Klaipėdoje važiuoti autobusais bus brangiau, bet kartais veš ir nemokamai

Miestas, Svarbu

Miesto autobusais važiuojančius klaipėdiečius politikai ir pamalonino, ir nuskriaudė. Klaipėdos miesto tarybos nariai ketvirtadienį patvirtino, kada viešuoju transportu kitais metais bus galima važiuoti nemokamai, tačiau sykiu pritarta, kad nuo kitų metų brangtų autobusų bilietai.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Kelti kainas – vienintelė išeitis

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus aiškino, kad bilietų kainas siūloma didinti, nes brangsta kuras, įvertinama infliacija. „Kainą siūlome didinti, nes prognozuojame, kad nieko nekeičiant sąnaudos būtų didesnės nei pajamos. Nebrangtų pradinuko bilietas, metinis bilietas. Brangiau kainuotų spaudos kioskuose parduodamas popierinis bilietas, šiek tiek didiname elektroninio kartinio bei elektrinių terminuotų bilietų kainas“, – teigė R. Mockus.

Dabar popierinis bilietas spaudos kioske kainuoja 80 centų, o perkant autobuse – 1 eurą. Siūloma, kad ir kioskuose, ir autobusuose toks bilietas kainuotų 1 eurą.

Elektroninius vienkartinius bilietus norima branginti 6 centais – iki 64 centų.

Elektroninių terminuotų bilietų, pavyzdžiui, mėnesio ar pusės metų trukmės kainas siūloma didinti maždaug 1 euru.

Numatyta, jog brangs, nors ir nežymiai, priemiestinių maršrutų autobusų bilietai.

Pastarąjį kartą popieriniai bilietai brango prieš dvejus metus, o elektroninių bilietų kaina nesikeitė nuo 2016 metų.

„Ar nebuvo galima paieškoti kitų būdų, kaip subalansuoti biudžetą, gal reikėjo žiūrėti į vidinius rezervus? Ar tikrai nebuvo įmanoma padaryti taip, kad bilietai nebrangtų“, – klausė miesto tarybos narys Saulius Budinas.

R. Mockus tikino, kad analizuoti visi variantai ir yra tik viena išeitis – branginti bilietus. Jei jų kaina nebus pakelta, esą kitais metais viešojo transporto sistemoje atsivertų 700 tūkst. eurų skylė.

Kai kurie politikai teiravosi, ar nebuvo galima nedidinti terminuotų mėnesio ir pusmečio elektroninių bilietų kainų, nes tokie yra populiariausi tarp klaipėdiečių.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas aiškino, kad jei nebūtų keliama terminuotų pusmečio bilietų kaina, biudžete truktų 15-20 tūkst. eurų, o jei nebrangtų mėnesio bilietai, tektų skaičiuoti apie 150 tūkst eurų dydžio nuostolius.

Priminė rinkimų pažadus

Kitais metais miesto autobusuose numatoma įvesti ir naujovę – galimybę atsiskaityti bekontakte bankine kortele, ją priglaudus prie komposterio. Atsiskaitant tokiu būdu, bilietas miesto autobuse kainuotų eurą, jam jokios nuolaidos nebus taikomos.

S. Budinas pastebėjo, kad tokios naujovės įdiegimas per metus kainuos 220 tūkst. eurų. „Ar tai adekvatus sprendimas?“ – klausė politikas.

A. Samuilovas aiškino, jog kiekviena naujovė papildomai kainuoja, bet jų reikia keleiviams. Be to, dar neįvertinta, kiek tokia naujovė padės sutaupyti kitose srityse, pavyzdžiui, spausdinant mažiau popierinių bilietų.

Tik antrame miesto tarybos posėdyje dalyvaujanti komiteto „Titov ir teisingumas“ narė Ela Andrejeva, pakeitusi pašalintą Viačeslavą Titovą, konservatoriams priminė, kad jų rinkimų programoje buvo žadama, jog visi klaipėdiečiai galės naudotis nemokamu viešuoju transportu. „Ar tai reiškia, kad negalime tikėti rinkimų pažadais?“ – klausė miesto tarybos naujokė.

Konservatorius į rinkimus vedęs Aidas Kaveckis patikino, kad šis pažadas bus įvykdytas, bet tai bus padaryta etapais. „Nenorėkite visko iš karto“, – pabrėžė A. Kaveckis.

