„Turbo žiedo” Baltijos ir Taikos prospektų sankryžoje nebus

Transportas

Klaipėdos miesto vadovai, nutraukę konkursą dėl Baltijos ir Taikos prospektų sankryžos, svarstė ir kitą variantą – įrengti čia „turbo žiedą”. Tačiau to sumanymo atsisakė. Todėl šioje sankryžoje pokyčių nebus. Savivaldybė nusprendė „palikti dabar egzistuojančią tvarką”.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tai paaiškėjo paskutinio Saugaus eismo komisijos posėdžio metu, aptariant, kaip reikia gatvėse reikia šalinti „juodąsias dėmes”. Tai yra, kaip sumažinti eismo įvykius tose vietose, kur jų daugiausiai įvyksta.

„Žiedinėje sankryžoje nepakankamai sureguliuotas eismas – palyginti daug eismo juostų ir didelė manevrų laisvė, kas didina šoninių ir galinių susidūrimų riziką”, – rašoma šiai komisijai pateiktoje medžiagoje.

Pabrėžta, kad daugiausiai galimybių įvykti avarijai teikia galimybė jau važiuojant žiedu, keisti eismo juostą, nes „didėja šoninių ir galinių susidūrimo rizika”.

Klausimą pristačiusi Transporto skyriaus vyriausioji specialistė Lina Žemaitytė teigė, kad esama tik vienintelio pasiūlymo – sankryžą padaryti „turbo žiedu”. Tai yra – keisti eismo organizavimą, numatant įvažiavimus ir išvažiavimus dviem ar trimis juostomis”. Pasak jos, šis sprendinys  buvo svarstomas rengiant eismo valdymo sistemos modernizavimo Smiltelės g., Taikos pr., Tiltų, Herkaus Manto ir Liepojos gatvių techninį darbo projektą (rengėjas –  UAB „TEC Infrastructure”). Visgi toks siūlymas buvo atmestas, nes jį įgyvendinus esą pasunkėtų viešojo transporto eismas – „liktų tik dvi eismo juostos: viena viešajam transportui, o viena – gyventojams”. Galimai didėtų ir spūstys. Todėl nuspręsta „palikti dabar egzistuojančią tvarką”. 

Saugaus eismo eismo komisija tam neprieštaravo. Tačiau teigiama, kad situacija bus stebima ir, jei kils būtinybė, pasiūlymas gali būti įgyvendintas, „nes tai nebrangiai kainuotų”.

Praėjusių metų vasarį savivaldybė pranešė, kad pasirašė šios žiedinės sankryžos rekonstrukcijos techninio projekto koregavimo bei projekto vykdymo priežiūros paslaugos 847 tūkst. eurų vertės sutartį su UAB „TEC Infrastructure”. Projektas turėjo būti baigtas rengti per metus. Tačiau sutartis abiejų šalių susitarimu nutraukta penai  rugsėjo 20 dieną. Baltijos ir Taikos pr. sankryžos projektavimo darbų pernai sugalvojusi nebetęsti savivaldybė projektuotojams sumokėjo ne tik 42 tūkst. eurų siekusias netesybas. 

„Iš viso apmokėta paslaugų tiekėjui – 135 930,14 Eur su PVM. Iš jų: inžineriniai geodeziniai tyrinėjimai – 26 789,93 Eur su PVM, inžineriniai geologiniai tyrinėjimai – 62 509,85 Eur su PVM, projektiniai pasiūlymai, jų parengimas (Projektinių pasiūlymų medžiaga viešinimui, eismo organizavimo sprendiniai) – 46 630,35 Eur su PVM”, – „Atvirą Klaipėdą“ buvo informavusi savivaldybė.

Dar 376 121 eurą (plius PVM) mokesčių mokėtojams kainavo šios sankryžos projektavimas 2009-2010 metais. Tiek tuomet tiems patiems projektuotojams pinigus mokėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, tačiau dėl nebaigtos planavimo procedūros (negauto statybos leidimo) šio transporto mazgo rekonstrukcija nebuvo pradėta.

10 Comments

  1. Lina

    Gerai kad palieka

    Reply
  2. klp

    projektai – otkatai ir t t

    Reply
  3. Qr

    Iščiuožia tie specialistai, žodžiu tipo padarė darbą kuris niekam neidomus. Norint pasiūlyti turbo žiedą reikėjo pirma pamastyti kur dėti 3 juostą, bet kažkaip patingėjo pasidarbuoti, matomai per „mažai” sumokėjo

    Reply
  4. Marijus

    Pyyypt. BMW tik vairuokliams tas žiedas kliudo – lakstūnua girtus surenka. Nekiškit pirvinų nagų!
    Saugaus eismo komisija – juokas ir patyčia…. Vertina avaringiausias vietas… Iš Akropolio issukimą į Dubysos gatvę kokiu pagrindu sumislino pakeist? Avaringumo statistika remiasi? Tai kad ten penki metai nei vienos avarijos nebuvo. Posūkį į kairę iš Simonaitytės gatvės į Vingio panaikino kodėl? Ogi – po vidurnakčio NEVEIKIANT (!) šviesoforams ten buvo keletas avarijų. Kur susikūlė puspročiai iš naujojo jaunimo…
    Rodykles žalias nuimti ir vėl uždėti – tos pačios komisijos idėja. Už ahhhhhh pinigų. Natūraliai kyla klausimas – jie iš viso to daromo „bordako” turi asmeninės naudos? Ar tiesiog – užima kėdes ir imituoja protinę veiklą?

    Reply
  5. Jeg

    Vakarų fronte nieko naujo… Labiausiai patinka sistema – imam darom, sumokam belekiek planuotojams – skaičiutojams, po pusės metų pyst nebereikia! 😂😂😂 Pinigai į subinę, arba otkatais grįžta pusė į kišenes kažkam

    Reply
  6. Antanas

    Dar viena nesąmonė. Kaip pravažiuoti dviračiu po naujuoju Baltijos žiedu.Dviraciu takai tik iki tunelių,ar tai pagerinimas dviratininkams ?

    Reply
    • ...

      Neveltui Antanas…

    • Blaivus

      As daryciau tiesiogini pozemini pravaziavima i/is uosto kryptimi. Bet as ne lyberalas….

  7. Vardas

    Siulau duobeje irengti automobiliu stovejimo aikstele, kitaip laiptu iki 2050 nesutvarkys

    Reply
    • Jo

      Na ka posavietikus, kam ka daryti juk nereikia ir taip gerai. Kai pravaziuoji kaikuriuos Lietuvos miestelius dziaugiesi, kad atsinaujina ir ne seip o su ideja. O cia nulis kaip menukis.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Ieškoma recepto chaotiškai Tauralaukio plėtrai suvaldyti

„Šių urbanizuojamų teritorijų plėtra vyksta chaotiškai, pagal individualių sklypų savininkų norus, neatsižvelgiant į ilgalaikius besiformuojančių kvartalų socialinius, inžinerinius ir kitus ...
2024-04-28
Skaityti daugiau

Transportas

Savivaldybė imasi viešojo transporto konkursų

Klaipėdos savivaldybė paskelbė perkanti „keleivių vežimo reguliariaisiais reisais pagal nustatytą maršrutą Nr. 46 paslaugas”, nors anksčiau tokius viešuosius prikimus organizuodavo ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This