Naujieji elektrobusai – prie starto linijos

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Į uostamiesčio gatves ruošiamasi išleisti visus trylika savivaldybės valdomos UAB „Klaipėdos paslaugos“ (buvęs Klaipėdos autobusų parkas) įsigytų Kinijos bendrovės „Electric Vehicle Co Ltd“ pagamintų ilgų elektrobusų. Antradienio popietę surengtas oficialus jų pristatymas.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad pirmasis iš pirkinių bandymui į trasą 8-uoju maršrutu buvo paleistas dar lapkričio 29-ąją. Likusieji jo „broliai“ keleivius irgi veš tuo pačiu bei 8E ir 10 maršrutais.

„Klaipėdos paslaugos“ ir UAB „Busnex“  8,988 mln. eurų vertės sutartį dėl 12 naujų elektrinės traukos autobusų YES EU18 TEG6190BEV pirkimo pasirašė pernai gruodį. Kartu viešųjų pirkimų portale buvo paskelbta, kad tą pačią dieną buvo pasirašytas ir papildomas susitarimas dėl vieno autobuso įsigijimo.

„Pirkimo metu sutaupytų lėšų suma leidžia įsigyti vieną naują elektrinės traukos YES EU18, TEG6190BEV autobusą tiekėjo pasiūlyme nurodytu įkainiu 619 012,00 Eur be PVM”, – rašoma šiame susitarime.

Tiekėjas šias elektrines transporto priemones į Klaipėdą savo jėgomis ir sąskaita turėjo pristatyti ir perduoti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo sutarties įsigaliojimo dienos.

Šių autobusų dalims, mazgams ir agregatams bus taikoma 24 mėnesių garantija be ridos apribojimo. Akumuliatorių (baterijų) garantija – ne trumpesnė nei 120 mėnesiai, taip pat be ridos apribojimo. Teigiama, kad tai pirmieji šalyje elektra varomi prailginti miesto tipo autobusai, talpinantys per 120 keleivių. Tokiais jau ne vienerius metus jais vežami keleiviai Belgijoje, Norvegijoje, Italijoje ir kitose ES šalyse.

Pagal gamintojo pateikiamą informaciją „YES EU18“ vienu įkrovimu nuvažiuoja ne mažiau nei 411 kilometrų, o akumuliatoriai 100 proc. įkraunami per maždaug 3,5 val. Vidutinės elektros energijos sąnaudos 100 kilometrų – 135,7 kW/h.

Autobusuose yra salono šildymo-kondicionavimo-vėdinimo sistemos atskiroms zonoms – keleiviams ir vairuotojui, USB pakrovimo jungtys, naujieji autobusai išorėje ir viduje turi paslaugų mygtukus su specialiu žymėjimu, pritaikytus turintiems klausos bei regos negalią. Juose taip pat sumontuotos rampos įvažiavimui su neįgaliojo ar vaiko vežimėliu, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną, arba iškelti autobusą aukštyn, taip padidinat pravažumą ar įveikiant kliūtį. „YES EU18“ turi tris ratų ašis, iš kurių dvi yra varančios, tad sniego pusnis ar slidžią dangą jie įveikia daug lengviau nei to paties dydžio, tačiau tik viena ašimi varomos transporto priemonės.

„Klaipėdos paslaugos“ specialiai elektrinių autobusų įkrovos infrastruktūros sukūrimui papildomai investavo apie 1,5 mln. eurų savo lėšų. Bendrovės teritorijoje įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu gali būti pakraunami 26 autobusai. Dar 5 įkrovos stotelės pastatytos Klaipėdos autobusų stotyje.