Miesto tarybos narė Elida Mantulova dėstė, kad logiška branginti autobusų bilietus. „Kainos paskutinį kartą buvo peržiūrėtos prieš dvejus metus. Per tą laiką minimalus atlyginimas padidintas nuo 400 iki 607 eurų. Vadinasi, žmonių perkamoji galia didėja 50 proc., o mes kainų nedidinome, bet dabar jau esame priversti tai daryti“, – konstatavo politikė.

Jai pritarė ir Alina Velykienė, kuri paragino žiūrėti realybei į akis. „Jei norime geresnių autobusų, geresnių paslaugų, reikia mokėti, pigiai padaryti neišeina“, – teigė A. Velykienė.

Sprendimą pakelti autobusų bilietų kainas palaikė 17 politikų, 8 buvo prieš, o du susilaikė, tad jam buvo pritarta.

Autobusų bilietai brangs nuo kitų metų sausio 1 dienos.

Naudos neįžvelgė

Ketvirtadienio posėdyje miesto politikai taip pat pritarė, kad visi keleiviai kitais metais galės visą savaitę už dyką važiuoti miesto autobusais.

Nemokamai miesto autobusai veš Lietuvos valstybės atkūrimo dienos ir Klaipėdos šviesų festivalio metu (vasario 14–16 d.), per Jūros šventę liepos 24–26 d. ir rugsėjo 22 d., kai minima Diena be automobilio.

Taip pat numatyta, jog nemokamai autobusais galėtų važiuoti ir kai kurių renginių dalyviai: Lietuvos vakarų krašto dainų šventės metu (birželio 13–14 d.), tarptautinio festivalio „Europiada“ metu (rugpjūčio 5–9 d.), pasaulio salės futbolo čempionato metu (rugpjūčio 29 d.–spalio 5 d.).

Skaičiuojama, jog miesto biudžete reikia numatyti 201,6 tūkst. eurų, kurie būtų skirti kompensuoti viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ nuostolius, nes įstaiga negaus pajamų už tų dienų bilietus.

Šiemet nemokamai autobusai vežė vasario 15–16 d., kai vyko Šviesų festivalis ir buvo minima Valstybės atkūrimo diena, per Jūros šventę liepos 26–28 d. ir rugsėjo 20-ąją – Dieną be automobilio. Lietuvos vaikų ir jaunimo dainų šventės „Mes Lietuvos vaikai“ (birželio 14–16 d.) ir Tarptautinio nematerialiojo paveldo festivalio „Lauksnos“ (liepos 11–14 d.) renginio dalyviai irgi važiavo nemokamai.

Padengti nemokamų kelionių išlaidas iš miesto biudžeto prireikė apie 150 tūkst. eurų.

Miesto tarybos narė Nina Puteikienė bandė įtikinti, jog tokia dovana – nemokamu važiavimu – negali naudotis tie, kurie yra įsigiję terminuotus bilietus, tad esą toks sprendimas yra visiškai nereikalingas. „Vienu sprendimu pakeliame autobusų bilietų kainas, o kitu sprendimu duodame miestiečiams kelias parodomąsias dienas. Klausimas, kiek tai naudinga žmonėms. Ir dar už jas skiriame 200 tūkst. eurų. Nemanau, kad tos parodomosios dienos formuoja elgesį, nes vieną kartą pravažiavęs nemokamai, kažin, ar pirksi nuolatinį bilietą“, – samprotavo N. Puteikienė.

Jai prieštaravo miesto tarybos narys Audrius Petrošius. Jis pripažino, kad nėra fanatikas palaikyti nemokamą važiavimą miesto autobusais, bet matė tokio sprendimo naudą. „Praktika parodė, kad per festivalius autobusai lūžta nuo keleivių srauto, sumažinome spūstis, nes mes suteikiame galimybę judėti greitai ir nemokamai“, – tvirtino A. Petrošius.

9 Comments

  1. Gg

    Is medzio iskrite del 200k eu kasmetinio uz bekontakti atsiskaityma. Kam uz tokia suma toks nereiksmingas dalykas reikalingas? Akivaizdus pinigu plovimas.

    Reply
  2. Aksioma

    Kol viešasis transportas bus pelno medžiotojų nuosavybe, tol bus ir nuolatinis parvažiavimo kainų kėlimas. Nėra jokio aiškaus ir pagrysto skaičiais įrodymo, kad reikia branginti. Mantulovos pezalai gryni vėjai. Vien ,,makaronų kabinimas pažiūrėjus į lempą” ir sugalvojus kad va dabar vėl galima paskelbti…Gerai dar kad nesako kad įkainiai keliami reikalaujant miesto visuomenei(kažkada buvo nuskambėjusi ir tokia priežastis :D). Esame Europos miestas, o viešasis transportas yra ne municipalinis o privatus(UABas ir yra UABas-apiplėšinėjimo forma..).

