Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-09-28 |
Nors šeštadienio vidurdienį įvykęs Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) vadovo Vitalij Muštuk susitikimas su keliais netoli įmonės teritorijos gyvenančiais klaipėdiečiais neapsiėjo be emocijų, galiausiai jis baigėsi konstruktyviai.
V. Muštuk patikino, kad dėl krovos, triukšmo skundų turintys gyventojai bet kada gali skambinti jam pačiam. Vadovas sutiko, kad jo numerį kitiems klaipėdiečiams paviešintų ir „Atvira Klaipėda“.
„Klasco“ skelbė, kad keičiasi. To ir linkime“, – viltingai susitikimą užbaigė jame dalyvavusi klaipėdietė Dalia.
Po ministro apsilankymo – ir stotelė, ir ekskursija
Šį rugpjūtį klaipėdiečiai vėl ėmė dalintis vaizdais, kaip dulka kiti teisės miestą kankinusios geležies rūdos nebetekusios „Klasco“ kroviniai. Skųstasi ir triukšmu naktimis. Po paskutinio tokio užfiksuoto dulkėjimo epizodo rugpjūčio 12-ąją į kompaniją pokalbiui atvyko aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
„Iš gyventojų filmuotos medžiagos matome, kad nesilaikoma krovos standartų, krovinys paleidžiamas iš aukštai, nesimato, kad būtų apsauginės tvorelės padarytos. Įmonė yra įpareigota visą mėnesį kaupti filmuotą medžiagą, tai mes pareikalausime ją pristatyti. <..> Ji privalo susitvarkyti ir investuoti arba nutraukti šitokią krovą“, – po vizito įmonėje kalbėjo S. Gentvilas ir tikino, kad įmanoma uždrausti ir tokių krovinių krovą, jei niekas nesikeis, kaip kad buvo padaryta su geležies rūda, nors pripažino, jog tai yra ilgas teisminis kelias ir reikia surinkti įrodymus.
Ministras pažadėjo, jog po kelių dienų prie įmonės teritorijos pradės veikti mobili oro taršos matavimo stotelė ir tai buvo padaryta – ji čia dar stovėjo ir šį šeštadienį.
Pati kompanija rugsėjo 19 ir 22 dienomis gyventojus pakvietė į ekskursijas, kad jie pamatytų, kaip vyksta krovos procesai, susipažintų su kraunamais kroviniais, kokios aplinkosauginės priemonės yra taikomos.
Vėliau dienraščiui „Vakarų ekspresas“ V. Muštuk sakė, kad atvirų durų renginiuose dalyvavo tik apie porą dešimčių žmonių, tačiau juos domino tik bendro pobūdžio informacija apie uosto darbą.
„Šioks toks nusivylimas, kai žmonės neateina, natūraliai kyla klausimas – ar iš tikrųjų ta problema yra, jeigu yra – ar ji labai opi? Ar iš viso ką nors galima spręsti, jeigu žmonės nenori ateiti ir kalbėtis su tais, kurie gali pateikti tikslius atsakymus. <…> Mano požiūriu, socialiniuose tinkluose yra daug netikrų paskyrų, vadinamųjų trolių, dėl to aš niekuomet nemačiau pagrindo reaguoti į skleidžiamą tam tikrą informaciją“, – „Vakarų ekspresui“ teigė V. Muštuk.
Jo pasisakymas apie trolius sudirgino kai kuriuos klaipėdiečius ir jie patys ėmė inicijuoti susitikimą su įmonės vadovu. Pastarasis sutiko susitikti šeštadienio vidurdienį.
Teigė nenorintys pyktis
Į susitikimą atėjo tik šeši netoli įmonės teritorijos, Zauerveino, Jūros gatvėse gyvenantys žmonės. Jie dalinosi, kad nors esą diskusijų netrūko, toks kitų kaimynų aktyvumas nuvilia, nes tikriausiai tikimasi problemas išspręsti svetimomis rankomis arba pasitenkinama garu nuleidimo internetinėje erdvėje.
„Baikit mus tručyti, eina viskas kiaurai. O dar garsas koks naktimis, vaikai neišsimiega“, – sakė viena iš atėjusių moterų.
