„Dancer“ šokis baigiasi?

Svarbu, Verslas

Nuo 2015-ųjų elektrobusų rinką vis bandančiai užkariauti Klaipėdoje įsikūrusiai bendrovei „Vėjo projektai“ iškilo bankroto grėsmė – Klaipėdos apygardos teismas sulaukė dviejų tokių jos kreditorių prašymų.

Tuo metu Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdymo bendrovė, kuriai elektrobusų „Dancer“ gamintoja yra įsiskolinusi per pusantro šimto tūkstančių eurų, dar tiki kliento galimybe išsikapstyti ir teismo prašo iškelti tik restruktūrizacijos bylą.

Vis neįvykdo įsipareigojimo

„Vėjo projektų“ ambicijos įsitvirtinti elektrobusų rinkoje prasidėjo dar 2015-aisiais, kai įmonė seną „Škoda TR14” troleibusą perdarė į visiškai naują elektrinę transporto priemonę. Vėliau buvo imtasi „Dancer“ projekto ir pirmuoju klientu, įsigijusiu dvi tokias autotransporto priemones, 2020 m. tapo uostamiesčio savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas (dabar – „Klaipėdos paslaugos“).

Įmonė šiems Klaipėdos transportininkams norėjo už 5,3 mln. eurų patiekti ir daugiau savo gaminių, tačiau teismai pernai rudenį galutinai patvirtino, jog ji neatitiko konkurso, kurio metu buvo pripažinta nugalėtoja, sąlygų.

„Klaipėdos paslaugos“ 2022-ųjų vasarą pasirašė sutartį su „Vėjo projektais“ dėl 10 elektra varomų autobusų veiklos nuomos dešimties metų laikotarpiui. Šios sutarties vertė – 10 mln. eurų, pagal ją taikomas 1,6698 Eur/km nuomos įkainis, kuris kas metus gali būti peržiūrimas dėl elektros kainų ar PVM tarifo pokyčių. Šie elektrobusai turėjo būti pristatyti per 12 mėnesių, tačiau tai nebuvo padaryta ir nuo praėjusių metų liepos 1-osios gamintojas turi mokėti po 1000 eurų per dieną siekiančią baudą.

„Klaipėdos paslaugų“ vadovas Vaidas Ramanauskas sakė žinantis apie ieškinius dėl bankroto, tačiau teigė sulaukęs patikinimo, jog įmonės akcininkai suteiks lėšų ir bus keliama ne bankroto, o restruktūrizacijos byla. Pašnekovo teigimu, minėtąją baudą „Vėjo projektai“ moka – jau gautas mokėjimas ir už kovą, nors šis dar nesibaigė.

„Kas mėnesį važiuojame ir žiūrime, kaip vyksta gamyba. Judama, bet ne taip greitai, kaip mums norėtųsi. Kiek žinau, stringama dėl finansinių problemų. Jau surinkti aštuoni korpusai, sudėtos baterijos“, – teigė V. Ramanauskas.

Pasak jo, kol kas „Klaipėdos paslaugoms“ degančio termino nėra, tačiau „Vėjo projektams“ jis bus tęsiamas tik tol, kol bus matoma, kad įmonė spės pasiruošti 2025-ųjų rudeniui, kai pradės galioti naujos keleivių vežimo Klaipėdos mieste sutartys. Nutraukus sutartį „Klaipėdos paslaugos“ dar galėtų pasinaudoti ir 100 tūkst. eurų dydžio bankine garantija.

Kokios skolos?

Šio mėnesio pradžioje Klaipėdos apygardos teismas gavo Virginijaus Gervės pareiškimą iškelti bankroto bylą „Vėjo projektams“. Šis kreditorius nurodė, jog yra paskolinęs įmonei 100 tūkst. Eur su 18,3 proc. dydžio palūkanomis, bet ji grąžino tik dalį paskolos ir dabar yra skolinga beveik 112 tūkst. eurų.

Po poros dienų į teismą kreipėsi Klaipėdos LEZ valdymo bendrovė, prašydama „Vėjo projektams“ kelti restruktūrizacijos bylą. Pastaroji nurodė, kad skola jai siekia 151 633,47 Eur.

Galiausiai į teismą praėjusią savaitę kreipėsi į „Sodra“, kuriai „Vėjo projektai“ nesumokėjo 188 664,27 Eur įmokų. Ji prašo kelti bankroto bylą.

Teismo Civilinių bylų skyriaus pirmininko nutartimis visos šio bylos buvo sujungtos į vieną.

„Vėjo projektai“ savo ruožtu teismui pateikė atsiliepimus, kuriuose prašo iškelti jiems iškelti restruktūrizavimo bylą ir administratoriumi paskirti UAB Klaipėdos administratorių biuras, mokant jai kas mėnesį po 8000 Eur/mėn. plius PVM.

Kaip vertina įmonės perspektyvas jos vadovas Alvydas Naujėkas, sužinoti nepavyko – į skambutį jis neatsiliepė ir neperskambino.

„Bendrovė parengė 2023 – 2024 m. prognozes, kuriose numato, jog bendrovė didins gamybinius pajėgumus, tęs tolimesnę tyrimų plėtrą bendrovė planuoja uždirbti pakankamus pinigų srautus, kad galėtų tęsti veiklą ir įvykdyti savo finansinius įsipareigojimus. Vyksta derybos dėl finansavimo bei investavimo į bendrovę tiek privataus, tiek viešojo sektoriaus. Bendrovės vadovybė nemano, kad egzistuoja reikšmingi neapibrėžtumai dėl įmonės veiklos tęstinumo ir šios finansinės ataskaitos buvo parengtos remiantis veiklos tęstinumo prielaida“, – rašoma 2022-ųjų jos finansinės ataskaitos aiškinamajame rašte.

INFORMACIJA

2022-aisiais „Vėjo projektai“ gavo 66 431 eurų pajamų, o nuostoliai sudarė 1,135 mln. eurų. 2021 m. pajamos siekė tik 8902 eurus, nuostolis –  1,43 mln. eurų. 

Paskutiniais duomenimis, bendrovėje dirbo 56 žmonės. Skola „Sodrai“ dėl už juos mokėtinų įmokų pradėjo augti nuo šių metų pradžios. 

20 Comments

  1. Laiko klausimas

    Mano nuomone tariamai sekėsi, kol atitinkamos personos savivaldybės įmonėse globojo projektą, trypiantį kitus projektus. Tuomet buvo faina ir lengva, viską padarys. Ir įkainiai stebuklingai 1.6ur/km patvirtinti (ir niekam neužkliuvo, kodėl tokios sumos), o kai kažkas sugalvojo pakovoti ir pakonkuruoti, nepaisant iš anksto žinoto laimėtojo, tai dabar „Kiniški” ir visokie kitokie 🙂
    Nes matai teismai jau į detales gilinosi – kaip čia taip 😀

    Manau greičiau uždarytų tokius rinką iškreipiančius projektus ir būtų geras pavyzdys kitiems, kad tikrai verta dirbti ir Klaipėdoje, Klaipėdai, o ne nuleisti rankas, nes „paeina” tik propoguojamiems „verslams”.

    Reply
  2. Dirbau

    Teko dirbt sioje imoneje, niekam nesiulyciau ten kelt kojos. Vadovybe pastoviai meluoja, bosas susireiksmines ir nepriima kritikos. Kaip ir dzin, daug kur taip, bet kai dazniau veluoja atlyginimai nei yra sumokami laiku ir veluoja kartais kelis menesius, tai vercia susimastyti. Kolektyvas geras pasitaike, bet vidine politika tai prasta. Net jei pavyktu tas 10 autobusu projektas, nemanau kad toje imoneje geretu dalykai darbuotojo naudai, gal nebent jei ismestu vadovybe.

    Reply
  3. audrius

    Labai gaila,kai lietuviai ikuria aukstos pridetines vertes imone,idarbina aukstos kvalifikacijos lietuvius,pasistato gamykla o ne garaziuka ir tada jiems reikia konkuruoti su verslininkais perpardavinetojais autobusu,kurie atstovauja Kinijos interesus.Kinija uzdraude musu importa,neisduoda vizu musu pilieciams ir naudoja visokias kitas sankcijas pries musu sali.O musu valdzia ir pikti komentatoriai dziaugiasi kad pas mus bus uzbankrotinti visi inovatyvus projektai.Ir gyvens Lietuva Europos pakrastyje.

    Reply
  4. Daktaras

    Viskas bus gerai, nestresuokit

    Reply
  5. Auditorius

    Svarbiausia, jog visi isdalino metu inovatorių, rinkodaros, elektrnikos apdovanojimus, paėmė solidžius honorarus ir imitavo darbą. Dar kiti įrašys į CV, jog buvo valdyboje, kure sėkminga start-up ir T.t.

    Reply
  6. bigcatwar

    ..valio,afera ivyko, chlama nupirko,dbr tures darbo aptarnauti…

    Reply
  7. Drs

    Kam Lietuvai zlugdyti savo versla, ismete is konkurso, uzdejo tokias baudas 1000 eur per diena ir ziuri ar isikapanos, kur ziuri valstybes galvos?
    Mano manymu Klaipedoje turejo buti vien Dancer autobusai ir del vietos verslo palaikymo ir del autobusu grazumo.

    Reply
    • Valius

      Su teksto suvokimu prastai? DEVYNIS mėnesius vėluoja 10 autobusų pagamint. DEVYNIS MĖNESIUS, Karlai. Baudas uždėjo? Nu tai sutarties sąlygos tokios. Nereikėjo dalyvauti, jei negali sukramtyt ką apžioję. Niekas čia nekaltas tik jie patys. Nuo pat pradžių buvo aišku kokia čia šaraškino kontora

    • Ligita Mauliūtė

      Tikrai taip!!!
      Reikia remti vietinį verslą, vietinę iniciatyvą ir vietinę gamybą, o ne visokį kinietišką šlamštą, kur nėra net jokio tvarumo…
      Atsipeikėkite pagaliau!

    • Valius

      Kad tuose Dancer 90% dalių kinietiškos. Jei ne kokie 99%

    • Drs

      Man su teksto suvokimu lygtais gerai: kur ismete is konkurso ir kur veluoja priduoti nuomai 10 autobusu – tai dvi skirtingos sutartys, nes jeigu tave ismeta is konkurso tai tu nieko net nepradedi daryti, o tai reiskia, kad veluojama yra su kita sutartimi.
      Valstybe turetu subsidijuoti tokius dalykus, nes lietuviai niekada negamino transporto priemoniu (tik Kaune pokario tarybiniais laikais trumpam surinkinejo autobusus KAG).

    • Verslo rizika

      Apie tai, kad čia autobusai buvo tik surinkinėjami, tai aišku. O kainai visada turi būti konkursai, ypač viešiems pinigams. Ir tai tas Dancer konkursas buvo pakištukas Vėjo projektams, nors čekiški autobusai pigesni. Čia brangesni, bet ir tai užlinko. Ką dabar darys Klaipėdos autobusų parkas ir jo mamytė Klaipėdos savivaldybė?

  8. Blaivus

    Siulau visus aferoje išvardintus asmenis pripazinti liaudies priesais ir issiusti i Sibira.

    Reply
    • Ernestas

      Ir ne šiaip išsiųsti,o tvariai išsiųsti.Tai yra pėstute.Iki pat Sibiro.

  9. Vardas

    Jo,nurasytu Skodu,epopeja ant Klaipedos baigesi !?Kaip suprantu,chebrule „planavo” eurais pasisildyti ilgeliau,bet,dori zmones „pakiso koja” !? Negi,ta -tu „vejo „pamusalu”” stumiku-organizatoriu-isisavintoju saika taip ir liks nenubausta(persoko i „vandens „pamasalu”” afiora,veikejai … tie patys) !???

    Reply
    • Stebėtojas

      Gražūs autobusai , graži įdėja! Tai gal galėtų pasanuoti valdžia? Būtų gaila jei visa tai žlugtų. Reikia susirasti investuotoją. Bet kaip suprantu vaikinai apie gamybos normalų organizavimą nieko nesuprantą. Todėl ir stringa. Būt gerai , kad išsikapanotu. Pati mintis savalaikė.

  10. Susidūrėme su tokia praktija

    Įdomu, kodėl 8000 alga, kai pinigų trūksta? Užtat bankroto administratoriai kaunasi tarpusavy dėl tokių įmonių ir ne menkiau nei banditai 90aisiais. Ir kokia iškalbinga tyla Lietuvoj

    Reply
    • Valius

      Kokie 8000 alga? Anot rekvizitų atlyginimų mediana apie 2000 bruto

    • ***

      Alga išvis nemokama ten. Pastoviai vėluoja mokėti algą. Mažiausiai mėnesį laiko vėluoja alga. Su išėjusiais darbuotojais neatsiskaito visiškai, pasak jų nėra už ką atsiskaityti. Neturi įmonė pinigų

    • Skaitykit dar kartą

      Algos 8 tūkstančių nori bankroto administratorius. Jam pinigų visada bus.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Įspėja vairuotojus dėl nestandartinio krovinio gabenimo

UAB „Klaipėdos paslaugos“ informuoja vairuotojus, kurie Klaipėdoje trečiadienio vėlų vakarą ir ketvirtadienį naktį planuoja važiuoti maršrutu Perkėlos g. 8 – ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Verslas

Pelningiausiai iš savivaldybės įmonių pernai dirbo „Klaipėdos vanduo“

Praėjusiais metais visos savivaldybės įmonės dirbo pelningai. AB „Klaipėdos vanduo“ grynasis ataskaitinių finansinių metų pelnas siekė 5 218 881 eurą. ...
2024-04-20
Skaityti daugiau

Konsultacijos

Vienišo asmens išmoką gauna 230 tūkst. žmonių: ji skiriama be prašymo

„Sodra“ praneša, jog šiais metais numatyta skirti per 110 mln. eurų vienišo asmens išmokoms – jas gauna visi Lietuvoje gyvenantys ...
2024-04-12
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This