    Reply
  3. Tomas

    Elida Mantulova: . „Kainos paskutinį kartą buvo peržiūrėtos prieš dvejus metus. Per tą laiką minimalus atlyginimas padidintas nuo 400 iki 607 eurų. Vadinasi, žmonių perkamoji galia didėja 50 proc., o mes kainų nedidinome, bet dabar jau esame priversti tai daryti“. Norėtųsi tam žmogui pasijuokti į akis, nes ji visiškai nesigaudo mokesčių politikoje ir daro klaidingas išvadas. Jei valstiečiai sujungė darbdavio mokesčius su darbuotojų mokesčiais, tai dar nereiškia, kad mano pajamos padidėjo 50 procentų. Taip, minimalus atlyginimas atskaičiavus mokesčius pakilo, bet tik apie 40 eurų po mokesčių, t.y. apie 15 proc.
    Beje, kuro kainos nesikeitė ženkliai per 10 metų, jei gerai pamenu, tada litras dyzelio buvo pakilęs iki 5 litų (1,45 euro) už 1 litrą, tai dabar kaina yra ženkliai mažesnė, bet tada bilietas kainavo apie 1,5 lito (0,43 euro). Jo gyvenimas kai kam labai sparčiai gerėja.

    Reply
  4. Anonimas

    Gėdinga. Ar dar kas balsuos už konservatorius, mantulovas, petrošius ir grubliauskus.?..

    Reply
    • Tomas

      Manau, kad balsuos, tiksliau tie patys valdžios biurokratai (savivaldybininkai) su šeimos nariais ir balsuoja už save. Įsikerojęs Klaipėdoje nepotizmas ir kronizmas jau 20-30 metų tie patys diriguoja paradui.

  5. Alma

    Nesuprantu vieno dalyko, gal kas teiksis iš savivaldos ar bent iš KT pateikti logišką atsakymą. Sprendimą padidinti bilietų kainą PRIĖMĖ ketvirtadienį, bet KODĖL NET 5 dienas negalima buvo pildyti terminuotųjų bilietų ??? Kas čia per išsidirbinėjimai mūsų savivaldybėje ir KT ? O tai Jei savivaldybė priiminėtų sprendimą didinti degalų kainą, tai visą savaitę uždraustų jo įsigyti ???

    Reply
    • Linas

      Almai: Todėl, kad nebuvo aišku, už kokią kainą terminuotus pardavinėti. Už naują? O jeigu nepatvirtins? Kaip grąžinti permoką?
      Už seną? Bet perkami 2020 metų bilietai. Patvirtinus naujas kainas, kaip iš keleivio išsieškoti nepriemoką?
      Ir šiaip: negi dešimties likusių dienų nepakanka nusipirkti bilietui?

  6. G

    Ar tikrai pakilo kuro kaina pastaruosius pora metų? Ir kiek jos kilo?
    „Per tą laiką minimalus atlyginimas padidintas nuo 400 iki 607 eurų. Vadinasi, žmonių perkamoji galia didėja 50 proc.” – Kas čia per nusišnekėjimas! Ar žmogaus gaunančio minimalų atlyginimą pirminiai poreikiai jau yra pilnai patenkinti ? Elida Mantulova – Jūs gal pasėdėkite ant „minimalkės” pusmetį (per mėnesį bijau neįsijausite) prieš argumentuodami kainų kėlimą tokiais motyvais.

    Reply
  7. Mrr

    Nezinau kam cia luzo autobusai festivaliu metu,bet i siaurine puse nebent luzo nuo oro, nes niekas jais nevaziavo

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Senąją pirtį valdys transportininkai

Klaipėdos miesto taryba ketvirtadienį pritarė mero siūlymui reorganizuoti  UAB „Vildmina“, valdančią pirtį Trilapiop gatvėje, prijungiant ją prie savivaldybės bendrovės „Klaipėdos ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Transportas

Planuoja keisti mokesčius už automobilių parkavimą

Nors vidutiniškai 7 proc. didinant viešojo transporto paslaugų kainas pernai metų pabaigoje buvo kalbama, kad proporcingai bus didinama ir vietinė ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This