„Klaipėdos paslaugos“ pernai vasarą pasirašė sutartį su UAB „Vėjo projektai“ dėl 10 elektra varomų autobusų veiklos nuomos dešimties metų laikotarpiui. Šios sutarties vertė – 10 mln. eurų, pagal ją taikomas 1,6698 Eur/km nuomos įkainis, kuris kas metus gali būti peržiūrimas dėl elektros kainų ar PVM tarifo pokyčių. Šie elektrobusai irgi turėjo būti pristatyti per 12 mėnesių, tačiau tai nebuvo padaryta ir nuo liepos 1-osios gamintojas turi mokėti po 1000 eurų per dieną siekiančią baudą. Pasak „Klaipėdos paslaugų“ vadovo Vaido Ramanausko, dabar „Vėjo projektų“ elektrobusus tikimasi gauti balandį.

Įmonė kitąmet turėtų sulaukti ir dar kitų elektrobusų. Po pralaimėtų teismų dėl viešojo pirkimo „Klaipėdos paslaugos“ ir „Transmitto“ bei Čekijos „Iveco“ konsorciumas spalio 31 dieną pasirašė dar vieną sutartį dėl elektrobusų pirkimo. Pergalę teismuose pasiekęs „Transmitto“ parduos 11 elektrinių autobusų. Tam reikės daugiau nei 2,25 milijono eurų investicijų iš Klaipėdos biudžeto, nes 45 proc. autobusų įsigijimo kainos finansuos savivaldybė, likusią dalį – Europos Sąjunga. Šie nauji autobusai uostamiestį turėtų pasiekti kitų metų pavasarį.

„Klaipėdos paslaugos“ iki šiol naudojosi tik dviem elektrobusais „Dancer”, pagamintais „Vėjo projektų“.

Savivaldybė, kaip įmonės akcininkas, yra suformulavusi tikslą, kad bendrovės iki 2025 m. turimus 34 dyzeliniu kuru varomus autobusus pakeistų elektra varomais ir visiškai netaršiais autobusais.

Pasak V. Ramanausko, dyzelinius autobusus, vietoje kurių kursuos naujieji elektrobusai, bus bandoma parduoti į užsienio antrinę rinką, o jei to nepavyks padaryti, jie iškeliaus į metalo laužą.

23 Comments

  1. Skaitom tekstą , galvojam , o po to aikčiojame

    Klaipėdos paslaugos“ ir UAB „Busnex“ 8,988 mln. eurų vertės sutartį dėl 12 naujų elektrinės traukos autobusų YES EU18 TEG6190BEV PIRKIMO PASIRAŠĖ PERNAI GRUODĮ . Kartu viešųjų pirkimų portale buvo paskelbta, kad tą pačią dieną buvo pasirašytas ir papildomas susitarimas dėl vieno autobuso įsigijimo. ______P.S. Kas pernai gruodį buvo Klaipėdos tarybos daugumoje ? LIBERALIEJI + KONSERVATORIAI . Mero Grubliausko pavaduotojai konservatorius Dobranskis ir Barbšys ? Naujai išrinkti su meru Vaitkumi prisiekė tik šių metų 2023 balandį .

    Reply
  2. Kinas

    Kinai mus sankcionuoja, o mes pelną jiems nešam.

    Reply
  3. Ogo

    Pazystamas gyvena Norvegijoje ir pasakojo apie tuos kinietiskus elektrinius autobusus. Pasirodo kekvienas kuris nori vaziuoti sitais autobusais, privalo deveti nedegaus audinio striuke ir su savimi nesiotis gesintuva, kitaip i autobusa neileidzia. Saugumas pirmoj eilej.

    Reply
    • Tiesa

      Turiu ir aš pažįstamų Norvegijoje ir tokias nesąmones pirmą kartą girdžiu. Tai arba įrodai savo tiesą arba esi melagis.

    • d

      O tavo pažįstamas kartais nėra įsivaizduojamas?

  4. Leonas

    O kaip su įkrovimu? Rado išeitį? Elektriniai autobusai yra gerai, bet jiems reikalinga elektra, kurios autobusų parkas negali gauti pakankamai.

    Reply
  5. Gintas

    Idomu, kas ten su dancer pasidare, kad negali nauju autobusu pagaminti, o jau nekalbu apie esamu tobulinima? Kur dar uzimas salone, nuo el variklio.

    Reply
    • Daug matantis

      Bankrotas ant nosies. Pamatytum , kaip bando po 15 minučių prisijungt prie pantografo , nes pastarasis nekomunikuoja su busu.
      Čia atsakymas, kodėl nuolatos vėluoja pirmas maršrutas. Du trys metai ir tie patys du bus nurašyti ir parduoti kokiam aukcione, nes vėjo projektai bus bankrutavę ir niekas neberemontuos. Galite asmeniniame garaže-muziejuje vietą jau rezervuoti.
      Technologija būtų gera, jei ją prižiūrėtų likvidi įmonė.
      Klausimų kyla kodėl perkami kiniečiai bei iveco? Man tai ne.

  6. to Aa

    Viena laime kad nesinaudojate viesojo transporto autobusais. Tokie keleiviai ir sugadina nuotaika vairuotojui visai dienai su savo kvailomis pretenzijomis. Apasaugok Viešpatie, nuo tokiu keleiviu.

    Reply
  7. Aa

    O vairuotojai liko tie patys seni sovietinio tipo be kultūros ir nežinantys kas tai yra servisas. Vengiu važinėti autobusais, nes gali susigadinti sau nuotaiką. O tie kurie reklamuoja tuos autobusus kaip Vaitkus. Tokie papraščiausiai jais nesinaudoja.

    Reply
    • Leonas

      Čia gal ne apie autobusų parko vairuotojus? Yra dar kooperatyvas kur lygis tikrai kitas.

  8. Memelender

    Nauji elektrobusai yra gerai. Tačiau visiškai nekalbam apie VT maršrutų plėtrą į LEZą ir priemiesčius. Kokią naudą klaipėdiečiai gauna iš naujų autobusų, jei su jais negali nuvažiuoti į darbus LEZe?

    Reply
  9. Kaip visada

    amžinieji niurgzliai irgi turi savo trigrašį įkišti

    Reply
  10. Oho

    Iš surinktu pinigu už bilietus perka naujus troleibusus orui vežioti.

    Reply
    • Oho

      Kada važiavai viešu transportu ? PILNI tavo žiniai . Kaip nusibodo amžinai aimanuojantys ir norintys kenkti klaipėdiečiams ….

    • Anonimas

      Pilni nebent ryte ir vakare kai važiuoja ir gryžta iš darbų žmonės? Realybe tokia.kad didene dalis buna pustusciai..

    • To oho

      Ka čia meluoji.Pažiurek dienos metu ,ir veliau vakarais orą vežioja,kad tik ko daugiau km.prisukti…!!

  11. Arūnas

    Su kinais pykstamės,o jų autobusais vistiek važiuosime…

    Reply
    • Arūnui

      Bet tu su žmona ar vyru, nežinau tavo orientacijos, irgi pykstiesi, bet vistiek gyveni. Ar ne?

  12. T

    O privačių vežėjų autobusus kas pakeis?

    Reply
    • O tai klausimas

      Kas, kas, o gi patys privatūs vežėjai.

    • Klaipėdietė

      Už viešuosius pinigus savivaldybė nupirko autobusus tik autobusų parkui. Privatininkai turi pirkti už savus. Taigi nenupirkę, bus išvaryti iš rinkos . Kadangi konkurencijos nebelikss, bilietėlių kainos dar didės.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

Miestas

Šluoti gatves vietomis trukdo gyventojų nuolat laikomi automobiliai

Kasdien ankstyvą rytą, nuo 3-4 valandos, į pagrindines uostamiesčio gatves išvažiuoja UAB „Klaipėdos paslaugos“ vakuuminės šlavimo mašinos, iš kelkraščių surenkančios ...
2024-04-06
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This