Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-12-08 |
AB „Lietuvos geležinkeliai” per trejus metus tikisi parengti priemonių ir poreikio mažinti geležinkelių transporto poveikį urbanizuotoms teritorijoms Klaipėdos miesto centrinėje dalyje vertinimo galimybių studiją.
Parengus tokią studiją paaiškės ir Klaipėdos miesto centrinės stoties iškėlimo galimybės, ir Girulių miško išsaugojimo peripetijos. Nurodyta, kad ši galimybių studija turi būti parengta per 36 mėnesius.
Užsakomos galimybių studijos tikslas – „išanalizuoti priemones ir poreikį mažinti geležinkelių transporto poveikį urbanizuotoms teritorijoms Klaipėdos miesto centrinėje dalyje, įvertinant ir krovininių traukinių aptarnavimo infrastruktūros iš Klaipėdos miesto centrinės stoties iškėlimo galimybes į kitas teritorijas, įskaitant ir 2020 m. liepos 1 d. LRV nutarime Nr. 721 minimas teritorijas, o esamą Klaipėdos miesto centrinę stotį paliekant tik keleivių aptarnavimui, užtikrinant Girulių miško išsaugojimą, vienodą prioritetą teikiant gamtinių rekreacinių išteklių apsaugai, ekonominei naudai ir uosto konkurencingumui užtikrinti”.
Galimybių studiją sudarys du etapai: esamos būklės analizė ir alternatyvų nustatymas. Studijos rengėjas savo nuožiūra parengs ne mažiau nei 6 alternatyvas. Tikimasi, kad bus pasiūlytos ir priemonės, kaip kuo didesnį krovinių kiekį perkelti nuo sunkiojo autotransporto ant geležinkelių bėgių, tokių būdu mažinant transporto spūstis, taršą ir triukšmą Klaipėdos mieste.
Studija turi aprėpti galimybę ateityje Klaipėdos geležinkelio mazge turėti 1435 mm pločio geležinkelio vėžę keleivinių ir prekinių traukinių eismui.
Klaipėdos geležinkelio mazgas yra sudėtinė europinio IX B koridoriaus dalis. Jį sudaro Klaipėdos, Rimkų ir „Draugystės“ geležinkelio stotys, tarpstočiai, jungiamieji keliai ir kelynai.
ATNAUJINTA. „Atliekant studiją, bus vertinamos ir galimybės Klaipėdos centrinę stotį palikti tik keleiviniams traukiniams, o prekinių traukinių aptarnavimo infrastruktūrą iškelti į kitas teritorijas“, – ketvirtadienį išplatintame pranešime spaudai cituojamas Karolis Sankovski, įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius.
Iš Klaipėdos centrinės geležinkelio stoties, siekiant geresnės gyvenimo kokybės, iškelti prekinių traukinių aptarnavimo infrastruktūrą siūloma ir Vyriausybės praėjusių metų rugsėjį patvirtintame Lietuvos teritorijos bendrajame plane. Klaipėdos miesto bendrajame plane, kuris patvirtintas 2021 metų rugsėjį, numatyta galima Klaipėdos geležinkelio stoties prekinės dalies konversija į paslaugų ir ekstensyviai išnaudojamų želdynų funkcines zonas.
Teigiama, kad galimybių studiją tikimasi užbaigti 2024 metais.
Iškirsti Girdžių mišką ir išorinį uosta Giruliosę nu bent pradėti vaidinti kad stato. Realiai manau tai milžiniška mūsų pinigu plovykla. Galimybė vogti ir plauti ….
Girulius kirsti balsavo skvernelio vyriausybe