Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-08-30 |
Klaipėdos dramos teatre antradienio vakarą įvyko 88-ojo sezono pradžiai skirtas renginys, į kurį gausiai susirinkę žiūrovai turėjo galimybę dalyvauti atviroje spaudos konferencijoje, skirtoje naujausio šio teatro spektaklio, Adomo Juškos režisuojamos „Vakarų krantinės“, pristatymui. Po jos renginio dalyviai jungėsi į aktorių vedamą protmūšio seansą – jo metu kūrybiškai pristatytos sezono naujienos ir pasitikrintos teatrinės žinios.
Jau rugsėjo 8 ir 9 dienomis vyksianti „Vakarų krantinės“ premjera itin laukiama – bilietai į spektaklį pagal Bernardo-Marie Kolteso pjesę beveik iššluoti. Tai – pirmas kartas, kai vienu talentingiausių jaunosios kartos režisierių laikomas Adomas Juška kuria ne Vilniuje ir ne Valstybiniame jaunimo teatre.
Sceną vandeniu užliejanti „Vakarų krantinė“ pradėta repetuoti dar vasaros pradžioje. Kaip sakė spektaklio režisierius A. Juška, jį pirmiausia patraukė pjesės tekstų turtingumas. B. M. Koltesas yra sakęs, jog „Vakarų krantinė“ prasidėjo nuo vietos ir idėjos, ne nuo personažų.
„Jie atsirado kaip būtinybė. Pjesėje yra aštuoni personažai – jie man įdomūs ir savotiški, kažkuo atstovauja visuomenės pjūvį, bet tuo pačiu metu yra individualūs, turi paradoksų, labai žmogiškas savybes“, – kalbėjo režisierius.
Pjesės autorius įkvėpusią erdvę rado Niujorke, apleistuose angaruose. Klaipėdos dramos teatre kuriamame spektaklyje taip pat atkuriama apleista industrinė uosto teritorija. Pasak spektaklio scenografės Laurynos Liepaitės, nuo pat pradžių buvo aišku, kad vanduo bus labai svarbus. „Vakarų krantinės“ pasaulyje personažai braido po tikrą vandenį – teatro scenoje įkurdintas nemažas vandens rezervuaras.
„Vanduo yra gyvybės simbolis, bet mūsų sprendime jis ne toks. Atrodė, kad erdvė turi būti svetima joje esančiam žmogui. Tai akimirka „po“, kai Nojaus laivas išplaukia, o visa tai, kas lieka, tiesiog laukia pabaigos. Vanduo egzistuoja, jis po kojomis, bet negeriamas, pražūtingas“, – kalbėjo L. Liepaitė.
Naujojo Klaipėdos dramos teatro sezono repertuare – kolekcija naujausių ir jau klasika tapusių spektaklių. Kai kurie, rodos, gerai pažįstami, seni draugai, kiti – dar neprisijaukinti, nubangavę įvairiomis reakcijomis, bet visi – labai skirtingi ir verti būti pamatyti po kelis kartus, kad atsiskleistų vis naujomis reikšminėmis briaunomis. Kvietimą įsižiūrėti bei įsigilinti atliepia ir naujojo sezono šūkis „Teatras yra begalybė“.
Anot Klaipėdos dramos teatro meno vadovo Gintaro Grajausko, 88-asis sezonas atliepia poreikį susikoncentruoti, repertuare – visas aukso fondas.
Teigiama, jog nors 88-ąjį sezoną teatre numatoma viena premjera, tai apgaulinga ramybė – po naujų metų pakaitomis vyks intensyvios dviejų spektaklių repeticijos.
„Šis sezonas – labai gražus, po A. Juškos darbo teatre imsis Naubertas Jasinskas, jis kurs savitą, modernų spektaklį ir kurs jį taip, kaip norės, turėdamas pilną mūsų palaikymą. O šalia dviejų talentingų lietuvių režisierių grįš ir pasaulinio garso režisierius Dmitrijus Krymovas, jis kurs spektaklį pagal paskutinį Haruki Murakami romaną“, – pasakojo Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys.
N. Jasinsko ir D. Krymovo spektaklių repeticijos vyks visą 88-ojo sezono antrąją dalį, o jų premjeros kvies žiūrovus ateinantį rudenį.
Praėjusį sezoną Klaipėdos dramos teatre kurtas D. Krymovo spektaklis „Fragmentas“ ne tik sulaukė didelio kritikų ir žiūrovų palaikymo, jis pakviestas dalyvauti tarptautiniame teatro festivalyje „Festival Divadlo“ Pilzene, Čekijoje. Spektaklį šiam festivaliui rekomendavo Čekijos nacionalinio teatro vadovas, specialiai atvykęs jo pažiūrėti į Klaipėdą. Į užsienio gastroles spektaklis išvyks jau rugsėjo 17 d.
Ne toks intensyvus premjerų maratonas 88-ajame sezone, pasak G. Grajausko, leis susikoncentruoti, „žinant, kad taip pat rengiame tarptautinį teatro festivalį, vykstame į gastroles, paskutiniu metu buvome akivaizdžiai stipriai apsikrovę premjeromis, mums atrodė, kad tiesiog negalime nieko atsisakyti. Bandome šiek tiek sulėtinti tempą, juolab kad spektaklių savo repertuare tiek, kad sunku visus išrodyti. Tikimės, kad ramesnis tempas leis anksčiau imtis festivalio rengimo darbų“.
