Autobusų bilietų kainų didėjimas strategams įspūdžio nepadarė

Svarbu, Transportas

Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį pritarė mero pasiūlymui naikinti viešojo transporto lengvatas ukrainiečiams, pabėgusiems nuo karo, 50 proc. branginti popierinis bilietus, perkamus autobuse, važiavimo maršrutiniu taksi kainą padidinti 1,5 euro, atsisakyti  popierinių bilietų pardavimo spaudos kioskuose bei kitiems pokyčiams viešajame transporte nuo sausio 1 d.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Sprendimui, apsiriboję tik trumpa diskusija apie paslaugos rinkodarą, pritarė 5 politikai, vienas balsuojant susilaikė, o vienas balsavo prieš .

Komiteto pirmininkas Raimondas Tamošauskas per posėdį net kelis kartus teigė, kad kainas didina VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT), nors išties dėl to sprendimus priima savivaldybės taryba, kurios narys yra ir jis pats. O Tarybos sprendimus pasiūlo meras.

Tačiau R. Tamošauskas atkreipė dėmesį, kad metinis viešojo transporto bilietas yra brangesnis nei metinis bilietas už automobilio statymą Klaipėdos mieste. Rimantas Mockus, savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas, į tai atsakė, kad rengiamas Tarybos sprendimo projektas dėl parkavimo kaštų korekcijos. Jis neva bus pateiktas svarstyti kitų metų vasarį ar kovą.

KKT direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas politikams, matyt, retai važiuojantiems autobusais, kantriai aiškino, kaip galima banko kortele atsiskaityti už save ar didesnę kompaniją viešajame transporte. Nemažai dėmesio komiteto nariai skyrė vandens autobusams, turistams.

Balsuojant susilaikė R. Tamošauskas, siūlęs, kad popieriniai bilietai autobusuose, nekeičiant jų kainos, būtų parduodami dar pusę metų (pereinamasis laikotarpis).

Prieš balsavo Sergej Mažūga. Jis siūlė „pakalbėti apie kainas”, tik sakė nežinąs, „iš kurios pusės prie jų prieiti”. Todėl irgi kalbėjo apie viešojo transporto rinkodarą ir prognozavo, jog brangs ir rinkliava už automobilių statymą.

Planuojama, kad 2024 metais viešojo transporto sistemos sąnaudos augs apie 7 proc. Šiais metais sistema patirs apie 1,5 mln. eurų nuostolį. Tad jei kainos keleiviams nebūtų didinamos, viešojo transporto nuostoliai 2024 metais siektų apie 2,8 mln. eurų. O jei savivaldybės taryba pritars mero siūlymui didinti bilietų kainas, šios sistemos nuotolis 2024 metais siektų tik 1,6 mln. eurų.

Įvertinus savivaldybės biudžeto finansines galimybes, siūloma taip padidinti miesto maršrutų bilietų kainas: elektroninio kartinio bilieto kaina – 70 centų (dabar – 64); vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą – iki 1,5 euro; vienos dienos bilieto kaina – iki 3 eurų (vietoje 2,56 euro); 30 dienų bilieto kaina – iki 28 eurų (vietoje 26,5 euro); metinio bilieto kaina – iki 275 eurų (vietoje 255 eurų). Vandens autobuso bilieto kaina būtų 5 eurai (šiemet plaukiojom už 3 eurus).

Maršrutinio taksi vienkartinio popierinio bilieto kaina nuo 1,3 išaugtų iki 1,5 euro. Padidintos būtų ir integruotų priemiestinių maršrutų bilietų kainos.

Teigiama, kad atsisakius bilietų pardavimo spaudos kioskuose, sumažės popierinių bilietų gamybos, logistikos ir platinimo išlaidos. Padidinus vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą esą sumažės popierinių bilietų pardavimai autobusuose: mažiau grynųjų pinigų naudojimo, mažiau laiko prarandama reiso metu bilieto pardavimui, bus patikimesnis tvarkaraščių laikymasis. 

„Šiam sprendimo projektui įgyvendinti lėšų poreikis 2024 metais sudarytų apie 8 800 tūkst. Eur transporto lengvatų kompensacijoms ir apie 1 600 tūkst. Eur. nuostoliui padengti”, – teigiama savivaldybės tarybai pateiktame sprendimo projekte.

20 Comments

  1. Ri

    Nusipirko elektro autobusus, dabar turi atsipirkti. Iš mūsų kišenės.

