Naujieji elektrobusai – prie starto linijos (24)

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas
Avatar photoMartynas Vainorius
2023-12-12

Į uostamiesčio gatves ruošiamasi išleisti visus trylika savivaldybės valdomos UAB „Klaipėdos paslaugos“ (buvęs Klaipėdos autobusų parkas) įsigytų Kinijos bendrovės „Electric Vehicle Co Ltd“ pagamintų ilgų elektrobusų. Antradienio popietę surengtas oficialus jų pristatymas.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad pirmasis iš pirkinių bandymui į trasą 8-uoju maršrutu buvo paleistas dar lapkričio 29-ąją. Likusieji jo „broliai“ keleivius irgi veš tuo pačiu bei 8E ir 10 maršrutais.

„Klaipėdos paslaugos“ ir UAB „Busnex“  8,988 mln. eurų vertės sutartį dėl 12 naujų elektrinės traukos autobusų YES EU18 TEG6190BEV pirkimo pasirašė pernai gruodį. Kartu viešųjų pirkimų portale buvo paskelbta, kad tą pačią dieną buvo pasirašytas ir papildomas susitarimas dėl vieno autobuso įsigijimo.

„Pirkimo metu sutaupytų lėšų suma leidžia įsigyti vieną naują elektrinės traukos YES EU18, TEG6190BEV autobusą tiekėjo pasiūlyme nurodytu įkainiu 619 012,00 Eur be PVM”, – rašoma šiame susitarime.

Tiekėjas šias elektrines transporto priemones į Klaipėdą savo jėgomis ir sąskaita turėjo pristatyti ir perduoti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo sutarties įsigaliojimo dienos.

Šių autobusų dalims, mazgams ir agregatams bus taikoma 24 mėnesių garantija be ridos apribojimo. Akumuliatorių (baterijų) garantija – ne trumpesnė nei 120 mėnesiai, taip pat be ridos apribojimo. Teigiama, kad tai pirmieji šalyje elektra varomi prailginti miesto tipo autobusai, talpinantys per 120 keleivių. Tokiais jau ne vienerius metus jais vežami keleiviai Belgijoje, Norvegijoje, Italijoje ir kitose ES šalyse.

Pagal gamintojo pateikiamą informaciją „YES EU18“ vienu įkrovimu nuvažiuoja ne mažiau nei 411 kilometrų, o akumuliatoriai 100 proc. įkraunami per maždaug 3,5 val. Vidutinės elektros energijos sąnaudos 100 kilometrų – 135,7 kW/h.

Autobusuose yra salono šildymo-kondicionavimo-vėdinimo sistemos atskiroms zonoms – keleiviams ir vairuotojui, USB pakrovimo jungtys, naujieji autobusai išorėje ir viduje turi paslaugų mygtukus su specialiu žymėjimu, pritaikytus turintiems klausos bei regos negalią. Juose taip pat sumontuotos rampos įvažiavimui su neįgaliojo ar vaiko vežimėliu, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną, arba iškelti autobusą aukštyn, taip padidinat pravažumą ar įveikiant kliūtį. „YES EU18“ turi tris ratų ašis, iš kurių dvi yra varančios, tad sniego pusnis ar slidžią dangą jie įveikia daug lengviau nei to paties dydžio, tačiau tik viena ašimi varomos transporto priemonės.

„Klaipėdos paslaugos“ specialiai elektrinių autobusų įkrovos infrastruktūros sukūrimui papildomai investavo apie 1,5 mln. eurų savo lėšų. Bendrovės teritorijoje įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu gali būti pakraunami 26 autobusai. Dar 5 įkrovos stotelės pastatytos Klaipėdos autobusų stotyje.

„Klaipėdos paslaugos“ pernai vasarą pasirašė sutartį su UAB „Vėjo projektai“ dėl 10 elektra varomų autobusų veiklos nuomos dešimties metų laikotarpiui. Šios sutarties vertė – 10 mln. eurų, pagal ją taikomas 1,6698 Eur/km nuomos įkainis, kuris kas metus gali būti peržiūrimas dėl elektros kainų ar PVM tarifo pokyčių. Šie elektrobusai irgi turėjo būti pristatyti per 12 mėnesių, tačiau tai nebuvo padaryta ir nuo liepos 1-osios gamintojas turi mokėti po 1000 eurų per dieną siekiančią baudą. Pasak „Klaipėdos paslaugų“ vadovo Vaido Ramanausko, dabar „Vėjo projektų“ elektrobusus tikimasi gauti balandį.

Įmonė kitąmet turėtų sulaukti ir dar kitų elektrobusų. Po pralaimėtų teismų dėl viešojo pirkimo „Klaipėdos paslaugos“ ir „Transmitto“ bei Čekijos „Iveco“ konsorciumas spalio 31 dieną pasirašė dar vieną sutartį dėl elektrobusų pirkimo. Pergalę teismuose pasiekęs „Transmitto“ parduos 11 elektrinių autobusų. Tam reikės daugiau nei 2,25 milijono eurų investicijų iš Klaipėdos biudžeto, nes 45 proc. autobusų įsigijimo kainos finansuos savivaldybė, likusią dalį – Europos Sąjunga. Šie nauji autobusai uostamiestį turėtų pasiekti kitų metų pavasarį.

„Klaipėdos paslaugos“ iki šiol naudojosi tik dviem elektrobusais „Dancer”, pagamintais „Vėjo projektų“.

Savivaldybė, kaip įmonės akcininkas, yra suformulavusi tikslą, kad bendrovės iki 2025 m. turimus 34 dyzeliniu kuru varomus autobusus pakeistų elektra varomais ir visiškai netaršiais autobusais.

