„Klaipėdos keleivinis transportas“ jubiliejų pasitinka nežinioje

Svarbu, Transportas

„Tai yra politinio apsisprendimo reikalas”, – taip į miesto Tarybos nario Arūno Tumos klausimą, koks bus uostamiesčio viešasis transportas 2030 m., atsakė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) direktorius Gintaras Neniškis penktadienį surengtos šios įstaigos 20-mečiui skirtos konferencijos metu.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Jubiliejų KKT pasitinka su nerimu, nes savivaldybė šiuo metu domisi galimybe išvengti konkurencijos viešajame transporte, išvengti viešojo pirkimo procedūrų ir sudaryti tiesioginius vidaus sandorius su savo valdoma UAB „Klaipėdos paslaugos” (buvęs Klaipėdos autobusų parkas).

Pagrindinį pranešimą konferencijoje pristatęs ekspertas Andrius Jaržemskis į „Atviros Klaipėdos” klausimą, ar Lietuvos viešajame transporte leidžiama sudaryti sandorius be konkursinių procedūrų, atsakė, kad šios procedūros būtinumas yra įrėmintas ir teisiškai, ir skatinamos finansiškai. Mat tos savivaldybės, kurios netaiko konkurencijos, praranda teisę tiek į Lietuvos, tiek į Europos Sąjungos paramą atnaujinti transporto priemones. Tačiau jis pripažino, kad nemažai savivaldybių vis dar renkasi tiesioginius sandorius.

G. Neniškis sakė, kad netolimoje ateityje savivaldybės Taryboje yra numatoma diskutuoti apie viešojo transporto ateitį. Esą būtina apsispręsti, kokios transporto priemonės bus naudojamos ateityje, kokius degalus jos naudos, koks bus savivaldybės finansinis indėlis. O siekiant išvengti taršos, investuoti tektų tikrai nemažai. 

Konferenciją, į kurią susirinko Vilniaus, Kauno, Panevėžio, miestų Klaipėdos ir daugelio kitų šalies rajonų savivaldybių atstovai, pasveikino vicemeras Algirdas Kamarauskas. Į renginį atėjo nemažai Klaipėdos miesto savivaldybės Tarybos narių, buvę miesto vadovai.

Prieš konferenciją turėjo apie ką pasikalbėti du buvę Klaipėdos merai Rimantas Taraškevičius ir Vytautas Grubliauskas. Artūro Šulco nuotr.

A. Kamarauskas patikino, kad jau baigiamas rengti greitojo viešojo transporto sistemos (BRT) įgyvendinimo projektas. 

KKT direktorius savo ruožtu pasidžiaugė, kad per dvidešimt metų pavyko pasiekti, jog vidutinis Klaipėdoje viešojo transporto paslaugas teikiančių autobusų amžiaus vidurkis siektų apie 10 metų. Pasak jo, tai labai geras rezultatas. Be to, Klaipėdos viešojo transporto sistemoje nėra sudaryta nė vieno tiesioginio sandorio – vežėjai parenkami tik atviro viešojo pirkimo konkurso tvarka.

G. Neniškis mano, kad šios sistemos pagrindinis plėtros resursas yra Klaipėdos priemiesčiai. Šiuo metu priemiesčio maršrutai sudaro 20 proc. visų KKT paslaugų. Tikimasi, kad į šią sistemą jau kitais metais bus integruoti visi Klaipėdos rajono maršrutai.

Pasidžiaugta, kad po pandemijos viešojo transporto keleivių skaičius beveik pasiekė prieškrizinį lygį, tad šių metų pirmąjį pusmetį jau nebeprireikė savivaldybės dotacijų.

„Atvira Klaipėda” neseniai pranešė, kad praėjusią savaitę „Klaipėdos paslaugos” sudarė 11,3 tūkst. eurų vertės sutartį su Austrijos  įmone „MC Mobility Consultants GmbH” dėl viešojo transporto paslaugų organizavimo Klaipėdos mieste analizės paslaugų, nors iki šiol uostamiestyje jas organizuoja savivaldybės valdoma KKT.

