Miestas, Svarbu

Mitingo atomazga: siūlo atsižvelgti į du reikalavimus

Avatar

Martynas Vainorius
2019-02-23


Prabėgus trims mėnesiams po keletą šimtų žmonių sutraukusio mitingo dėl aplinkos taršos uostamiestyje pagaliau šiek tiek sujudėjo biurokratinės girnos – Klaipėdos peticijų komisija penktadienį nusprendė, kad iš dešimties Savivaldybės administracijai skirtų reikalavimų turėtų būti tenkinami du.

Komisija nutarė, kad Savivaldybė turėtų nagrinėti galimybes riboti sunkiojo transporto eismą miesto gatvėmis piko valandomis bei parengti medžių sodinimo ir žalių plotų įrengimo labiausiai užterštose miesto dalyse programą. Taip pat nuspręsta paraginti ją greičiau diegti išmaniąsias transporto valdymo sistemas.

Pernai lapkričio 17 d. mitingo metu į jį susirinkę žmonės palaikė rezoliucija, kurioje buvo dešimt reikalavimų Savivaldybės administracijai ir aštuoni, skirti Vyriausybei. Manto Bučnio nuotr.
Atrinko keturis

Peticijų komisija iš minėtajame mitinge priimtoje rezoliucijoje esančių dešimties Savivaldybės administracijai skirtų reikalavimų buvo nusprendusi svarstyti keturis:

kad sunkiojo transporto eismas mieste būtų ribojimas nuo 8 iki 10 bei ir nuo 16 iki 18 valandos;

kad iki 2021 m. visi Klaipėdos šviesoforai būtų sujungti į bendrą tinklą ir prijungti prie  numatomos įdiegti koordinuotos reguliavimo ir valdymo sistemos;

kad iki 2019 m. kovo būtų parengta medžių sodinimo ir žalių plotų įrengimo Šilutės plente ir kitose labiausiai užterštose miesto dalyse programa, skiriant adekvatų finansavimą ir nustatant vykdymo terminus; 

kad Klaipėdos miesto teritorijoje būtų nustatytos griežtesnes negu to reikalauja valstybiniai teisės aktai taršos normos pramonės subjektams.

Politikai – už ribojimą

Labiausiai komisija diskutavo dėl pirmosios peticijos. Pasak komisijos pirmininko Artūro Šulco, dėl šio reikalavimo buvo paprašyta nuomonę išsakyti ir Savivaldybės administraciją, ir Klaipėdos pramonininkų asociaciją. Esą “kategoriško atsakymo, kad gyvenimas sugrius” nebuvo sulaukta, nors ir konstatuota, kad sąlygos verslui pasunkėtų.

Posėdyje dalyvavęs peticijų autorių atstovas, Klaipėdos bendruomenių asociacijos pirmininkas Renaldas Kulikauskas dėstė, kad toks draudimas galėtų būti taikomas, kai tarša mieste kietosiomis dalelėmis viršytų leistiną dienų skaičių. Esą jau autostradoje, dar prieš Jakų žiedą galėtų atsirasti informacinis tablo.

“Strateginiame savivaldybės veiklos plane nebeliko pietinio aplinkkelio – aiškinama, kad taip siekiama uostą labiau rūpintis šiuo projektu. Toks ribojimas būtų signalas uostui, kad jis nebeturi kada atidėlioti”, – dėstė Renaldas Kulikauskas.

Tačiau komisijos narė, Tarybos ir mero sekretoriato vyresnioji patarėja Asta Ivanauskienė tikino, kad norint patenkinti tokią peticiją, reikėtų detalesnės analizės.

Iš pradžių abejonių turėjo ir komisijos bei miesto Tarybos narys Tomas Meškinis – esą kas bus, jei “visos furos sustos prie Klaipėdos ženklo”, tačiau galiausiai tiek jis, tiek A. Šulcas, tiek ir kita posėdyje dalyvavusi komisijos narė Lilija Petraitienė pritarė, kad šis reikalavimas turėtų būti tenkintinas. Prieš balsavo tik A. Ivanauskienė.

