Nuo rugsėjo 1-osios 1, 3, 5, 7, 9 ir III gimnazijos klasių mokiniai mokysis pagal atnaujintas ugdymo programas. Kitose klasėse dar bus tęsiamos ir užbaigiamos dabartinės programos. 2024–2025 m. m., jau visos klasės dirbs pagal atnaujintas programas. Pasirengimas diegti atnaujintas programas vyksta antrus metus.
Klaipėdos S. Dacho progimnazija ruoštis dirbti pagal atnaujintas ugdymo programas pradėjo dar 2021 m. pabaigoje. Tuomet uostamiesčio progimnazija dalyvavo mokyklų pasirengimo diegti atnaujintas bendrąsias programas veiklos tyrime. Vėliau iš mokyklos mokytojų ir administracijos buvo suburta Ugdymo turinio atnaujinimo darbo grupė, kuri parengė darbų planą ir nuosekliai ruošė kolegas dirti pagal atnaujintas programas.
„Iš pradžių nebuvo paprasta susigaudyti, nuo ko čia pradėti – dokumentų daug, jie atrodė sudėtingi. Bet mums labai pagelbėjo dalyvavimas mokyklų tyrime, įvairūs Nacionalinės švietimo agentūros mokymai vadovams, mokytojams dalykininkams. Tad pasirengę planą pagal gautas gaires mes labai mažais žingsneliais ir judėjome į priekį“, – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pranešime spaudai cituojama Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos direktorės pavaduotoja ugdymui Daiva Šulcienė.
Pasak jos, darbo grupėje dirbantys mokytojai pirmiausia išsianalizavo visas kompetencijas ir tai padėjo suprasti, kuo grindžiamos atnaujintos programos, kokius uždavinius reikės keltis pamokose, kaip formuluoti temas, kokias kompetencijas tam tikrose temose galima atskleisti ir t.t. Mokyklos darbo grupės nariai bendromis jėgomis dėliojo pamokų planus, apibrėžė sėkmės kriterijus, išsiskaičiavo, kiek pamokų per savaitę sudaro tie 30 proc. mokytojo nuožiūra parenkamo turinio ir kaip produktyviausia būtų jį išnaudoti – projektinėms veikloms, integruotoms pamokoms, įtvirtinimui ir pan.
„Tokie konkretūs darbai mūsų mokytojams suteikė aiškumo, sakyčiau, nuramino juos. Ir žinoma, mes nuosekliai, reguliariai visais šitais darbo grupės „atradimais“ dalijomės su kitais mokyklos mokytojais“, – pasakoja direktorės pavaduotoja.
Dabar mokykla jau pasitvirtino ir ilgalaikio planavimo formas, tad visi mokytojai, naujais mokslo metais dirbsiantys pagal atnaujintas programas, jau gali planuoti savo ugdymo turinį.
Mokykla apie artėjančias permainas informavo ir tėvus bei mokinius: parengė informacinį lankstinuką, o mokytojų ir mokinių iniciatyva buvo sukurtas ir animuotas filmukas apie tai, kas ir kodėl keisis, atsinaujins ugdymo programose, kaip tai pakeis ar nepakeis mokymosi procesą.
„Mes ėjome lėtai, žingsnis po žingsnio į priekį, todėl dabar nebejaučiame didelio nerimo dėl rudens. Suprantama, visko dar neišmokome, viskam dar nepasiruošėme, reikės ir taisytis, konsultuotis su kitais, bet mes jau turime, pavadinkime, lentynas, kurias praktika ir turiniu pildysime dirbdami“, – sako D. Šulcienė.
Klausiama, ką patartų dirbti su atnaujintomis ugdymo programomis besirengiantiems kolegoms ir kolegėms, ji sako, pasiruošimo neatidėlioti ir pradėti nuo pagrindų – pirmiausia išsiaiškinti, kas svarbiausio keičiasi, suprasti, kaip kompetencijos veikia, o tada nuosekliai ruoštis – mokytis pačiam, naudotis visais siūlomais įrankiais, klausti patarimų kitų mokytojų, dalintis savais atradimais.
„Dabar mokant mokinius svarbiausia yra nebe tikslas, į kurį einama, o kelias, kuriuo į tikslą nueisime. Senosios kartos mokytojams, o ir aš tai kartai priklausau, tikrai sudėtinga atsiplėšti nuo to rezultato siekimo. Dabar turime ne tiesiog pateikti žinias vaikams, o mokyti vaikus, kaip tas žinias pasiimti, ką su jomis veikti, kaip panaudoti“, – sako Klaipėdos S. Dacho progimnazijos direktorės pavaduotoja ugdymui ir patikina, kad savo patirtimi mokykla mielai pasidalins su kitomis.
Parašykite komentarą