Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2024-06-10 |
Uosto direkcija jau ieško rangovo, kuris pastatytų bei rekonstruotų krantines, ties kuriomis iškils ir naujasis jos administracinis pastatas bei švartuosis kruiziniai laivai. Skelbiama, kad šie darbai turi būti nuveikti per 1120 dienų.
Projektuotojų vizualizacija
Darbai bus vykdomi pagal Statybos inžinierių konsultantų biuro parengtą techninį projektą. Jis yra skaidomas į dvi dalis (pastato statyba bei krantinių statyba ir rekonstrukcija).
„Šiuo pirkimu yra perkama krantinių Nr. 21, 22, 23 rekonstravimo ir krantinių Nr. 21A, 22A, 23A rangos darbai. Perkami krantinių darbai yra susiję vienas su kitu, atliekami etapiškai. Rekonstruojant (ir statant naujas krantines) jos išplečiamos, formuojama nauja teritorija terminalui ir pastatui statyti, todėl atsižvelgiant į sutarties specifiką ir darbų pobūdį, krantinių darbai yra neskaidomi dalimis”, – rašoma paskelbto viešojo pirkimo dokumentacijoje.
Rangovų pasiūlymų Direkcija lauks iki liepos vidurio.
Sutartį dėl krantinių Nr. 21, 22, 23 rekonstravimo ir krantinių Nr. 21A, 22A, 23A statybos bei administracinės paskirties pastato statybos projekto Uosto direkcija pasirašė dar 2022 m. lapkritį. Jos vertė – 1 548 800 eurų. Kaina – fiksuota. Už šią sumą Statybos inžinierių konsultantų biuras įsipareigojo suprojektuoti objektus ir leidimą statybai gauti per 365 dienas. Objekto projekto priežiūrai buvo numatytos 1095 dienos. Vėliau, šalims sutarus pakeisti sutartį, bendram paslaugų teikimui ir statybos leidimo gavimui skirtos 576 dienos. Po visų sutarties pakeitimų dabar kaip sutarties galiojimo terminas jau nurodoma 2027 m. liepos 2 diena.
„Atvira Klaipėda” jau nekart rašė, jog direkcija nusprendė, kad kur kas ekonomiškiau yra statyti naują pastatą, o ne rekonstruoti į penktą dešimtmetį įkopusį sovietinį, kuriame ji dabar yra įsikūrusi J. Janonio gatvėje.
Surengtam architektūriniam konkursui dėl naujo direkcijos pastato statybos buvo pateikti penki darbai ir iš jų geriausiu komisija pripažino projektą „Kuršių vartai“ Jį parengė Statybos inžinierių konsultantų biuro architektai – Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis.
Pasak projekto vadovo G. Čaikausko, naujasis pastatas – tai savotiška šalies vizitinė kortelė.
„Tai pirmas vaizdas, kurį pamato laivais atvykę svečiai. Tai ne vien miesto vartai link jūros, bet ir jūros vartai link miesto. Sukuriama dar viena patogi ir vizualiai patraukli prieiga prie Kuršių marių. Tai įvairiausių kultūros renginių ar poilsio praleidimo vieta. Įgyvendinus šį projektą, pastato siluetas neužgožia šalia esančių istorinio Klaipėdos konteksto“, – viešo pristatymo metu kalbėjo jis.
Naujos uosto krantinės pagrindinė funkcija bus priimti kruizinius laivus. Projekte numatyta, kad pagrindinis įvažiavimas į šią teritoriją turėtų būti nuo Naujosios Uosto ir Naujojo sodo gatvių sankryžos. Iš esmės taip būtų pratęsta Naujojo sodo gatvė.
Tai kad pats miestas iš vandens pusės neįspūdingai atrodo. Kuo jau čia direkcijos pastatas pagelbės? Užstatykite tuščias erdves pastatais kruizinio terminalo prieigose, užbaikite Memelio miesto vystymą. Gal tada ir galėsime vadinti šią vietą miesto vizitine
unikaliausias EU uostas-mojuodami jūrinės valstybės ir turizmo vėliavomis „stato”, atseit , jau trečią „kruiz terminalą”. Ir vis kažkaip….
senas pastatas nebetinka, bet bus parduotas privačiam verslui ir pamatysit kaip tiks.Direkcijai, aišku, geriau žarstyt valdiškus (žmonių) pinigus.Nes, kaip žinoma, žarstytojams visada ir patiems kažkas prilimpa.
Visų pirma UD yra ABas, tai ir pinigų skaičiuoti gal nereikėtų – patys uždirba. Antra, mes taip galim remontuoti viską ir gyventi senienose dar 30 metų (jeigu nenorite tobulėti). Būtų kultūrinės ir istorinės vertės pastatas, dar sutikčiau. Bet miestui ir taip trūksta modernumo.
Visų pirma UD vysto valdišką verslą – rinkti uosto rinkliavas. Valdiškai uždirbtais pinigais valdiškai ir išlaidaujama. Joks privatus verslas nesistatytų 10 kartų brangesnio ofiso vietoje senojo remonto. Dabartinis 45 metų UD pastatas net ir šiandien atrodo šiuolaikiškai ir originaliai, nei kad suprojektuotas naujas eilinis stiklainis, kuris labai panašus į šalimais Memelio mieste planuojamą statyti ofisų pastatą.
Gaila seno UD ir buvusio Lisco pastato, juk tai dalis šalies jūrinės istorijos, kurią lengva ranka nubraukiame, uoste turi būti krova, laivai o ne direkcijos, marazmas. Pagal mane miestą puošia senasis UD 9-12 aukštų pastatas matomas iš toli nei būsimas naujadaras.
Matyt Hamburgas „nusiziurejo” is Klaipedos ….
https://www.youtube.com/watch?v=MuflV6qAs3I&t=240s
Labai laukiamas projektas. Norėtųsi, kad ta vieta atsigautų, o klaipėdiečiai svetingai mojuotų kruiziniams laivams iš reprezentatyvių krantinių.
Tai,kad,”tuos kruizinius laivus”!? ,jau, „priimineja” !!!???,pastatytas miesto centre!!! CENTRINIS TERMINALAS,… !!!???
Jau senokai,gan sekmingai,net po du is kartttt,priimineja Pilies „terminalas” …
P.S „KRUIZAI” per Lietuvos zmoniu sunestus pinigus !?(sako ,kad salies gynybai reik susimesti !?)