Suprato, kad šimtai tūkstančių – vėjais, bet sprendimui pritarė

Aplinkosauga, Svarbu

„Pinigai – vėjais”, – taip diskusiją dėl projekto „Klaipėdos miesto savivaldybės automatinių (stacionarių) aplinkos oro kokybės stebėjimo stotelių įrengimas“ teikimo Europos sąjungos finansinei paramai gauti apibendrino miesto Tarybos narys Arūnas Tuma. Tačiau sprendimo projektui tiek jis, tiek visi kiti trečiadienį posėdžiavusio Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariai pritarė bendru sutarimu. 

Klaipėdoje šiuo metu veikia dvi valstybinės nuolatinio aplinkos oro monitoringo stotys. Martyno Vainoriaus nuotr.

Daugiausiai klausimų šio posėdžio metu turėjo Vidmantas Dambrauskas. Jis domėjosi, ar neatsitiks taip, kad už 300 tūkst. eurų įsigytų oro kokybės stebėjimo stotelių eksploatavimą vėliau savivaldybei teks sumokėti dar tiek pat. Rasa Jievaitienė, Savivaldybės administracijos Aplinkosaugos skyriaus vedėja, paaiškino, kad stotelių priežiūra ir aptarnavimas kasmet gali kainuoti po 20 tūkstančių eurų. Ši paslauga bus perkama 5 metams.  

V. Dambrauskas prognozavo, kad viso projekto kaina bus apie 500 tūkst. eurų. Pasak jo, miestietis tikisi, jog miesto valdžia, „išleidusi pusę milijono pinigų”, nustačius oro taršos viršijimą, operatyviai imsis priemonių kaltininkams sutramdyti.

„Tuomet mes negalėsime sakyti: oi, mes negalim, oi, mes nesujungti, oi, mes pranešim”, – sakė politikas ir teigė, kad šiuo sprendimu „prisiimama ant galvos ir tam tikra atsakomybė”.

„Gera yra žinoti, kokia situacija <…>. Kalbėdavo, kad uostas teršia. Dabar tas uostas veiklos beveik nevykdo. Dabar tos kietosios dalelės – nuo transporto. Tai kaip mes įtakosim?”, – klausinėjo V. Dambrauskas. 

R. Jievaitienė atsakė, kad transporto kontrolė yra savivaldybės kompetencija. Be to, esą bus matuojamos ne vien kietosios dalelės. Dauguma taršos matuoklių bus įrengti ir palei uostą: Sportininkų gatvėje, ties Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“), Rūtų gatvėje, Smeltės kvartale. Tai pat – Šilutės plente, ties Budelkiemio gatve. Pasak jos, stotelės bus išdėstytos atsižvelgiant į gyventojų skundus dėl padidėjusios oro taršos iš pramonės įmonių.   

Vedėja teigė, kad transporto taršą „kas sukelia ir kiek sukelia, mes žinom” ir esą galima imtis priemonių. O duomenų apie kasdienę pramonės taršą šiandien miestas neturi.

Į klausimą, kokios ateityje bus priemonės suvaldyti nustatytą taršą, nubausti įmones, ji atsakė, kad visi duomenys nedelsiant bus perduodami pačioms įmonės ir jas kontroliuojančioms valstybės institucijoms. 

Tačiau politikams visa valstybinė kontrolės sistema ir net Savivaldybės administracijos vidinė sistema pasirodė esančios labai painios ir nesuprantamos. A. Tuma teikiamą sprendimo projektą įvertino taip: „Neturiu klausimų, bet man čia… Pinigai – vėjais”.

Iki tol daug abejonių išsakęs V. Dambrauskas situaciją užviršavo taip: „Visi užsirašėm į savo programas stacionarių stotelių pastatymas, tai turime vykdyti. Bent ištransliuoti miestiečiams. O daryt turim”, Tai, anot jo, visos partijos ir komitetai prieš rinkimus žadėjo. Jam antrino ir opozicijos lyderis, konservatorius Ugnius Radvila.

Klaipėdoje šiuo metu veikia dvi valstybinės nuolatinio aplinkos oro monitoringo stotys. „Tačiau nėra išvystyta savivaldybės nuolatinio aplinkos oro monitoringo stotelių infrastruktūra. Dėl nuolatinio aplinkos oro monitoringo stotelių trūkumo susidaro aktualių ir kokybiškų nuolatinio aplinkos oro monitoringo duomenų trūkumas, todėl nėra užtikrinamas efektyvus gyventojų informavimas apie gyvenamojoje aplinkoje esančią momentinę aplinkos oro taršą”,- rašoma miesto Tarybai teikiamo sprendimo projekto aiškinamajame rašte. 

Todėl siekiama išplėsti savivaldybės aplinkos oro monitoringo tinklą, įrengiant šešias automatines (stacionarias) aplinkos oro kokybės stebėjimo stoteles su integruota nuotoline duomenų perdavimo, saugojimo ir pateikimo įranga. Stotelėse, priklausomai nuo vietos aplinkybių, būtų pasirinktinai matuojama kietųjų dalelių KD2,5 ir KD10, lakiųjų organinių junginių, sieros vandenilio, amoniako koncentracija. Teigiama, kad Klaipėdoje naujai įrengtų stotelių matavimų KD2,5 ir KD10 duomenys bus tinkami naudoti ir valstybinio aplinkos (oro) monitoringo tikslams.

Bendra preliminari šio projekto vertė – 367,7 tūkst. eurų. Iš jų preliminari ES lėšų suma sudaro 312,5 tūkst. eurų, savivaldybės biudžeto lėšos – 55,2 tūkst. eurų. Didžiausia galima projekto ES finansuojama dalis sudaro iki 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

„Atvira Klaipėda” pernai rašė, kad savivaldybei per metus taip ir nepavyko nusipirkti suplanuotų penkių stacionarių matuoklių.

9 Comments

  1. Marijus

    Tai jau kiek „atriedukų” bus? Nauji etatai saviems, nauji „specialistai”, nauji „specialistų kontrolieriai”… Tarša „mažinsit” baudomis EILINIAMS klaipėdiečiams? O bus kaip su Grigea..,

    Reply
  2. Stebėtojas

    Stotelės nuo taršos neišgelbės. Jau seniai tai buvo aišku. Čia Girskienės smegenų plovimo įrankis. Tyrimais nustatyta-labiausia orą teršia mašinos. Ar ruošiatės uždrausti jomis važinėtis?

    Reply
  3. Arvydas

    Tegu gentvilas maziau miskus kerta tada ir oras pasvares varot net naktim ir nesvarbu ar tas medis serga ar ne ,tos stoteles ar bus ar nebus nuo to oras nepasvares kaip ir vanduo kuri Kl valymo irenginiai nevalyta vare I marias eilines valdzios makles ?

    Reply
  4. Ne lyberalas

    Kaip pageres miesto oras jei sias stoteles padėsime Marse?? Atsakymas – lygiai taip, jei jas padesime Seduvoj ar Joniskes gatvej. Rezultatas vienodas, skirsis istratintu pinigu kiekis….

    Reply
    • to ne

      Tai eik atsisuk įraša ir viską sužinosi kur bus ir ką matuos tada nereiks komentuoti

  5. T

    Tobulą schemą sukūrė, apgailėtina.

    Reply
  6. Anonimas

    Manau,tai ne vejais,o i suktu-gudriu-gopsiu veikeju,prisidengusiu lozungais-ES euru isisavinimo eilute, kisenes !?
    Stumikai stumia-projektuoja-gauna-perka-steigia „etatus”-„stebi”-teikia „duomenis”-kiti-sedi-„svarsto-sprendzia-kad nieko nesprendzia-„nutaria”-
    reikia dar … „duomenu” !?P.S Kaip pasakoje,apie kalvi,kuris kala-kala ,ir nukala SNIPSTUKA.

    Reply
    • Anonimas

      Rašai ne į temą, Klaipėda yra labai taršus miestas. O kai uostas veikė visu pajėgumu, akustinis triukšmas mieste buvo vienas didžiausių Europoje.

    • Anonimas

      Zmogau,ar bent isivaizduoji Klaipedos ir Pasauliniu uostu -Antverpeno,Roterdamo,Hamburgo,Briuges uostu pajegumus https://lt.wikipedia.org/wiki/S%C4%85ra%C5%A1as:Europos_did%C5%BEiausi_uostai ?
      P.S Kad, buves „meras” ,Beniukas paleido Furas per centra,negana sukiso ju TARSIAM,t.y TVARIAM judejimui desimti milijonu estakadoms CENTRE,va ten, patilteje, tiesiai i gyventoju butus,tamstos „tarsos akustika” …

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Senąją pirtį valdys transportininkai

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį pritarė mero siūlymui reorganizuoti  UAB „Vildmina“, valdančią pirtį Trilapiop gatvėje, prijungiant ją prie savivaldybės bendrovės „Klaipėdos ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Svarbu, Sveikata

Baimes kėlusiam projektui pritarta vienbalsiai

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ketvirtadienį miesto Tarybos posėdžio metu dar kartą patikino, jog dėl sumanymo paliatyvios slaugos paslaugas vaikams teikti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės, Svarbu

Mirtinas incidentas BKT: padėtas tik vienas taškas 

Prireikė beveik ketverių metų, kad galutinai būtų patvirtintos išvados, kas gi buvo kaltas dėl to, jog 2020-ųjų vasarą Birių krovinių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This