Kita tvirtino, jog esą niekur, kur teko keliauti, miesto centruose įsikūrusiuose uostuose nėra tekę matyti tokios krovos.
„Buvom lyg rūke, kilo tokie dulkių debesys, kad iškvietėme tarnybas, galvojome gal degate. Dabar gal ir oras pasitaisė, uždengėte krūvas“, – sakė Dalia, rodydama V. Muštuk filmuotus vaizdus.
Pastarasis, pakartojęs nusistebėjimą, kodėl šie gyventojai nepasinaudojo proga apsilankyti įmonėje, kuri esą tikrai specialiai nesiruošė tokiems vizitams, tikino, kad jo vadovaujama kompanija „netručija“ klaipėdiečių. Analogišką krovą, anot jo, galima išvysti kad ir Hamburge. Triukšmo matavimo stotelės esą jokių normų viršijimų nefiksuoja.
Pasak V. Muštuk, šiemet buvo gal jau keturi neplaniniai aplinkosaugininkų patikrinimai ir nebuvo nustatyta jokių pažeidimų. Vadovas sakė galintis žmonėms parodyti ir ilgametes sutartis dėl įmonės teritorijos valymo bei plovimo.
„Dėl dabar stovinčios oro taršos matavimo stotelės mums tik ramiau“, – sakė V. Muštuk, paraginęs žmones paprašyti Aplinkos apsaugos agentūros ar Aplinkos ministerijos, kad jos pateiktų tokių matavimų duomenis.
V. Muštuk taip pat pakartojo tą, ką buvo sakęs ir po ministro vizito – kad gyventojai ignoravo tokius faktorius, kai greta vykdoma automobilių plovimo aikštelės statyba, pjaustomus betono gaminius, žvyruotos Švyturio gatvės dangos dulkėjimą.
Anot jo, tokio produkto, kaip skalda, negalima krauti uždaru būdu.
„Tada ir neturi jo būti tokioje vietoje mieste. Esate pigių krovinių aikštelė“, – reagavo viena iš moterų.
Gyventojams kalbantis su V. Muštuk ties įmonės administraciniu pastatu, iki jo atsklido „Klasco“ kraunamos medienos drožlių kvapas. Vienas iš klaipėdiečių teigė, jog nuolatinis jo sklidimas labai erzina. Tačiau „Klasco“ vadovas to nesureikšmino – esą tokį medienos kvapą galima kartais jausti ir Dragūnų kvartale, kai jis sklinda nuo miško.
Sulaukė „Klasco“ vadovas priekaištų ir dėl pastaruoju metu pradėtų statyti betoninių tvorų. Pasak V. Muštuk, jos yra viena iš dulkėjimo prevencijos priemonių.
Galiausiai po priekaištų, kad kiti įmonės darbuotojai esą nereaguoja į gyventojų skundus, V. Muštuk pareiškė, kad visada bet kuriuo metu galima skambinti jam, nes jau ir dabar nemažai gyventojų turi jo telefono numerį.
„Klasco“ vadovas sutiko, kad jį paskelbtų ir „Atvira Klaipėda“, nes esą niekada nesislepia, atvyksta ten, kur yra kviečiamas, o duotus pažadus vykdo. Pastaruosius dvejus metus esą nebuvo sulaukęs jokių pretenzijų. Reaguodama į tai, susirinkime aktyviai dalyvavusi Dalia pasvarstė, kad, ko gero, žmonės buvo jau pavargę ir netekę vilties dėl buvusios kompanijos vadovybės veiksmų, kuriuos esą galima pavadinti ir ciniškais.
„Tiesiog turime žmoniškai susitarti. Mačiau šūkį „Klasco“ keičiasi. To ir linkime. Pyktis nereikia, tai niekur neveda, reikia tiesiog susitarti“, – reziumavo ji.
INFORMACIJA
Gyventojai, turintys nusiskundimų dėl „Klasco“ veiklos, gali skambinti jos vadovui Vitalij Muštuk tel. + 370 698 24382.