Numatoma, kad dalis tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ naujienų šiemet bus paskelbta dar iki naujų metų, o su pagrindiniais jo tarptautinės programos dalies flagmanais, pasak T. Juočio, buvo sutarta dar vasarą.
Įsibėgėjant rudeniui teatre beveik per dviejų mėnesių laikotarpį išsidėlios visa eilė renginių įvairiomis perspektyvomis liečiančių jautrias socialines temas. Prieš kelis metus teatre startavusi socialinė savaitė netruko peraugti savo rėmus, tapo mėnesiu, o šiemet nebetelpa ir į mėnesio ribas. Anot šio laikotarpio renginių srautą koordinuojančios kultūros projektų koordinatorės Linos Lencevičiūtės, šiemet koncentruojamasi į kiek kitokią socialinės tematikos renginių orientaciją,„siekiama susitelkti į patyrimus, o ne į diskusijas.
Socialinė savaitė padėjo pamatus jau tradicija tapusiems skaitymams – teatro aktoriai reguliariai išvyksta į įvairias socialines paslaugas teikiančias įstaigas, jų lankytojams atveždami ne tik galimybę vietoje klausytis gyvai skaitomų pjesių, bet ir dalintis savo įspūdžiais ir idėjomis su viešinčiais aktoriais.
„Mums svarbu nuvykti pas tuos žmones, kuriems sudėtingiau patekti į teatrą ar kurie išvis neturi galimybės jame apsilankyti. Norime teatrą atvežti jiems. Tai reikšminga veikla, praskaidriname kasdienybę ir suteikiame vilties. Atrandame žiūrovą netikėčiausiose vietose, sutinkame žmonių, kurie niekada net nėra buvę teatre. Vėliau kalbėdami su tais žmonėmis išgirstame, kad susitikimai su aktoriais jiems buvo labai prasmingi“, – pasakojo L. Lencevičiūtė.
88-ojo sezono laikotarpiu išvykstamieji skaitymai taip pat liks svarbia teatro gyvenimo dalimi.
Prieš porą metų prasidėjusi vaikų teatro studijos veikla šiame sezone stiebiasi laipteliu aukščiau – ji įtraukta į Neformaliojo švietimo programų registrą. Tai reiškia, kad studijai suteikiami mokinių krepšeliai, kurių dėka galima kompensuoti dalį užsiėmimų mokesčio.
Teatro studija jau nuo praėjusio sezono pagausėjo lankytojų skaičiumi – šį rudenį ji taip pat pasitinka net su dviem jaunųjų teatro entuziastų grupėmis. Vaikai ne tik mokosi aktorystės pagrindų, laisvina vaizduotę, lavina komunikacinius įgūdžius, esant poreikiui, jie gali dalyvauti ir teatro spektaklių kūrime. Kol kas teatro studijos nariai pasirodė dviejuose spektakliuose, vieną iš jų – Elmaro Senkovo režisuotus „Varovus“, galima rasti ir 88-ojo sezono repertuare.
Šį sezoną teatre veiklą tęs ir jau stiprias šaknis įleidusi kūrybiškumo lavinimo studija nuo karo pasitraukusių ukrainiečių vaikams. Teatro bendruomenės pastangomis sukurta erdvė jau antrus metus gyvuoja uostamiesčio verslininkų dėka. Ją lanko apie 30 vaikų iš įvairių Ukrainos regionų, o su jais dirba pedagogės iš Ukrainos.
INFORMACIJA
Bilietams į teatro repertuarinius spektaklius (išskyrus premjeras), juos perkant iki rugsėjo 17 d., taikoma 40 proc. nuolaida. Bilietus į Klaipėdos dramos teatro renginius galima įsigyti naujoje kasoje pačiame teatre arba teatro interneto puslapyje, per naują paties teatro administruojamą bilietų sistemą.
Pritariu autoriuo(ei)N ebetraukia ,Studijų metais Vilniuje ,o apsigyvenus Klaipėdoje teatras buvo dvasinis penas,išhyvenom kartu su teatru jo remonto laikotarpį,,kad ir ne namuose, teatras iki pastarųjų metų buvo šventė su kiekvienu spektakliu,o dabar ieškai tarsi adatos šieno kupetoje gero visom prasmėm spektaklio,eini į premjeras su viltim,bet išeini nusivylęs..Dėl žiūrovų irhi yra tiesos,gerai ,kad dar neteko matyti žiūrovo su šortais ar pliažine suknele..Beliaka tikėti teatro ateitim nes viltis miršta paskitinė..
Labai laukiu naujojo sezono, Klaipėdos dramos teatras pastaraisiais metais nustebina puikiomis premjeromis, naujais vardais ir veidais. Pirmam komentarui galiu atsakyti, kad gal ne kiekvienas žiūrovas spėja gyventi kartu su teatru. Teatras neturi konservuotis, turi būti gyvas, kintantis, reaguojantis, įvairus. Ne visi spektakliai man patinka, bet jų metu matau, kad jie turi savo žiūrovą. Tai ir puiku, juk esame skirtingi. Myliu, gerbiu, labai laukiu Vakarų krantinės!?
Visada laukdavome sezono atidarymo, o dabar nebe. Statomi spektakliai visai nebetraukia. Dramos teatras buvo kultūros židinys, o dabar einama į jį kaip į gatvę, žiūrovai nemadagūs, pastatytuose veikaluose- seksas, keiksmažodžiai, nešvankybės. Trūksta klasikos veikalų, įdomesnių pastatymų inteligentiškam žiūrovui.