    Reply
  2. Marijus

    Motinėlė nauja, o va viešnamio darbininkts tos pačios….. 😀

    Reply
  3. Čerlis

    Važiuokit su paspirtukais

    Reply
  4. Zita

    Valdžia kitų miestų stengiasi, kad žmonės važinėtu autobusais veltui ir neterstu miesto, gamtos, o klaipeda priešingai, kad tik pakenktų gamtai, gyventojams…. Liūdna tą mūsų klaipedele, kad taip nemyli miestieciu

    Reply
  5. kai tas komitetas

    tik durniu volioja skubedamas kuo greiciau baigt posedi, o Tumas nurodineja kiek apie ka komitetui kalbet, tai ko jus norit?Taigi cia niekas stipriu kiausiu neturi..:D))

    Reply
  6. Jonas

    Labai teisingai pasakyta: „..politikams, matyt, retai važiuojantiems autobusais..”
    Ar tikrai dėl nuolaidų bėgusiems nuo karo susidarė tokie nuostoliai, kad reikėjo peržiūrėti įkainius jiems?
    Savivaldybėje keičiasi veidai, bet tendencijos lieka.

    Reply
    • Kodėl nekenčiate klaipėdiečių ?

      Planuojama, kad 2024 metais viešojo transporto sistemos sąnaudos augs apie 7 proc. Šiais metais sistema patirs apie 1,5 mln. eurų nuostolį. Tad jei kainos keleiviams nebūtų didinamos, viešojo transporto nuostoliai 2024 metais siektų apie 2,8 mln. eurų.

  7. Klaipėdietė

    Su strateginiu mąstymu Klaipėdos strategininkams yra sudėtinga. Jeigu aplinkinės savivaldybės daro nemokamą viešąjį transportą, o Klaipėda kelia kainas, tai kur link enama? Jeigu strategai nesugeba, tai Meras turėtų paaišinti. Meras kalbėjo apie regijoninį vienos sistemos viešąjį transportą, dabar siūlo kainų kėlimą tik klaipėdiečiams ir nepaaiškina kodėl? Protu nesuprantama.

    Reply
    • Fui...

      Jokio supratimo apie ” dydžius ir skaičius ” miestuose ? 6 centų pabrangimas manęs nebaugina . Nusibodote aimanuotojai ir dejuotojai . Bjauru jau klausytis .

    • Expertas

      To Fui.. Lėtas vandens temperatūros kėlimas varlės puode taip pat nebaugina. Nei nepastebėsi, kai būsi išviręs.

  8. Kelmas

    O kur būtu galima susipažinti su šios VšĮ KKT pajamų/išlaidų struktūra.

    Reply
  9. Anonimas

    Kuom negerai popierinis bilietas. Pvz nesutinku mokwti banko kortele.

    Reply
    • Anonimas

      Galite pirkti pas vairuotoją .

  10. 100%

    Jeigu jie gyventu tik is bilietų….senai butu jau subankrutave !!

    Reply
  11. Bla bla

    Tikrai kosmosas ten Klaipedoje gyventi pragyvenimo lygis nuliui…

    Reply
  12. T

    Apgailėtina, viskas tik blogyn, autobuse šalta, vasarą neįmanoma nes karšta, bet kainos kyla.

    Reply
  13. Expertas

    Pažangiausiuose Europos miestuose stengiamasi persodinti gyventojus iš automobilių į viešąjį transportą, bet žiūriu, kad Klaipėdoje viskas ontręp. Pabranginus bilietus ir apribojus jų įsigijimo galimybes, žmonėms jis taps dar labiau nepatrauklus. Jau dabar autobusais važiuoja pagrinde tik moksleiviai ir pensininkai, autobusai laksto pustuščiai. Tai kaip nebus nuostolingas viešasis transportas? Gerbiamieji, bet koks verslininkas pasakys, kad kelti kainą – tai paskutinė priemonė. Didinkite keleivių skaičių!

    Reply
    • Meksikietis

      Amerikoje juo ir naudojasi vaikai,pensininkai ,tamsiaodžiai.

    • Ekspertui

      Tai kodėl atvykėliai iš regionų nesėda į viešą transportą ? Liberalieji jiems net ” stoteles – aikšteles ” padarė . Varot tik ant miesto gyventojų , kurie pagrindiniai viešu važiuoja . O miestas vistiek bus regiono gyventojų auto užterštas ir kvėpuos miestiečiai , nes atvažiavę iš regiono ” užkimšo-priteršė ” ir išvažiavo į kaimus ?

    • Expertas

      To 90.131.32.110 – Varau, ne ant miesto gyventojų, o ant miesto valdžios. Jokio skirtumo, regiono gyventojas, ar miesto, visi teršia vienodai. Ir nesvarbu, ar elektromobilį vairuoja, ar dyzeliu varomą – kamštyje ir parkinge užima vietos tiek pat. Problema mūsų žmonių mentalitete, kad 50 metrų paeiti nebegali, būtinai reikia PRIVAŽIUOTI.

      Meksikiečiui – mes ne Amerikoje. Ten savos problemos.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This