„Viešojo transporto maršrutų aptarnavimui paslaugų teikėjai yra atrenkami viešojo konkurso būdu. Toks paslaugos teikėjų atrinkimo būdas yra taikomas ir dalyje kitų Lietuvos (pvz., Vilniaus) bei Europos miestų, tačiau kita dalis Lietuvos miestų savivaldybių (pvz. ,Kaunas, Šiauliai) maršrutų aptarnavimą paveda vidaus sandoriu arba tiesiogine sutartimi savo pavaldžiai organizacijai. Abu paslaugų teikimo atrinkimo būdai turi ir privalumų ir trūkumų, todėl itin aktualu atlikti analizę ir įvertinti, kuris paslaugų teikimo atrinkimo būdas efektyviau prisidėtų prie darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo Klaipėdos m. ir kokį kokybinį bei finansinį efektą būtų galima pasiekti pereinant prie paslaugų teikėjo atrinkimo, taikant vidaus sandorio principą“, – taip „Klaipėdos paslaugos” motyvuoja poreikį pirkti tokią analizę. 

KKT sutartys tiek su privačiais vežėjais, tiek su „Klaipėdos paslaugomis” baigsis 2025 metais. Todėl naujos, sudėtingos tarptautinės viešojo pirkimų procedūros turėtų prasidėti jau kitais metais.

INFORMACIJA

KKT pateikia svarbiausius per 20 metų įvykusius pokyčius miesto transporto sistemoje:

2003-09-01 Vieningos viešojo transporto (VT) sistemos startas – bendroje bilietų ir tvarkaraščių sistemoje Klaipėdos mieste, pradėjo dirbti 3 konkurso būdu parinkti vežėjai;

2004-07-02 Pradėta vieningai sistemai nepriklausančio keleivinio transporto kontrolė;

2007-02-01 pradėjo funkcionuoti pirmasis Lietuvoje elektroninis VT bilietas;

2007-06-01 atsirado galimybė susirasti dominančius tvarkaraščius mobiliuoju telefonu per WAP paslaugą, adresu wap.marsrutai.lt/klaipeda;

2008 m. į VT sistemą įtraukti suspaustomis dujomis varomi UAB „Klaipėdos autobusų parko” naudoti „Volvo“ autobusai;

2008-06-05 atsirado rinkliavos už automobilių statymą administravimas ir kontrolė Klaipėdoje;

2009-09-22 surengtos pirmos studentų lenktynės – autobusas, dviratis, automobilis, bėgikas;

2009-06-01 atsirado įlipimo per priekines duris tvarka;

2010-09-01 per autobusų išorinius garsiakalbius pradėti pranešinėti maršrutų numeriai, o per vidinius garsiakalbius – stotelių pavadinimai. Paleista kartinių e-bilietų sistema (kai įsigyjamas važiavimų kreditas ir kelionės nuskaičiuojamos priglaudus e-kortelę prie e-komposterio), pagal priglaudimus prie komposterio analizuojami keleivių srautai ir ši informacija teikiama viešai įstaigos internetinėje svetainėje;

2011-09-01 Priemiesčio maršrutų tinklo pradžia. Į regioninio VT tinklo sistemą įsitraukė Klaipėdos rajonas – 23 (Žaliasis slėnis) ir 24 (Karklė) maršrutai;

2012-06-01 į reginoninio VT tinklo sistemą įsitraukė Kretingos rajonas / maršrutas į Jokūbavą;

2012-09-03 Maršrutinių taksi integracija 1 etapas. Atidaryti 8 nauji mažos talpos transporto priemonėmis (buvę maršrutiniai taksi) aptarnaujami viešojo transporto maršrutai;

2013-02-01 startavo ekspresiniai maršrutai (8E ir 6E);

2014-11-25 atidaryta pirmoji kombinuotų kelionių jungtis (park and ride), uždaros dviračių laikymo vietos (10 vnt);

2015-09-01 Visi miesto autobusai žemagrindžiai, įvestas vieningas spalvinis sprendimas, vaizdo kameros, išorinės el. švieslentės

2015-10-20 atidarytas KKT Klientų aptarnavimo centras;

2017-06-01 rinkliavos už automobilių statymą administravimas ir kontrolė Klaipėdos rajone (Karklė);

2018-04-16 Maršrutinių taksi integracijos 2 etapas. Atidaryti 3 nauji maršrutiniai taksi maršrutai, aptarnaujami naujomis (28) žemagrindėmis, kondicionuojamoms, su WiFi ryšiu transporto priemonėmis;

2018-10-01 į regioninio VT tinklo sistemą įsitraukė Palangos miestas / maršrutas (M31) į Palangą;