Straipsnis parengtas įgyvendinant Medijų rėmimo fondo remiamą projektą „Dienos aktualija“
reikėtų priminti, kad sklypai Uosto g. 20, Uosto g. 32, Uosto 34, kuriuose nuolat vyksta ta tarši krova, kurie aptverti betono sienomis yra visai ne valstybinio uosto, o juridinio asmens ir užvaldyti nugriovus buvusius pastatus ir sunaikinus istorinę uosto gatvę. Klausimas- kokiai verslo įmonei būtų leidžiama senamiesčio teritorijoje vykdyti tokią veiklą ir „susijungti” su valstybės valdoma strateginės reikšmės įmone( uostu)? Muštuk- nekabink makaronų -Uosto šioje vietoje niekada nebuvo. Valstybinio uosto ir Klasco nuomojamo sklypo adresas yra – Naujoji Uosto g. 23. Tai paprasta pasižiūrėti : https://regia.lt/map/klaipedos_m?lang=0
Kurioje Hamburgo uosto vietoje birūs kroviniai atviruoju būdu kraunami miesto centre šalia gyvenamųjų namų?
Klausyk kloune, kai uostą po karo atstatė, tai aplinkinėse pelkėse namų nebuvo. Nesuprantama, kodėl Jūs žinodami apie uosto struktūrą atsikraustėte ćia gyventi. Na ir niurgzlių toj Klaipėdėlėj prinviso, vieniems smirda, kitiems dulka, tretiems triukšmauja… Netinka – varykit į tuščius kaimus, ten jūsų niekas nekankins…
Birutė, tai gal jūs galite atsakyti kurioje Hamburgo uosto vietoje birūs kroviniai atviruoju būdu kraunami miesto centre šalia gyvenamųjų namų?
Klaipėda/ Mėmelis atsirado ir gyvuoja kaip uostas, o ne kurortas. Daug veiklos mieste yra susiję su uostu, reiškia ir su natūraliai kylančiais nepatogumais. Krovos technologijos tobulėja, ekologija gerėja, bet jei yra žmonių, kurie organiškai negali gyventi šalia uosto įmonių, tai tokie žmonės turi rinktis kitą gyvenamą vietą.
Ką čia paistai apie tobulėjančias
krovos technologijas. Persikelk į Smiltynę ir pamatysi Klasco teritorijoje XIX amžiaus uostą su kalnais birių krovinių atviroje erdvėje, o šalia (už kelių šimtų metrų) stūksančius gyvenamuosius metus.
ne apie krovos technologijas, o apie krovinių rūšį.Visi birūs kroviniai turi keliauti iš miesto centro.Laikas pamiršti sovietų sąjungą ir gyventi Europoje.Gyventojai, žinoma, turėtų aktyviau dalyvauti, tik taip galima priversti dirbti valdžią
Tel nr issisaugojome,jei naktimis ramybės nebus,klazzko triukšmaus,tai padrumsime ir jam ramybę…
Tik žiūrėk kad netektų parduoti J.Janonio 28 jei netyčia skambutis pasirodys policijai melagingas. Per teismus ir triūsikus tavo numaus prie gero noro. O jei rimtai tai mane tokie individai stebina. Atsiranda žmogus kuris randa laiko su jumis vesti bent kažkokį dialogą, o jie mat džiaugiasi galėsią naktimis jam patrukdyti.
Daugelis žmonių yra visiškai nusivylę ir nebetiki, kad ta įmonė pasikeis. Ankstesnio vadovo arogantiški pareiškimai, kad visokie biedniokai prisipirko čia butų… O jie mat visa Lietuva maitina savo mokesčiais. Ir šis ne geresnis. Yra juoda, jis sako balta. Visi mato dulka, girdi triukšmauja, o jis kaip miške jaučiasi. Niekas nedulka ir ne bilda.
Nusivyle centriniai, parduokite savo uzdulkintus butus ir kraustykites i mogiliovo rajona, dar ir geram pliuse liksite finansine prasme
Ne, ne, tokie atsikrausto prie uosto tvoros ir nori gyventi kaip Girulių pušyne 🤣
Anti centriniam. Tas dainas jau girdėjome, nesate originalus. Aš jums nereguliuoju kur gyventi. O klasco neturi dirbti kaip 19 amžiuje.