Pasak V. Ramanausko, dyzelinius autobusus, vietoje kurių kursuos naujieji elektrobusai, bus bandoma parduoti į užsienio antrinę rinką, o jei to nepavyks padaryti, jie iškeliaus į metalo laužą.

Atsakymai į “Naujieji elektrobusai – prie starto linijos”: 24

  1. Vladas parašė:

    O man patinka kaip troleibusai panasus

  2. Skaitom tekstą , galvojam , o po to aikčiojame parašė:

    Klaipėdos paslaugos“ ir UAB „Busnex“ 8,988 mln. eurų vertės sutartį dėl 12 naujų elektrinės traukos autobusų YES EU18 TEG6190BEV PIRKIMO PASIRAŠĖ PERNAI GRUODĮ . Kartu viešųjų pirkimų portale buvo paskelbta, kad tą pačią dieną buvo pasirašytas ir papildomas susitarimas dėl vieno autobuso įsigijimo. ______P.S. Kas pernai gruodį buvo Klaipėdos tarybos daugumoje ? LIBERALIEJI + KONSERVATORIAI . Mero Grubliausko pavaduotojai konservatorius Dobranskis ir Barbšys ? Naujai išrinkti su meru Vaitkumi prisiekė tik šių metų 2023 balandį .

  3. Kinas parašė:

    Kinai mus sankcionuoja, o mes pelną jiems nešam.

  4. Ogo parašė:

    Pazystamas gyvena Norvegijoje ir pasakojo apie tuos kinietiskus elektrinius autobusus. Pasirodo kekvienas kuris nori vaziuoti sitais autobusais, privalo deveti nedegaus audinio striuke ir su savimi nesiotis gesintuva, kitaip i autobusa neileidzia. Saugumas pirmoj eilej.

  5. Leonas parašė:

    O kaip su įkrovimu? Rado išeitį? Elektriniai autobusai yra gerai, bet jiems reikalinga elektra, kurios autobusų parkas negali gauti pakankamai.

  6. Gintas parašė:

    Idomu, kas ten su dancer pasidare, kad negali nauju autobusu pagaminti, o jau nekalbu apie esamu tobulinima? Kur dar uzimas salone, nuo el variklio.

    • Daug matantis parašė:

      Bankrotas ant nosies. Pamatytum , kaip bando po 15 minučių prisijungt prie pantografo , nes pastarasis nekomunikuoja su busu.
      Čia atsakymas, kodėl nuolatos vėluoja pirmas maršrutas. Du trys metai ir tie patys du bus nurašyti ir parduoti kokiam aukcione, nes vėjo projektai bus bankrutavę ir niekas neberemontuos. Galite asmeniniame garaže-muziejuje vietą jau rezervuoti.
      Technologija būtų gera, jei ją prižiūrėtų likvidi įmonė.
      Klausimų kyla kodėl perkami kiniečiai bei iveco? Man tai ne.

  7. Anonimas parašė:

    Idomu,kokia situacija BUTU gatvese(!?),zmoniu piniginese,jei ne „autobusu parko” chebra !?Jei mieste keleivius veztu tramvajai ?(https://liepaja.travel/lt/daryti-ir-matyti/liepojos-tramvajus/)

  8. to Aa parašė:

    Viena laime kad nesinaudojate viesojo transporto autobusais. Tokie keleiviai ir sugadina nuotaika vairuotojui visai dienai su savo kvailomis pretenzijomis. Apasaugok Viešpatie, nuo tokiu keleiviu.

  9. Aa parašė:

    O vairuotojai liko tie patys seni sovietinio tipo be kultūros ir nežinantys kas tai yra servisas. Vengiu važinėti autobusais, nes gali susigadinti sau nuotaiką. O tie kurie reklamuoja tuos autobusus kaip Vaitkus. Tokie papraščiausiai jais nesinaudoja.

  10. Memelender parašė:

    Nauji elektrobusai yra gerai. Tačiau visiškai nekalbam apie VT maršrutų plėtrą į LEZą ir priemiesčius. Kokią naudą klaipėdiečiai gauna iš naujų autobusų, jei su jais negali nuvažiuoti į darbus LEZe?

  11. Kaip visada parašė:

    amžinieji niurgzliai irgi turi savo trigrašį įkišti

  12. Oho parašė:

    Iš surinktu pinigu už bilietus perka naujus troleibusus orui vežioti.

  13. Arūnas parašė:

    Su kinais pykstamės,o jų autobusais vistiek važiuosime…

  14. T parašė:

    O privačių vežėjų autobusus kas pakeis?

    • O tai klausimas parašė:

      Kas, kas, o gi patys privatūs vežėjai.

    • Klaipėdietė parašė:

      Už viešuosius pinigus savivaldybė nupirko autobusus tik autobusų parkui. Privatininkai turi pirkti už savus. Taigi nenupirkę, bus išvaryti iš rinkos . Kadangi konkurencijos nebelikss, bilietėlių kainos dar didės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Įspėja vairuotojus dėl nestandartinio krovinio gabenimo

UAB „Klaipėdos paslaugos“ informuoja vairuotojus, kurie Klaipėdoje trečiadienio vėlų vakarą ir ketvirtadienį naktį planuoja važiuoti maršrutu Perkėlos g. 8 – ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Verslas

Pelningiausiai iš savivaldybės įmonių pernai dirbo „Klaipėdos vanduo“

Praėjusiais metais visos savivaldybės įmonės dirbo pelningai. AB „Klaipėdos vanduo“ grynasis ataskaitinių finansinių metų pelnas siekė 5 218 881 eurą. ...
2024-04-20
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

„Dancer“ šoks restruktūrizacijos tango 

Klaipėdos apygardos teismas nusprendė, kad nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovė „Vėjo projektai“ yra verta restruktūrizacijos, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This