Tuo metu reikalavimui dėl išmaniojo transporto valdymo sistemos sukūrimo komisija nepritarė, nes tokie darbai jau vykdomi, tačiau nutarta pasiūlyti Savivaldybės administracijai juos vykdyti sparčiau.

Už žalumą, prieš normų griežtinimą

Komisija vienbalsiai palaikė reikalavimą parengti medžių sodinimo programą labiausiai užterštose vietose, tik nurodė, kad tai turėtų būti padaryta iki lapkričio 1 d.

Tuo metu pritarti reikalavimui nustatyti griežtesnes aplinkosaugos normas nei to reikalauja teisės aktai nesiryžta, nes tokia peticija esą yra pernelyg abstrakti, nenurodanti, kurias konkrečiai normas reikėtų koreguoti.

“Netenkiname ne dėl to, kad nenorime, bet dėl to, kad negalime pagal įstatymą”, – teigė A. Šulcas.

KLAIPĖDOS PRAMONININKŲ ASOCIACIJOS POZICIJA

Nepritariame siekiui riboti sunkiojo transporto eismą piko valandomis visame mieste, nes manome, jog būtina užtikrinti sąlygas krovinių patekimui į uosto ir kitus verslo objektus. Jeigu būtų nespręsta eismą riboti tam tikromis gatvėmis, būtina užtikrinti transporto patekimą į verslo objektus pagal su suinteresuotais asmenimis suderintą transporto schemą.

Atkreipiame dėmesį, jog sunkiojo transporto ribojimai suponuotų ir ženklių investicijų poreikį, nes savivaldos institucijos turėtų įrengti parkavimo aikšteles ir kitą infrastruktūrą laukiantiems pravažiavimo per miestą automobilių vairuotojams.

Manome, jog siekiant gerinti eismo sąlygas mieste nereikėtų eiti ribojimų ir draudimų keliu, o atsakingai planuoti ir įgyvendinti transporto pralaidumą didinančius infrastruktūros sprendimus, t.y. Baltijos pr. sankryžos rekonstrukciją, pietinį aplinkkelį, kt. 

Pasinaudodami proga, norėtume pasidalinti savo įžvalgomis dėl lengvųjų automobilių spūsčių mažinimo. Sudarydami galimybę maršrutiniam transportui skirtomis juostomis naudotis ne tik elektromobiliams, bet lengviesiems automobiliams, kuriuose važiuoja ne mažiau kaip 4 eismo dalyviai (4+), būtų ne tik išvengta spūsčių piko valandomis, bet ir atitinkamai ribojama tarša.

Manome, jog taršos problemą reikėtų spręsti administracinio poveikio priemones taikant konkretiems teršėjams, kurie viršija taršos normas, o ne griežtinant teisinį reglamentavimą absoliučiai visiems konkrečioje teritorijoje veikiantiems verslo subjektams.

Mažinant taršos normas Peticijos rengėjų siūlomu būdu, bus bloginamos verslo sąlygos Klaipėdos mieste veikiančioms įmonėms, kas atitinkamai ribos tokių įmonių konkurencingumą.

Atkreipiame dėmesį, jog šiuo metu svarstomi Lietuvos higienos normos HN 121:2010 pakeitimai atitinkamai mažina kvapo koncentracijos ribinės vertės dydžius gyvenamosios aplinkos ore, todėl bet kokie papildomi ribojimai būtų pertekliniai.

INFORMACIJA

Pagal Peticijų įstatymą, savivaldybės peticijų komisija, išnagrinėjusi peticiją, teikia savivaldybės tarybai išvadas dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo.

Tuo atveju, kai prieinama išvados tenkinti peticijoje išdėstytus reikalavimus ir siūlymus, gali būti parengiamas atitinkamo teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pavesti savivaldybės administracijos direktoriui parengti teisės akto projektą.


2019-02-23

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt