Kas sugalvojo naikinti lengvatas ukrainiečiams?

Miestas

Nuo Rusijos agresijos į Klaipėdą pasitraukusiems ukrainiečiams uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus siūlo nebeteikti viešojo transporto lengvatų. Toks pasiūlymas yra paremtas darbo grupės, kuriai vadovavo Remigijaus Žemaitaičio partijai priklausantis Savivaldybės administracijos direktorius Andrius Žukas, išvadomis.

Į šią darbo grupę be A. Žuko meras Arvydas Vaitkus dar buvo įtraukęs vicemerą Algirdą Kamarauską, Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėją Rimantą Mockų, Finansų skyriaus vyriausiąjį specialistą Tadą Kirstuką, Savivaldybės administracijos vyriausiąją specialistę – ekonomistę Sauliną Paulauskienę ir VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pavaduotoją Andrių Samuilovą.

Lengvata nemokamai įsigyti metinius bilietus naudotis viešuoju transportu Klaipėdos mieste pasinaudojo 6 tūkstančiai nuo putiniškos Rusijos agresijos pasitraukę ukrainiečių. Ir tai, esą, savivaldybei kainavo 1,5 milijono eurų. Tačiau dėl ukrainiečių į gatves neišvažiavo papildomi autobusai, nebuvo pradėti nauji viešojo transporto maršrutai etc. Todėl tie 1,5 mln. eurų, apskaičiuoti aritmetiškai, nėra nuostolis, o tik savivaldybės kompensacija, indėlis į visą uostamiesčio viešojo transporto sistemą, po pandemijos išgyvenančią ne pačius geriausius laikus. Be šios kompensacijos savivaldybė dar skiria dar beveik 4 milijonų eurų už savo suteiktas lengvatas senjorams bei pradinių klasių moksleiviams.

Jau trys savivaldybės komitetai svarstė ir net be diskusijų pritarė mero pasiūlymui neteikti viešojo transporto lengvatos ukrainiečiams. O Finansų ir ekonomikos komitetas visam mero teiktam sprendimo projektui trečiadienį nepritarė, nors apie lengvatas Ukrainos pabėgėliams nediskutavo.

Tuo metu Vilniaus savivaldybės taryba ketina dar metams pratęsti galimybę ukrainiečiams nemokamai keliauti sostinės viešuoju transportu.

Be minėtosios lengvatos naikinimo Klaipėdoje dar planuojama 50 proc. pabrangti popierinį bilietą, perkamą autobuse, važiavimo maršrutiniu taksi kainą padidinti iki 1,5 euro, taip pat ketinama atsisakyti popierinių bilietų pardavimo spaudos kioskuose. Įvertinus savivaldybės biudžeto finansines galimybes, siūloma taip padidinti miesto maršrutų bilietų kainas: elektroninio kartinio bilieto kaina – 70 centų (dabar – 64); vienkartinio popierinio bilieto autobuse kainą – iki 1,5 euro; vienos dienos bilieto kainą – iki 3 eurų (vietoje 2,56 euro); 30 dienų bilieto kainą – iki 28 eurų (vietoje 26,5 euro); metinio bilieto kainą – iki 275 eurų (vietoje 255 eurų). Vandens autobuso bilieto kaina būtų 5 eurai (šiemet plaukiojom už 3 eurus).

„Šiam sprendimo projektui įgyvendinti lėšų poreikis 2024 metais sudarytų apie 8 800 tūkst. Eur transporto lengvatų kompensacijoms ir apie 1 600 tūkst. Eur. nuostoliui padengti”, – teigiama savivaldybės tarybai pateiktame sprendimo projekte.

Šie ir kiti viešojo transporto keleivių pinigines suploninantys pokyčiai lauks klaipėdiškių jau nuo sausio 1 d. jeigu tokiam Klaipėdos mero siūlymui prieš Kalėdas pritars miesto Taryba.

Siūlomo sprendimo tikslas – įvertinus faktiškai pakitusias keleivių vežimo sąnaudas bei pajamas nustatyti „ekonomiškai pagrįstus“ keleivių vežimo Klaipėdos mieste ir priemiestyje tarifus.

24 Comments

  1. Klaipėdietis

    Pritariu Vaitkui. Pamegink darbo zmogau i autobusa ilipus atsisest. Pilna slaviku sedinciu . Lai varo lauk

    Reply
    • Jau nebesuvokiu

      Karas tęsis nežinia kiek, atvykėliai gavo daug paramos. Kiek galima tą paramą teikti? Ar jie tikrai visi legaliai dirba? Kas ir kada patikrino” kokie jie ukrainiečiai, pabėgę… nuo Putino”? Kodėl jie- ne kare, kodėl nepadeda savo Tėvynei- kraujuojančiai Ukrainai? Baikime vieną kartą su tomis ” pagalbomis”! Pusantro miljono- vien tik nemokamam važiavimui??? O kiek dar visokių paramų???Tėvynę tegul gina, apkasus kasa, padeda savo sužalotiems kariams… Ar Lietuva kokia Šveicarija???

  2. Niekas čia

    Seniai laikas naikinti . Suvažiavo tikrai ne biedni ir ne vargšai. Ir tikslas jų – ES arba Kanada. Taip , kad tegul pratinasi gyventi kapitalizme. Ir už lietuvišką minimumą. Ar mes sau daug galime leisti prabangos dar ir juos išlaikyti ? O gal jau neverdame savo senoliams Maltos sriubos ? Neorganizuojame akcijų paremti neįgalius ir vaikus ?

    Reply
  3. Viola da Gamba

    Niekas nenori mokėti didesnių mokesčių. Sunku rasti tą, kuris norėtų :). Jau laikas baigti lepinti žmones, kurie atvyko. Visi turėjo susirasti darbus ir patys save išlaikyti. Net ir kalbą turėjo pramokti. Aš už mero planus. Kaip sako dabartinis Prezidentas – gana yra gana.

    Reply
  4. Audrone

    Pritariu šiam sprendimui . Mano nuomonė reikėtų daugiau rūpintis savo krašto žmonėmis.

    Reply
  5. Klaipėdietė

    Neturėjo ir neturi būti svetimšaliams geriau ,nei čia gyvenantiems.Pirmą kartą jaučiu,kad Vaitkus bus geras meras.O atbėgėliams turėtų būti gėda nemoketi net pasisveikinti kalba,šalies kuri juos priėmė.Jie elgiasi dažnai lyg būtų rusai ,o ne ukrainiečiai.

    Reply
    • Antanas

      100 procentų sutinku . Jeigu dirba tai ir turi mokėti kai visi keleiviai.Kiek galėjom -padejom

  6. Lt

    Nepritariu, nes brangieji jums an jūsų maskoliškų maumų bombos neekrenta. O, jei kažkokia brangutė mato ukrainietišką ambalą ir jai kyla klausimas kodėl jis ne karia tai prieik irpaklausk. O, vaitkus yra praeitis, gėda jį rinko ne Lietuviai bet ponios buvusios ru karininkų žmonelės bei durnos tarybinės pensinikės, išsiilgusios šlapios diešros, kurios jos net neatmena ar buvo.

    Reply
    • Aš rinkau Vaitkų.

      O aš nepritariu. Ir Vaitkų rinkau, patinka tai visokiems zombiams ar ne. Niekinti savo žmones ir labiau mylėti svetimus – liga.

    • Sa

      O as klausiau nenoriu kariauti.man cia gerai .tegul durniai kariauja sake

  7. As

    Jei netenkina ju salygos lai varosi i savo šaly mes uz minimumus turime pragyventi be lengvatu jokiu jiems lengvatu lai varosi lauk is cia

    Reply
  8. Prasitrinkit akis

    ar „ukrainietis” tai diagnozė, kad teikti jiems lengvatas? Pažiūrėkit, pilna Europa Teslų ir Lexusų su UA numeriais

    Reply
  9. Anonimas

    Per dauk nori tie ukrainiečiai kas mums padeda niekas jiems ir kirpyklos nemokamos užsidirbkite patys pritariu viskuo

    Reply
  10. Zymaytajtys

    Labas gyaras sprendžiamas – cigyvoja vovačka pirkimas ir maisto miaras vajtkūs!!! Visą maisto vata – vėnikytes!

    Reply
    • Dviratininkas

      😀 ^^ Čia grynai Klaipėdos ruskio raštas 10/10. Su savo vatinėm „y” prieštarauja, kad žmogus važiuoja nemokamai. Parašyta aiškiai, kad nuostoklio jokio nėra, bet paverkti reik….

  11. Anonimas

    Visoje EU atšaukė ( pvz.Lenkija visas), senai reikėjo ir dar,jeigu mes lietuviai, vieni kitais taip rūpintųsi, gyventume rojuje,dabar svetimšaliams subines bučiuoja, o saviems dantis rodo.

    Reply
  12. Chi

    Būtų šaunu, aš už!

    Reply
  13. V ir Gis

    Ukrainiečių prostitutėm galėtų palikt lengvatas, nes jos papuolė į vergiją,jas išnaudoja ir žiauriai p….

    Reply
    • T

      Idiotas!

  14. Laima

    O ką,ukrainiečiai atvažiavo į Klaipėdą bambas kasyti? Juk dirba,atlyginimus gauna,kuom jie skiriasi nuo mūsų klaipėdiečių? Įlipa ambalai (vyrai) į autobusą ir jokių talonėlių. Pagalvoju,ne kare savo šalyje,o iš akro su tašėmis pilnomis. Kad ne Klaipėdos gyventojai galima suprasti iš kalbos jų. Pritariu mero sprendimui.

    Reply
    • Klaipėdietė

      Tikrai taip. O ir jų vaikučiai viešąjame transporte neretai elgiasi itin nederamai

  15. Pritariu ir aš

    kiršintojus niekinu. Nupirkite ponai metinius asmeniškai, nors keliems pabėgėliams. O vaidinti ” patryyyyjotus ” su miesto biudžeto eurais gali tik nekenčiantys Lietuvos piliečių – klaipėdiečių. Mano tokia nuomonė .

    Reply
    • Rodykite pavyzdį

      Pradėkim nuo Jūsų, gerai? Jūs ir pirkite…

  16. Šulcui

    Pritariu šiam sprendimui, kad užteks vežioti nemokamai. Laikas gyventi su tomis nuolaidomis ir privilegijomis, kurios teikiamos vietiniams mokesčių mokėtojams.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Baimes kėlusiam projektui pritarta vienbalsiai

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ketvirtadienį miesto Tarybos posėdžio metu dar kartą patikino, jog dėl sumanymo paliatyvios slaugos paslaugas vaikams teikti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This