Politikų tribūna

Mano, kad padidinus mokesčius, dalis transportininkų pasitrauks į užsienį

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2019-11-06


Seimo narys klaipėdietis Simonas Gentvilas teigia, kad neapibrėžta situacija dėl šiuo metu svarstomo ES „Mobilumo paketo“ ir Vyriausybės nutarimas didinti mokestinę naštą šalies transporto sektoriui, gali atnešti ne papildomas įplaukas į šalies biudžetą, o išprovokuoti masinį verslų perkėlimą į kitas valstybes ir prarastas darbo vietas Lietuvoje.

Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 000 tarptautinius pervežimus atliekančių sunkvežimių. Palmiros Mart nuotr.

„ES „Mobilumo paketas“ yra milžiniška grėsmė Lietuvos transportininkų sektoriui. Valstybė vien dėl jo gali prarasti apie trečdalį įmonių. Tačiau vietoje susitelkimo ir pagalbos iš Lietuvos valdžios, transportininkai sulaukia dūrio į nugarą – naujų mokesčių. Blogiausia, kad Vyriausybė apsimeta nesuprantanti, jog konkurencingas šalies transporto verslas taip pat yra ir itin mobilus. Tai ne bankai ir prekybos centrai. Pervežimo verslas jau pradėjo migraciją į kitas šalis, kas artimiausioje ateityje gali atnešti rimtų nuostolių šalies ekonomikai“, – mano S. Gentvilas.

Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 000 tarptautinius pervežimus atliekančių sunkvežimių. Todėl visam sektoriui dėl planuojamų mokestinių pakeitimų tenkantys papildomi kaštai gali sudaryti apytiksliai 246 mln. eurų per metus, kas sektorių panardintų į nuostolius. Tikėtini praradimai vien dėl „Mobilumo paketo“ sudarytų apie 15 tūkstančių darbo vietų, įmonėms persiregistravus į kitas šalis.

„Tarptautinių pervežimų versle smulkių įmonių yra 80 proc., vidutiniškai viena bendrovė valdo 10 automobilių. Ekonomistų skaičiavimais, atlyginimo koeficiento pakėlimas ir „Mobilumo paketo“ įvedimas smulkiuosius vežėjus sužlugdys. Vien tik dėl to prognozuojamas 45 proc. apyvartos mažėjimas. Tuo tarpu darbo vietos pabrangimas dėl naujų mokestinių iniciatyvų viršys 2017 m. uždirbtą sektoriaus pelną – 170 mln. eurų. Situacija tokia, kad stambesnieji verslininkai greičiausiai dairysis palankesnės mokestinės aplinkos ir reguliacinės aplinkos verslui plėtoti, o smulkūs verslininkai tiesiog gali nebeturėti tam pajėgumo“, – teigia Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Seimo nario įsitikinimu, nepavykus suvaldyti aukščiau minimų iššūkių, Lietuvos transporto sektorius susidurs su reikšmingai išaugsiančiomis veiklos sąnaudomis, todėl didžia dalimi praras turimą potencialą arba kels verslą į Vakarus, greičiausiai, Lenkiją.

„Paradoksalu, tačiau nei Susisiekimo ministerija, nei Vyriausybė nekalba, kas atsitiks su šiuo sektoriumi ir kas atsitiks su tūkstančiais įmonių, kurios yra bankų klientai ir įdarbina dešimtis tūkstančių darbuotojų, maitinančių savo šeimas. Įmonės yra prisiėmusios ilgalaikius įsipareigojimus, paskolas ir tokie pakeitimai negali būti persvarstyti pagal politikų norus per du mėnesius. Būtų atsakinga sustoti čia ir pakalbėti apie ilgalaikę perspektyvą – padėti kurti, o ne žlugdyti vieną sėkmingiausių Lietuvos sektorių“, – ragina S. Gentvilas.


2019-11-06

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt