„Klasco” patikrinimas: galutinio sprendimo dar nėra

Uostas ir jūra

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informavo, kad neplaninio „Klasco” patikrinimo metu buvo nustatyta, jog yra neatitikimų tarp aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos bei taršos leidime nustatytų duomenų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot AAD, per inspekcinius vizitus ir neplanines išvykas į įmonę buvo tikrinama, kaip vykdomi geležies rūdos krovos darbai iš geležinkelio vagonų ant krantinės: ar atliekant krovos darbus dulkėms nusodinti buvo naudojamos vandens patrankos ir ar laistomi įmonės teritorijoje esantys technologiniai keliai. Pažymima, kad pareigūnai krovos darbus stebėjo ir ne darbo metu.

Per patikrinimą buvo įvertinti uosto teritorijoje įrengtų oro kokybės monitoringo stotelių matavimų duomenys nuo balandžio 12 iki birželio 10 d. Kietųjų dalelių koncentracijoms aplinkos ore nustatytų ribinių verčių viršijimai nenustatyti.

„Yra surašytas patikrinimo aktas, o įmonei duotas laikas pateikti paaiškinimus, papildymus. Departamento pareigūnai įvertins gautus paaiškinimus iš įmonės ir priims galutinį sprendimą. Greičiausiai tai bus ne anksčiau kaip per mėnesį. <…> Žalą vertinti dar per ankstyva. Yra surašytas patikrinimo aktas, o įvertinus viskas aplinkybes ir įmonės paaiškinimus bus galutinis sprendimas, tada bus galima spręsti“, – šio patikrinimo rezultatus BNS komentavo aplinkos viceministrė Justina Grigaravičienė.

11 Comments

  1. Diana

    Turbūt reikia šauktis pagalbos į pasaulinę žiniasklaidą, kad viešintu kas dedasi Lietuvoje! Visi laukia išvadų, kas plika akimi ir taip matoma, vandens patrankos vienintelė apsauga!!! Rimtai?! Ir laiko tai rimčiausia apsauga, rimčiausiais veidais? Kur nuo tos patrankos su teršalais vanduo subėga? Niekam neįdomu… Žvejai tuose pačiuose vandenyse žvejoja…

    Reply
    • Valdas

      Diana, neturi supratimo, žinių, tai netuščiažodžiauk.

    • Valdai

      Dianos žodžiuose yra teisybės. Paklausk Klasco kokių darbininkų kokios spalvos marių vanduo būna prie kokso krovos krantinių. Ir dar, Klaipėda yra vienas triukšmingiausių miestų Europoje. Tai gali neoficialiai sužinoti iš sąžiningų Sveikatos centro darbuotojų.

  2. Vites gyventoja

    Ačiū Gintarai, kad viešini informacija netyli. Nes mes gyventojai jau pavargom nuo juodų anglies geležies rūdos taršos, kai ryte atsikėlus viskas juoda: stalas spintelės net pusryčiauti negali produktus dėti ant stalo, tarp dantų geležis net girgzda. Gyventojų langų rėmai net rudi paliko, skardinės palangės surudijo.

    Reply
    • Vites gyventoja

      Čia vadinasi žaliasis ekologiškas uostas. JUODAUOSTIS Gėda

  3. Uostas

    Niekas, niekada cia nesikeis, kam mes rupim eiliniai miesto gyventojai, kol sedes seime ir merijoj atsakomybes neturintis atlep….., nieko nebus, tada ir i rinkimus nera ko eiti

    Reply
  4. G.

    Oho, komentare pateikta informacija šokiruojanti. :-O

    Reply
    • GintarasR

      Anksčiau buvo įprasta šiuos dalykus tyliai tvarkyti.

  5. GintarasR

    KLASCO neseniai paskelbė atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo dokumentus, kuriais yra siekiama gauti leidimą pradėti geležies rūdos krovą dar arčiau miesto centrinės dalies – krantinėse 10 ir 11, esančiose šalia Žiemos uosto. Uždaro tipo krovos technologijų, laivo krautuvų, uždarų vagonų išpylimo stočių, naudojamų visame pasaulyje, KLASCO įrengti neketina, kaip ir iki šiol, dulkėtumo valdymui bus naudojamos tik vandens patrankos. Jų efektyvumu šiuo metu tiki išimtinai vien už aplinkosaugą Klaipėdoje atsakingų institucijų vadovai.
    Viešinamuose KLASCO dokumentuose yra nurodomi atstumai nuo supalnuotos labai taršios veiklos vietos iki gyvenamų pastatų.

    Artimiausi gyvenamosios paskirties pastatai ir atstumas nuo PŪV (Planuojamos Ūkinės Veiklos) objekto/sklypo ribos iki jų:
    • J. Zauerveino g. 1, 5 ,7, 9 – 0,4/0,2 km;
    • J. Zauerveino g. 9A, 13, 15, 19, 21, 23, 25 – 0,3/0,2 km;
    • N. Uosto g. 22 – 0,2/0,04 km;
    • N. Uosto g. 17 – 0,2/0,1 km;
    • N. Uosto g. 15A – 0,3/0,1 km;
    • Švyturio g. – 0,2/0,06 km.

    Net neabejokit, kad šia nauja laime kartu su išvardintų gatvių gyventojais dalinsis ir didžioji dalis miesto centrinės dalies gyventojų ir įstaigų darbuotojų.

    Klaipėdiečiai gali susipažinti su visais viešinamais dokumentais čia: https://drive.google.com/drive/folders/1aoKnBzCV48beWQ6y_ARt7Am5XEECCnH-

    Jeigu kas nors viešai įrodys, kad Europos Sąjungoje yra kitas toks uostamiestis, kurio istorinio centro dalyje yra atviros technologijos būdu kraunami milijoniniai kiekiai geležies rūdos – pats asmeniškai įteiksiu labai sveiko gėrimo – kefyro – butelį, kaip paskatinamąjį prizą. Po išmkilmingos dalies ir gėrimo degustacijos – galėsime išsamiai aptarti Klaipėdos, kaip Žaliojo uosto, perspektyvas 🙂

    Reply
    • Sportininkų g

      O Jėzus Marija ?. Ir nėra jiems jokių pasipriešinimų…

    • klp

      yra du veiksniai, kurie leidžia nuodyti gyventojus: 1. bekiaušė miesto valdžia ir 2. korumpuota Aplinkos apsaugos ir Sveikatos apsaugos ministerijos, kurios teisiškai palaimina kažkam naudingus taršos normatyvus.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkosauga

Vyks medžioklės egzaminai

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) gegužės mėn. įvairiuose šalies regionuose organizuos medžioklės egzaminus. Klaipėdoje egzaminai bus organizuojami gegužės 8 d. Teorijos ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This