Vandenilį gamins Uosto direkcijos laivyno bazėje

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-05-28

Konkursus dėl vandenilio gamybos ir jo išpilstymo taškų nutraukusi Uosto direkcija skelbia, jog baigtos visos planuojamos veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūros ir Aplinkos apsaugos agentūros specialistai uždegė žalią šviesą šio kuro gamybai Klaipėdos uoste.

Tikimasi dar šiemet pradėti aišktelės vandenilio gamybai paruošimo darbus.

„Jau po poros metų Uosto direkcijos laivyną papildys vandeniliu varomas laivas, uosto įmonės taip pat planuoja savo technikos keitimą į varomą vandeniliu. Neabejoju, kad įgyvendinę projektą paspartinsime ir sausumos transporto transformaciją“, – pranešime cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Poveikio aplinkai vertinimo metu analizuotos dvi potencialios vietos Klaipėdos uoste, kuriose planuota žaliųjų degalų (vandenilio) gamybos ir papildymo punktų plėtra – buvusioje Klaipėdos uosto Laivų eismo tarnybos teritorijoje (Nemuno g. 8A) ir Uosto direkcijos laivyno bazėje (Nemuno g. 40). Taip pat analizuotas šios veiklos poveikis gamtinei, gyvenamajai ir socialinei aplinkai.

Anot direkcijos pranešimo, poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą nagrinėjusios ir išvadas dėl planuojamos veiklos pateikusios įstaigos – Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamentas pateikė teigiamas išvadas dėl abiejų alternatyvų, Klaipėdos miesto savivaldybės administracija palankiau vertino pirmos vietos alternatyvą, o Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinis skyrius, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas pateikė teigiamas išvadas dėl antros vietos alternatyvos.

Aplinkos apsaugos agentūra, įvertinusi visas šias išvadas, nusprendė, kad tinkamesnė vieta šiai veiklai vykdyti – teritorija, esanti Nemuno g. 40.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Joje numatoma įrengti vandenilio gamybos bazę bei sistemą transporto priemonėms užpildyti. Per parą čia planuojama pagaminti apie 500 kilogramų vandenilio, o bazę planuojama įrengti 150 metrų ir didesniu atstumu nuo artimiausių gyvenamųjų namų. Aplinkos apsaugos agentūros pateiktoje išvadoje teigiama, kad toks atstumas yra visiškai saugus.

„Klaipėdos uostas nebus išskirtinis, gaminantis vandenilį pramoninėje teritorijoje, įsikūrusioje netoli gyvenamųjų namų. Pavyzdžiui, mūsų kaimynai latviai vandenilio gamyklą yra įrengę vos šimto metrų atstumu nuo gyventojų, vieną iš Vokietijoje veikiančių vandenilio gamyklų ir profesiniam tobulinimui skirtą centrą skiria tik gatvė, o Japonijoje papildymo punktai vandeniliu apsupti gyvenamaisiais dangoraižiais. Tokių pavyzdžių yra ir daugiau, vien Europoje šiandien veikia apie 200 papildymo vandeniliu stotelių“, – sako A. Latakas.

Klaipėdos uoste žaliasis vandenilis bus gaminamas elektrolizės būdu: naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) tipo elektrolizerį arba lygiavertį. Įrenginys vandeniliui gaminti bus sumontuotas standartiniame 40 pėdų jūriniame konteineryje. Vandenilio gamybos įrangai Klaipėdos uoste planuojamas elektros poreikis – 3 MW.

Žaliojo vandenilio gamybos projektas Klaipėdos uoste iš dalies bus finansuojamas 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis. Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projekto vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. Eur, ES lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. Eur.

Vandenilis – bespalvės, bekvapės dujos. Tai labiausiai visatoje paplitęs cheminis elementas. Dažniausiai vandenilis sudaro įvairius cheminius junginius su kitais elementais – jis yra pagrindinis vandens, mineralų ir rūgščių elementas. Šiandien vandenilis kaip aplinkai draugiškas kuras laivams, vilkikams, automobiliams, įvairiai technikai ir net namams šildyti, įsitvirtina visame pasaulyje vis sparčiau.

Poveikio aplinkai vertinimą atliko UAB „Tyrens Lietuva“.

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Uosto direkcijoje – moksleivių diskusija apie klimato kaitą

Nuo 2012-ųjų kasmet Žemės dieną greta Uosto direkcijos pastato vidurdienį suplazdanti Žemės vėliava skelbia ne tik pavasario lygiadienį, bet ir ...
2025-03-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Neskundžiamas verdiktas: Kamineros krovinių terminalo pretenzijos – nepagrįstos 

Ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) atmetė Kamineros krovinių terminalo (KKT) skundą dėl Konkurencijos tarybos sprendimo neatlikti tyrimo Klaipėdos valstybinio ...
2025-03-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Paskelbtas naujas pietinio uosto projektavimo konkursas (2)

Uosto direkcija iš naujo paskelbė konkursą dėl pietinės uosto dalies statybos projektinių pasiūlymų parengimo ir statybą leidžiančio dokumento gavimo. Direkcija siekia, kad ...
2025-03-18
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This