Uostininkai galvoja jau pasiekę dugną

Svarbu, Uostas ir jūra

Likus keletui dienų iki 2023-iųjų pabaigos Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija (LJKKA) prognozuoja, jog šiemet Klaipėdos uoste bus perkrauta apie 33,1 mln. tonų krovinių – 8 proc. mažiau nei pernai.

„Krova mažėjo, bet tai buvo nuosaikus kritimas, mažesnis nei tikėtasi. Tikimės, kad jau pasiekėme dugną, nuo kurio turėtume atsispirti ir kitąmet jau augsime, jei kokių nors netikėtumų neatneš geopolitiniai ar kiti veiksniai“, – spaudos konferencijos metu ketvirtadienį sakė LJKKA prezidentas Vaidotas Šileika.

Pasak jo, skystų krovinių apyvarta šiemet kris apie 6 proc. dėl naftos, skystų trąšų sumažėjimo. Uostas visiškai nebekrauna melasos. Tuo metu birių krovinių krova atsigauna po truputį, nes gerus rezultatus duoda žemės ūkio produkcija, ypač grūdai, tarp kurių dar yra ir pernykštis derlius.

Nors Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija trečiadienį skelbė, kad jau pakartotas pernai pasiektas konteinerių krovos rekordas skaičiuojant TEU (standartizuotų konteinerių) – ir vėl perkopta milijono TEU riba, tačiau bendrai generalinių krovinių krova uoste traukėsi, o augo tik tuščių konteinerių krova, kurie, anot V. Šileikos, tonažo prasme neduoda efekto. Skaičiuojant tonomis, krovinių konteineriuose sumažėjo 13 proc. arba 1,3-14,4 mln. tonų. Pasak asociacijos prezidento, tai signalizuoja, kad mažėja Lietuvos ekonomikos eksportas.

Baltijos šalių uostų kontekste, anot asociacijos, Klaipėda atrodo geriausiai. Pernai dar augusioje Rygoje šiemet krova jau krenta penktadaliu. Ventspilis, taip pat pernai demonstravęs augimą, šiemet smunka 26 proc., Talinas – 28 proc.

„Klaipėda išlieka krovos apimčių lyderiu tarp Baltijos šalių. Vienas iš Klaipėdos konteinerių terminalų jų krauna daugiau nei visas Rygos uostas“, – sakė V. Šileika.

Pasak jo, geresnius Klaipėdos rezultatus lemia tai, kad Latvijos ir Estijos uostai nuo seno buvo orientuoti į Rusijos produktų krovą, Lietuvos ekonomika yra žymiai didesnė, žmonių skaičius irgi daro įtaką, taip pat labai svarbu yra Klaipėdos uosto technologijos, diversifikacija.

Žvelgiant į kitus metus tikimasi, kad jau atsigaus „Lifosa“, tačiau nerimą kelia didinami geležinkelių tarifai.

Pasak V. Šileikos, dėl krizės Raudonojoje jūroje vėl prasidėjo konteinerių brangimas, tad tai irgi gali turėti įtakos.

Anot LJKKA vadovo, nė viena iš jai priklausančių įmonių šiemet nesiėmė atleidinėti darbuotojų, dauguma net didino jų skaičių. Tokia pati tendencija esą fiksuota ir su atlyginimais.

3 Comments

  1. se

    Bet tai nesutrukdys Uosto direkcijai statytis rūmus ant marių kranto, kurių kaina prieš po porą metų planuota berods 43 mln. Eur, kas šiandienai turbūt jau kainuos 50-60 mln. Eur.

    Reply
    • Tai dziaukis

      O tai geriau, kad Vilniuje statytu?????

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Iš uosto akvatorijos iškastą gruntą bus galima panaudoti uosto infrastruktūrai plėsti

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pakeitė Grunto kasimo jūrų ir jūrų uostų akvatorijose ir iškasto grunto šalinimo taisykles, kuriomis papildė galimus ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos konteinerių terminalui - žaliosios energijos naudotojo sertifikatas

Klaipėdos konteinerių terminalas (KKT) tapo viena pirmųjų Klaipėdos uoste veikiančių įmonių, įsipareigojusių savo reikmėms naudoti elektros energiją tik iš atsinaujinančių ...
2024-04-30
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Italijos ambasadorius susipažino su uostu

Nuo sausio pabaigos Italijos ambasadoriaus pareigas Lietuvoje einantis Emanuele de Maigret atvyko susipažinti su Klaipėdos uostu. Per pastaruosius 20 metų ...
2024-04-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This