2019-10-01 Integracija su Google transit (Google žemėlapiai);

2019-11-03 pradėta automatinė A juostos kontrolė;

2019-11-19 atsirado e.piniginė, programėlė ir vienkartinis QR bilietas, popieriniai vienkartiniai QR bilietai.;

2020-04-08 Pirmoji elektrinė rida bendroje VT sistemoje (e.autobusai „Dancer“);

2021-2022 m. įdiegtas viešojo transporto prioritetas eismo valdymo sistemoje, 21 sankryžoje;

2022-12-01 Automatinis parkavimo vietų užpildymo skaičiavimas ir informacijos viešinimas – Smiltynėje, Pilies aikštelėje, Žvejų g., N. Uosto g.

2023-02-02 E piniginės intergracija su AB „Smiltynės perkėla“, galimybė apmokėti už kelionę keltu;

2023-05-16 Apmokėjimas už VT kelionę galimas bekontakte banko kortele (išmaniuoju įrenginiu);

2023-06-07 Dviračių laikymo vietų administravimas Rumpiškės kvartale (7 nameliai);

2023-06-16 Vandens autobuso maršruto (L1) startas.

2023-07-01 į regioninio VT tinklo sistemą įsitraukė Šilutės rajonas / maršrutas į Kintus-Ventę.

Reklama: muitinės tarpininkai

11 Comments

  1. 100%

    Himarojus – Išlaikytiniai,našta visuomenei.

    Reply
  2. Memelender

    BRT tikrai reikia. Tai labai stiprai pagerintu eismo situaciją Klaipėdoje. Tuo pačiu daugiau žmonių persėdus iš autombilio į autobusus atsigautu ir Senamiestis, bei sumažėtų paskata štampuoti vis naujus prekybcentrius.

    Reply
    • propagandai

      Nereikia meluoti,niekas nepersestu…..naikinti isvis toki „transporta.”

    • Memelender

      Kodėl kitur persėda? Be to ir dabar autobusai netušti. Panaikinus viešąjį transportą visa Klaipėda uždus kamščiuose

    • Nesamone

      Didžiausi miesto kamsčiai susidaro del autobusu ir šviesoforu..

    • Memelender

      Didžiausi kamščiai Klaipėdoje dar iki rekonstrukcijos susidarydavo būtent prie Banginio žiedo būtent ten nėra šviesoforų ir autobusų ten mažai. Vilniuje didžiausi kamščiai susidaro Vakariniame ir pietiniame aplinkelyje, kur nėra šviesoforų ir autobusų. Ir autobusai tikrai nesukuria kamščių. Vienas nedidelis autobusas gali per vešti 100 žmonių, taip iš kamščio išimdamas 100 automobilių ir jį sutrumpindamas 500 metrų.

  3. Silvija

    Įtraukite kondicionierius į viešą Klaipėdos transportą.

    Reply
  4. Anonimas

    Koks dar BRT? ? Mieste vt ir taup per daug daznai važiuoja o ir muesta nedidelis, bwto vt ir taip traukinukais vaziuoja. Sureguliuokite šviesoforų darbą, pristatė prie kiekvienos sankryzos ir posukio mišką bet naudos nulis. Ps. Bus dar viena tramvaju irengimo studija???

    Reply
  5. Vincas

    Vyt lauk liberalųjį bebryną!

    Reply
  6. Nu jo

    Prisirinko „ypač daug” atstovų, nuotraukoje tuščia saė su keliolika asmenų… Kam tokios nagų ragų kontoros reikalingos iš viso…

    Reply
  7. VR

    Didžiausia nesąmonė yra dabartiniai maršrutiniai „taksi”.Važinėja tušti ir teršia orą.Kas norės važiuoti už dvigubą kainą,kai stoja tik stotelėse.Dubliuoja autobusus.Manau, kad privatininkai negalėtų vežioti oro,o pajamų ten nieko nesurenka.Turbūt jiems išnykus, niekas jų nepasigestų.Čia reikalinga rimta analizė, ar tokios brangios transporto priemonės reikia.Pamenu, kai stodavo visur pagal pageidavimą,būdavo pilnos „maršrutkės”.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Senąją pirtį valdys transportininkai

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį pritarė mero siūlymui reorganizuoti  UAB „Vildmina“, valdančią pirtį Trilapiop gatvėje, prijungiant ją prie savivaldybės bendrovės „Klaipėdos ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This