendimą – tai yra reglamentuota įstatymu. O Vietos ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Politikai pritarė „kosminės kainos“ socialinio būsto statybai

„Net šiurpuliukai per kūną nuėjo: ar tai tiesa, kad skaičiuojamoji vienos kv. metro kaina – virš 4 tūkstančių eurų?”- taip ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Spyglys

Klaipėdos mero dviveidystė - kaip ant delno*

Arvydas Vaitkus lyg gaidys ant skiedryno pučiasi, kad neatiduos ministerijai Vaikų ligoninės, nors atidavė dešimt kartų didesnį ir vertingesnį turtą ...
2024-03-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This